ריאל המנצחת הגדולה: ברצלונה ואתלטיקו מדריד נפרדו בתיקו

ליאו מסי, קוקה | David Ramos/Getty Images

שתי הענקיות נפגשות לקרב ישיר על המקום הראשון, אך נפרדו ב-0:0 וכעת הבלאנקוס תלויים בעצמם במאבק האליפות. מסי היה קרוב פעמיים לשער אך לא הצליח להכניע את אובלק, טר שטגן בלט מנגד. סוארס חזר לקאמפ נואו

(גודל טקסט)

במשך שבועות ארוכים המתינו אוהדי הכדורגל בעולם למחזור ה-35 בליגה הספרדית, בו כל ארבע הקבוצות הראשונות נפגשות לקרבות ישירים, והערב (שבת) קיבלנו את המנה הראשונה והמאכזבת, זאת לאחר שברצלונה ואתלטיקו מדריד נפרדו ב-0:0, אשר משרת בעיקר את ריאל מדריד, שתלויה בעצמה במאבק האליפות, רגע לפני הקרב שלה נגד סביליה ביום ראשון הקרוב.

אחרי 90 מותחות במיוחד בקאמפ נואו, מה שייזכר מהמשחק הערב אלו הרגעים הבודדים בהם חוליית הקישור של ברצלונה ושחקני ההתקפה הצליחו לעבור את מערך ההגנה של אתלטיקו ודייגו סימאונה, שכמו תמיד הציגו משחק אגרסיבי ועוצמתי ועצרו את בארסה ברוב חלקי המחצית הראשונה. לאחר ההפסקה, הקבוצה של רונאלד קומאן השתפרה משמעותית, אך עדיין לא השיגה את השער החשוב, שהיה מעלה אותם למקום הראשון בטבלה.

הטקטיקה של סימאונה להתמודדות הייתה ברורה – בכל פעם שליאו מסי קיבל את הכדור, הוא מיד הופל לכר הדשא. באחת הפעמים היחידות שמסי הצליח להשתחרר מכל שחקני ההגנה ולבצע סללום אופייני, הוא נהדף על ידי יאן אובלק, ששוב הראה כמה קשה להכניע אותו בין הקורות. בדקה ה-90 הכוכב הארגנטינאי כמעט כבש שער ניצחון מכדור חופשי, אבל הכדור שלו חמק ליד החיבורים.

לראשונה מאז שסוארס עזב, הוא פגש את מסי על כר הדשא | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

אחד מהסיפורים המרכזיים שהיו במשחק לפני שריקת הפתיחה היא חזרתו של לואיס סוארס לקאמפ נואו, לראשונה מאז שעזב את ברצלונה לטובת הקולצ'נרוס. החלוץ ניסה מספר פעמים לכבוש באצטדיון בו עשה זאת כל כך הרבה פעמים לפני כן, אבל נתקל במארק אנדרה טר שטגן, שהיה מבין השחקנים הבולטים ביותר בשורות המארחת.

הרכבים

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, ג'רארד פיקה, קלמון לנגלה, אוסקר מינגסה (רונאלד אראוחו, 46), סרג'יניו דסט, סרחיו בוסקטס (אילאיש מוריבה, 32), פדרי, פרנקי דה יונג, ג'ורדי אלבה, ליאו מסי, אנטואן גריזמן.

אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, קיירן טריפייר, סטפן סאביץ', פיליפה, מריו הרמוסו, קוקה, תומא למאר (סאול ניגס, 13, ז'ואאו פליקס, 68), יאניק קראסקו, מרקוס יורנטה, אנחל קוראה (ג'ופרי קונדוגביה, 73), לואיס סוארס.

מהלך המשחק

דקה 10, איום ראשון במשחק: פיקה הפיל את סוארס כ-20 מטרים מהשער וגרם לכדור חופשי מסוכן, סוארס ניסה למצוא את הרשת במצב הנייח ובעט לידיים של טר שטגן.

דקה 13, חילוף מוקדם של אתלטיקו: למאר נפצע בשלב מוקדם במשחק, סאול ניגס עלה מהספסל של סימאונה במקומו.

מסי עם סוארס בפתיחה. החברים הטובים נפגשו על כר הדשא | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
סוארס במאבק עם ההגנה של ברצלונה | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
למאר על הדשא. פציעה מוקדמת לצרפתי | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

דקה 29, איום של ברצלונה: אלבה מצא את גריזמן בכדור נהדר, החלוץ השתלט על הכדור וניסה להפתיע את אובלק ממרחק, אבל הכדור הלך לידיים של השוער.

דקה 31, חילוף מוקדם גם בברצלונה: בוסקטס ספג נגיחה לראשו ולא הצליח להמשיך במשחק, אילאיש מוריבה נכנס במקומו לקישור.

דקה 34, מצב כפול לאתלטיקו מדריד: יורנטה וסוארס בעטו פעמיים לעבר השער של ברצלונה, טר שטגן סיפק שתי הדיפות ומנע שערים.

דקה 41, הצלה גדולה של אובלק! מסי יצא לסללום אדיר, חלף על פני חמישה שחקנים והגיע למצב נהדר ברחבה, אבל הדיפה בקצות האצבעות של אובלק מנעה שער יתרון לברצלונה.

גם בוסקטס סיים את המשחק בשלב מוקדם עבורו | David Ramos/Getty Images
סללום אדיר של מסי, הצלה גדולה של אובלק | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images
קומאן. ברצלונה חייבת שינוי בחצי השני | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

דקה 47, איום ראשון בחצי השני: סוארס ניסה לסובב את הכדור לרשת ממרחק ופספס בסנטימטרים את המסגרת של טר שטגן.

דקה 62, איום כפול של ברצלונה: אחרי דקות חלשות מאוד של בארסה, כדור רוחב טוב הגיע למוריבה, שבלם לקרן אחרי בעיטה לעבר השער. מיד לאחר מכן פיקה עלה לנגיחה וכמעט כבש.

דקה 66, איום נוסף של ברצלונה: מסי ניסה לסובב כדור חופשי מזווית לא פשוטה והצליח לבעוט לעבר המסגרת, אבל אובלק הדף ללא בעיות.

מוריבה. הקשר היה קרוב מאוד לשער | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images
סימאונה. גם הוא מרגיש את הלחץ | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images
אראוחו מול סוארס. קרב אדיר בין שחקני נבחרת אורוגוואי | Pedro Salado/Quality Sport Images/Getty Images

דקה 70, שער של ברצלונה נפסל: אלבה הרים כדור לאראוחו שנגח לרשת של אובלק, אבל שופט המשחק פסק בצדק לנבדל של האורוגוואי.

דקה 85, החמצת ענק של דמבלה: פעם נוספת אלבה שלח לעבר מרכז הרחבה, שחקן הכנך שנכנס כמחליף נותר לבד מול השער ונגח מעל המסגרת.

דקה 90, ברצלונה הייתה קרובה לשער: לקראת סיום המשחק, מסי קיבל הזדמנות לשער ניצחון מכדור חופשי מ-22 מטרים. הארגנטינאי סובב טוב לעבר החיבורים אבל פספס בסנטימטרים את המסגרת.

ליאו מסי. היה קרוב לשער ניצחון | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

תוצאות נוספות

אלאבס – לבאנטה 2:2
קאדיס – הואסקה 1:2
אתלטיק בילבאו – אוססונה 2:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי