"בלעדיו, ויאדוליד הייתה בליגה השנייה": בספרד האדירו את וייסמן

שון וייסמן | Octavio Passos/Getty Images

הישראלי זכה לכתבה נרחבת בתקשורת המקומית, שהגדירה אותו כמי שיכול "להדריך את הקבוצה להבטחת ההישארות". הרעב להוכיח, האהבה מהאוהדים, הבנת המשחק והשערים היקרים מפז. החלוץ קיבל מחמאות יוצאות דופן

קבוצות: ויאדוליד
(גודל טקסט)

כשנותרו ארבעה מחזורים לסיום העונה בליגה הספרדית, ויאדוליד נמצאת בעיצומו של מאבק הישרדות מורט עצבים שעוד עלול להיגמר בחזרה לליגת המשנה. אך גם אם השורה התחתונה תהיה מצערת עבור הסגולים-לבנים, בתקשורת המקומית סימנו אמש (שישי) את נקודת האור הגדולה ביותר בקבוצה העונה: שון וייסמן. החלוץ הישראלי, שכבש בשני המשחקים האחרונים, זכה לכתבה נרחבת ב"אל דסמארקה" תחת הכותרת "וייסמן – המדריך להבטחת ההישארות", כאשר בטקסט פירטו את החשיבות שלו.

"מדובר בבחור שהתקשה להתאקלם. כדורגלן שנאלץ להיאבק בשביל לזכות ליותר דקות ולהוכיח את ערכו. חלוץ שממשיך לסרב לשמוע את הביקורות", נכתב על אקס וולפסברגר בכתבה שהזכירה את מאזנו האדיר באוסטריה – 37 שערים בעונה. "מאז שכבש צמד בניצחון 2:3 על אוסאסונה במחזור ה-13, המאמן סרחיו גונסאלס היה חייב לקלוט שלאחד החלוצים שלו יש משהו מיוחד. לפני כן, וייסמן פתח רק פעמיים ב-12 מחזורים ודווקא בתקופה שהישראלי לא זכה לאמון ממאמנו, ויאדוליד לא ניצחה בשמונת המחזורים הראשונים – נתון הזוי בהתחשב ביכולת של מספר 9, חלוץ שבמהלך אחד לא כובש שער – אלא מייצר לפחות שניים".

בספרד הדגישו את הסיבה המקצועית לכך שאקס מכבי חיפה הוא החלוץ הבכיר בקבוצה – התנועה שלו בלי כדור: "וייסמן מבין את המשחק יותר מכל אחד אחר. הוא תמיד מחפש את השטחים המתים שבהם יוכל לעורר סכנה ויהיה לו סיכוי יותר גבוה להגיע לרחבת היריב. כך נראה חלוץ טהור וקשוח".

וייסמן חוגג. "המדריך להבטחת ההישארות" | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

גם האהבה לה זוכה הישראלי מאוהדי ויאדוליד ברשתות החברתיות לא נעלמה מעיני הכותב, שציין כי במקרה שימשיך בכושר הנוכחי, לא מן הנמנע שקבוצות אחרות בספרד יכניסו את שמו של וייסמן לפנקסים שלהן. "הוא חסר פשרות על המגרש", המשיכו להחמיא לו, "הוא לא מסתפק בשער אחד אלא מנסה לעזור לקבוצה להשיג ניצחונות קלים יותר. לצערו זה עוד לא קרה העונה, אבל הוא מנסה. היה מפתיע לראות אותו מקבל רק חמש דקות בהפסד האחרון של הסגולים-לבנים, למרות שרק חזר מפציעה. אבל הוא מיד הכה שוב עם שני שערים בשלושת המשחקים הבאים".

לסיום, בספרד התייחסו לחשיבות השערים שווייסמן כבש עבור ויאדוליד בליגה: ששת הכיבושים שלו העניקו לקבוצה 11 נקודות. "בלעדיו, ויאדוליד הייתה המצטרפת הטרייה לליגה השנייה", הכריזו בכתבה, "למרות שיהיה נמהר משהו לומר כי ההישארות תלויה בו, בשל היותו בשנה הראשונה שלו בסגול-לבן, וייסמן ממשיך להיות התקווה והכוח ההתקפי העיקרי של קבוצה שתזדקק, במוקדם או במאוחר, ליותר שערים ממספר 9, שאם ימשיך כך, יסיים כמלך השערים וכתגלית העונה של ויאדוליד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי