זידאן דרש הסברים מהשופט, פיקה עקץ: ריאל מתקשה לעכל את התיקו

זינדין זידאן משוחח עם השופט בסיום | Denis Doyle/Getty Images

האלופה אמנם סחטה 2:2 דרמטי נגד סביליה אך לא תלויה בעצמה במאבק האליפות. "מאוד כועס ומרגיש מטומטם לגבי הפנדלים", אמר המאמן. בספרד טענו שלא היה צריך לשרוק לפנדל נגד מיליטאו. מודריץ': "כולן מפשלות"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד הייתה צריכה רק לנצח את סביליה אתמול (ראשון) כפי שעשתה ב-11 משחקי הבית הקודמים, על מנת להעפיל לפסגה ולהיות תלויה בעצמה במאבק האליפות. אלא שהבלאנקוס הצליחו רק לסחוט 2:2 דרמטי בתוספת הזמן ונותרו שתי נקודות מאתלטיקו מדריד. רק פעם אחת העונה הצליחה ריאל לנצח כשנקלעה לפיגור ביתי. בכל מקרה, את הדקה ה-77 לא ישכחו בספרד זמן רב. לראשונה מאז השימוש ב-VAR, השופט נקלע למצב בו עליו להחליט איזה פנדל לשרוק. אדר מיליטאו נגע בכדור בידו לאחר כדור קרן ובהתקפת הנגד קארים בנזמה הוכשל על ידי השוער יאסין בונו. השופט העניק פנדל לאנדלוסים שכבשו.

אמנם אדן הזאר המחליף השווה בדקה ה-90+4, אך זה לא ניחם אף אחד במדריד. "שערורייה", "גניבה", "סקנדל" ו"בושה" (כך כתב בסטורי המגן דני קרבחאל) היו רק חלק מהביטויים שנאמרו מצד המועדון. בריאל טענו לקיפוח הן במשחק הנוכחי והן לאורך כל העונה, כולל רצף של 26 מחזורים בהם לא נשרק פנדל.

במועדון חושבים שמדובר במגמה, עונש על סיום העונה שעברה וקמפיין תקשורתי נגדם שהצליח. אמיליו בוטראגיניו אמר: "אנחנו יוצאים לא רגועים משום שהשריקות לא היו שוות". בסיום המשחק ירד זינדין זידאן באקט לא אופייני לשוחח עם השופט ולדרוש הסברים וג'רארד פיקה בלם ברצלונה לא החמיץ הזדמנות לעקוץ בטוויטר.

הציוץ של פיקה | צילום מסך

זידאן אמר: "אני מאוד כועס. אני אף פעם לא מדבר על השופטים, אבל הפעם הלכתי לשופט כדי לקבל הסברים אבל כמובן שזה לא מניח את הדעת. לא הבנתי את עניין הפנדלים. אני מרגיש מטומטם למען האמת. הוא אמר לי שמיליטאו נגע ביד, אבל אם שורקים יד נגד מיליטאו – היה צריך לשרוק גם נגד סביליה. אני לא רוצה לדבר על זה יותר. זה מפריע לי אבל זהו זה, אנחנו לא יכולים לשנות דבר. סומך על ה-VAR? אני סומך על הכדורגל".

על המשחק עצמו: "הגיע לנו יותר, הרבה יותר, היינו ראויים לנצח. ראיתם את ריאל בגדולתה, בעיקר במחצית השנייה שהייתה טובה מאוד. מבחינת המשחק אני מרוצה, התחושה טובה מאוד, השחקנים רצו לנצח והיו מעורבים. אם היינו צריכים לשחק כבר מחר (היום) – היינו שם. נגיע בחמישי וננסה לנצח את שלושת המשחקים שנותרו. אנחנו לא מוותרים, נילחם עד המוות".

בפינת ניתוח החלטות השופט של "מארקה", שופט העבר אנדוחר אוליבר טען כי לא היה צריך לשרוק כי הכדור ניתז מהכתף של מיליטאו שהיה עם הגב. בסקר האוהדים, כמובן שאינו משקף באופן מדויק שכן העיתון מזוהה עם ריאל, למעלה מ-130 אלף הצביעו ו-55% טוענים שהשריקה שגויה. פרשן "מארקה", ראול וארלה הרחיק לכת ואמר: "השופט הצליח. העונה הזו תיזכר לעד בגלל החלטת ה-VAR. הוא הרס בדקה אחת את מה שריאל בנתה בקושי רב במשך שנה שלמה". "מהלך ששינה עונה שלמה", הייתה הכותרת בשער "מארקה", בעוד ב"אס" הכותרת הייתה: "ריאל מאבדת יד במאבק האליפות".

קארים בנזמה מתוסכל | Denis Doyle/Getty Images

לוקה מודריץ' אמר: "איבדנו שתי נקודות יקרו. שיחקנו טוב יותר אבל זה לא הספיק. אני חושב שהפנדל שנשרק היה מזל רע. אם השופט שרק כנראה זה מה שהוא ראה. אני לא יכול לומר יותר. במחצית השנייה עשינו הכל כדי לנצח. חבל מאוד אבל אנחנו עדיין שם, בחיים. נרצה לנצח את כל שלושת המשחקים האחרונים ולהיות תלויים בעצמנו. צריך אמונה, ראינו שכולן מאבדות נקודות".

בספרד ניתחו גם את המשחק עצמו. "החלטת VAR שנויה במחלוקת? צריך יותר מזה נגד ריאל שעשתה תרגיל אדיר בהישרדות ועדיין בחיים". "פנדל גבולי שנשרק לחובת מיליטאו וביטל אחר של בנזמה – הרג את ריאל בעיצומו של קאמבק", נכתב ב"אס". "סוף סוף המזל הולך עם הזאר", נכתב בכתבה אחרת על הבלגי שעלה מהספסל לדקות ספורות והסיט בעיטה של טוני קרוס לרשת. על הקשר הגרמני, שרשם בישול מבריק למרקו אסנסיו, נכתב: "יש לו את ה-DNA המנצח של ריאל מדריד". בצד המאכזב, מרסלו שוב לא ניצל את ההזדמנות שקיבל והציג משחק חלש. בכל מקרה, הוא רשם ציון דרך מרגש כשהשתווה לרוברטו קרלוס עם 527 הופעות כשחקן הזר עם מספר המשחקים השני הכי גדול בהיסטוריה של ריאל.

כותרות העיתונים בספרד | צילום מסך: "מארקה" ו"אס"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי