מחכה לאתלטיקו: ברצלונה ניצחה 2:3 אצל ולנסיה, צמד למסי

ליאו מסי חוגג | Aitor Alcalde/Getty Images

רגע לפני שהקולצ'ונרוס מגיעים לקאמפ נואו, בארסה צימקה את הפער מהקבוצה של סימאונה לשתי נקודות בלבד. הפרעוש כיכב, כולל כדור חופשי אדיר. גריזמן הוסיף שער שקבע מהפך במשחק. מנגד, סולר ופאוליסטה כבשו לעטלפים

(גודל טקסט)

רגע לפני המחזור הגורלי ביותר של העונה בליגה הספרדית, ברצלונה השיגה ניצחון חשוב וצימקה את הפער מהפסגה לשתי נקודות בלבד. לאחר שמעדה בענק נגד גרנאדה, בארסה הגיעה הערב (ראשון) לאצטדיון ה"מסטאייה" של ולנסיה וניצחה 2:3 יקר אחרי שהשיגה מהפך. ליאו מסי כבש צמד, כולל כדור חופשי גדול, אנטואן גריזמן היה גם הוא שותף לחגיגה של הבלאוגרנה.

כאמור, ביום שבת הקרוב, אתלטיקו מדריד תגיע לקאמפ נואו למשחק על עונה שלמה מבחינתה של ברצלונה, והיום היא השיגה לעצמה מומנטום גדול במיוחד לקראת המחזור. המאמן רונאלד קומאן, שספג הרחקה במשחק הקודם ולא עמד היום על הקווים, ביצע מספר שינויים בהרכב שלו והשיב את רונאלד אראוחו, סרג'יניו דסט ופדרי להרכב שלו. מנגד, קרלוס סולר, גונסאלו גדש וחוסה גאיה פתחו ב-11 של ולנסיה, שמצדה רק רוצה להישאר מעל הקו האדום ולהימנע ממאבקי ירידה.

במחצית הראשונה ובפתיחת החצי השני ראינו תסריט מוכר העונה – השחקנים של ברצלונה תוקפים ללא הפסקה, מספקים לא מעט החמצות מול השער של האקס יאספר סילסן, ומהצד השני היריבה הצליחה לעקוץ באחת ההתקפות הבודדות ועלתה ליתרון מנגיחה של הבלם גבריאל פאוליסטה בדקה ה-50. בתוך פחות מעשר דקות, החל הקאמבק של האורחת מקטלוניה.

שחקני ברצלונה חוגגים | Aitor Alcalde/Getty Images

נגיעת יד ברורה של טוני לאטו ברחבה הובילה לכדור עונשין מ-11 מטרים שקיבלה ברצלונה בדקה ה-58, אותו מסי לקח וגם החמיץ לאחר בעיטה רעה במיוחד. למזלו של הארגנטינאי, הוא הצליח לכבוש בכדור חוזר לאחר שפדרי איים עוד לפניו. כחמש דקות לאחר מכן גריזמן כבש מקרוב את שער המהפך של הבלאוגרנה ושינה לגמרי את המומנטום במשחק.

השליטה של ברצלונה באותן דקות הייתה כמעט מוחלטת, ועל כן גם הגיע השער השלישי שלה כאשר מסי סובב כדור חופשי מושלם לפינה של סילסן וחתם את זהות המנצחת במשחק. בדקה ה-83 סולר צימק את התוצאה עם שער יפהפה ממרחק, אבל ולנסיה לא הצליחה מעבר ורשמה לעצמה משחק שישי ברצף ללא ניצחון.

ליאו מסי, אנטואן גריזמן | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images
ליאו מסי חוגג | Pressinphoto / Icon Sport

הרכבים

ולנסיה: יאספר סיליסן, גבריאל פאוליסטה, טוני לאטו (מוכתר דיאקבי, 64), הוגו גייאמון (קווין גאמיירו, 79), תיירי קורייה, דניאל וואס, קרלוס סולר, אורוש ראצ'יץ' (כריסטיאן אוליבה, 79), חוסה גאיה, גונסאלו גדש, מקסי גומס.

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, ג'רארד פיקה, רונאלד אראוחו, קלמון לנגלה, סרג'יניו דסט (סרג'י רוברטו, 75), סרחיו בוסקטס, פדרי (אילאיש מוריבה, 75), פרנקי דה יונג, ג'ורדי אלבה, ליאו מסי, אנטואן גריזמן.

מהלך המשחק

דקה 2, איום ראשון של ברצלונה: כבר בפתיחה, האורחת כמעט כבשה שער קבוצתי אדיר – גריזמן הכניס כדור עומק לדה יונג, ההולנדי השאיר לפדרי והקשר הצעיר בעט כדור שפספס את המסגרת בסנטימטרים.

דקה 12, החמצה נוספת של ברצלונה: מסי הרים כדור חופשי לעבר הרחבה, אראוחו הגיע למצב טוב מול סילסן אבל בעט לגופו של השוער.

דקה 20, התקפה ראשונה של ולנסיה: העטלפים יצאו קדימה וניצלו הגנה דלילה של ברצלונה, גאיה ניסה להכניע את טר שטגן מזווית קשה ופספס את המסגרת.

גונסאלו גדש, קלמון לנגלה | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images
ליאו מסי, קרלוס סולר | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

דקה 26, איום נוסף של ולנסיה: ראצ'יץ' קיבל כדור נוח על סף הרחבה וניסה להפתיע את טר שטגן, אבל בעט ישירות לידיים של השוער הגרמני.

דקה 31, איום מסוכן של מסי: הארגנטינאי ניסה לסובב כדור חופשי לחיבורים של סילסן, אבל הבעיטה שלו הלכה מעט מעל המשקוף.

דקה 40, עוד החמצה גדולה של ברצלונה: אלבה העביר כדור רוחב, גריזמן ניסה להגיע אליו ראשום למרות הלחץ של ההגנה. בסיום המהלך, הכדור חלף ליד פדרי, שלא הצליח לדחוף את הרגל ולכבוש לרשת החשופה.

פרנקי דה יונג, אורוש ראצ'יץ' | Pressinphoto / Icon Sport
פספוס גדול של פדרי | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

דקה 50, 0:1 לוולנסיה! כדור קרן של העטלפים הגיע ישירות לראשו של פאוליסטה, שנגח לרשת החשופה של טר שטגן, שספק הוכשל ברחבת החמש. אחרי בדיקת VAR, השער אושר.

דקה 58, ברצלונה חזרה ל-1:1! מסי הקפיץ כדור לעבר דה יונג שעמד במרכז הרחבה, לאטו עצר את הכדור בידו והעניק לבארסה פנדל. מסי ניגש לבעיטה ונהדף אצל סילסן, אבל לאחר מכן הצליח לדחוק לרשת בכדור חוזר אחרי בעיטה של פדרי.

דקה 63, ברצלונה עלתה ל-1:2! בארסה השלימה מהפך בזק במשחק! אלבה הרים כדור מדויק לראשו שה דה יונג, ההולנדי נגח היטב וסחט הצלה מסילסן, אבל גריזמן כבש בכדור החוזר.

דקה 69, ברצלונה עלתה ל-1:3! מסי השלים צמד במשחק לאחר ששלח כדור חופשי מדויק לפינה של סילסן והכניע את השוער ההולנדי.

שחקני ברצלונה חוגגים | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images
אנטואן גריזמן חוגג עם ליאו מסי | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

דקה 83, ולנסיה צימקה ל-3:2! סולר מצא את עצמו בעמדה טובה מכ-20 מטרים ושלח פשוט כדור אדיר לחיבורים, לטר שטגן לא נותרה ברירה חוץ מלהוציא את הכדור מהרשת שלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי