לא יודעת לקחת: ריאל מדריד חילצה 2:2 מאוחר נגד סביליה

איבן ראקיטיץ', פדריקו ואלוורדה | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

אחרי איבוד הנקודות של ברצלונה בקרב נגד אתלטיקו מדריד, לבלאנקוס הייתה הזדמנות לכבוש את הפסגה ולרוץ לאליפות, אך האנדלוסים מנעו זאת. פרננדו וראקיטיץ' כבשו לאורחים, אסנסיו והזאר איזנו מנגד

(גודל טקסט)

המחזור ה-35 בספרד יימשך הערב (ראשון) עם ארבעה משחקים. כשבמוקד ריאל מדריד סיימה ב-2:2 בביתה נגד סביליה. ויאדוליד של שון וייסמן רשמה הפסד קריטי כשהובסה 3:0 נגד ולנסיה במאסטייה. במשחק שפתח את הערב, האחרונה בטבלה אייבר רשמה ניצחון דרמטי 0:1 על חטאפה, לאחר מכן סלטה ויגו הפתיעה את ויאריאל עם 2:4.

ריאל מדריד – סביליה 2:2

שחקני ריאל מדריד בוודאי ראו את איבוד הנקודות של אתלטיקו מדריד וברצלונה אמש בקאמפ נואו, והם ידעו את המשמעות – הם תלויים בעצמם במאבק האליפות וצריכים לנצח בכל ארבעת המשחקים האחרונים של העונה כדי לחגוג שנה שנייה ברצף את התואר. כזכור, ריאל הגיעה למשחק הערב אחרי שהודחה נגד צ'לסי בחצי גמר ליגת האלופות, ולאחרונה היא גם איבדה שוב את הקפטן סרחיו ראמוס שנפצע אחרי המשחק נגד הבלוז.

מול הבלאנקוס הגיעה סביליה של ז'ולן לופטגי, מאמן ריאל מדריד לשעבר כזכור, והיא הוכיחה שהקבוצה מאנדלוסיה לא עשתה את כל הדרך למדריד בשביל לראות את השחקנים בלבן חוגגים בסיום. בדקה ה-12 של המשחק קארים בנזמה נגח לרשת של יאסין בונו, אבל שופטי המסך מצאו שהיה נבדל במהלך ועל כן השער נפסל. בדקה ה-22 הרשת זזה בצד השני, כאשר הפעם זה היה פרננדו, שהצליח להטעות את שחקני ההגנה מולו והכניע את טיבו קורטואה.

ויניסיוס מול קרלוס ונבאס. רק 2:2 לריאל מדריד נגד סביליה | Ruben Albarran / Pressinphoto / Icon Sport

ריאל נאלצה לחכות עד הדקה ה-67 כדי לכבוש את שער השוויון, אבל לבסוף היא קיבלה אותו מרגליי מרקו אסנסיו, שנכנס למגרש כדקה לפני כן. הדרמה במשחק המשיך ובדקה ה-77 נרשם מהלך מוזר, בו הייתה נגיעת יד של אדר מיליטאו ברחבה מצד אחד והכשלה של בונו על בנזמה בצד השני.

אחרי מספר דקות, השופט פסק לכדור עונשין מ-11 מטרים לטובת סביליה, איבן ראקיטיץ' תרגם אותו לשער יתרון יקר עבור השחקנים באדום. נגמר? לא במשחקים של ריאל מדריד. כמו בהרבה מקרים נוספים העונה, הקבוצה של זינדין זידאן לא ויתרה עד הרגע האחרון, ובדקה ה-94 זה השתלם לה.

טוני קרוס השתחרר לבעיטה מכ-20 מטרים ובעט שטוח, הכדור פגע בדרך ברגלו של אדן הזאר, שינה כיוון וחדר לרשת של בונו שזינק לצד השני.

ולנסיה – ויאדוליד 0:3

שתי קבוצות התחתית שנמצאות במשבר עמוק נפגשו במאסטייה וידה של המארחת, שרק בשבוע שעבר נפרדה מהמאמן חאבי גארסיה – הייתה על העליונה, ובגדול. שון וייסמן לא כבש בניגוד לשני המשחקים האחרונים ולקבוצה של סרחיו גונזאלס אין ממש התקפה. בזכות הניצחון ולנסיה קפצה למקום ה-13 במרחק תשע נקודות מהקו האדום בעוד ויאדוליד ביתרון נקודה בלבד מהואסקה שבמקום ה-18.

אין ספק שוויאדוליד בבעיה גדולה שכן לוח המשחקים שנותר לה הוא קשה מאוד – במחזור הבא היא תשחק נגד ויאריאל השישית (משחק בית), לאחר מכן תפגוש את ריאל סוסיאדד בחוץ ובמחזור הסיום היא תארח את אתלטיקו מדריד של דייגו סימאונה שנאבקת על האליפות.

שון וייסמן, רובן אלקרס | Aitor Alcalde/Getty Images
שחקני ולנסיה חוגגים, שון וייסמן מאוכזב | Aitor Alcalde/Getty Images

ובחזרה למשחק – האורחת מיעטה להגיע למצבים למעט ניסיון של אוסקר פלאנו בדקה התשיעית. בדקה ה-45 גונסאלו גדש פספס אבל בתוספת הזמן הגיע מקסי גומס שכבש אחרי כדור רוחב של חוסה גאיה מצד שמאל בפתיחת המחצית השנייה האורוגוואי השלים צמד ראשון העונה, בגלישה, אחרי בישול של קרלוס סולר. המאמן סרחיו ביצע את כל חמשת החילופים, וייסמן עצמו השלים 90 דקות. בדקה ה-89 זה כבר הפך לתבוסה כשתיירי קוראה נגח לרשת אחרי בישול של דניס צ'רישב.

חטאפה – אייבר 1:0

כיאה לקרב תחתית, היו מעט מאוד מצבים. שתי הקבוצות היו בדרך לסיום מתסכל במיוחד, אך בדקה ה-88 הכל השתנה. השופט נעזר באיתות של ה-VAR ופסק על פנדל לזכות האחרונה בטבלה לאחר נגיעת יד מטופשת של נמניה מקסימוביץ' ברחבה. הקשר רסיו עמד בלחץ, בעט עם כל הלב פנימה וצימק את הפער מהקו האדום לשתי נקודות בלבד. זה היה ניצחון שני ברציפות של הקבוצה של חוסה לואיס מנדיליבאר, שקודם לכן לא הצליחה לנצח ב-16 משחקים רצופים.

עונת הבלהות של חטאפה נמשכת והיא רחוקה רק ארבע נקודות מהקו האדום. רק שחקני ההגנה היו קרובים להכניע את השוער. המגן דויד טימור כמעט הפתיע את השוער מרקו דמיטרוביץ' מחצי מגרש. בדקה ה-66 מתיאס אוליביירה פספס הזדמנות קורצת כשבעט חלש מהאוויר אך לא מעבר לכך. חטאפה, שניצחה פעם אחת בעשרת המשחקים האחרונים, תצא למשחק חוץ קשה נגד סלטה ויגו במחזור הבא.

חוסה אנחל, אנס אונאל | Denis Doyle/Getty Images

ויאריאל – סלטה ויגו 4:2

הצוללת הצהובה חוותה נפילת מתח מיד לאחר העלייה לגמר הליגה האירופית עם הפסד ביתי מפתיע לתכולים. סאנטי מינה כבש ראשון בדקה ה-19, סאנטי מינה איזן זמנית בחלוף שש דקות, אך אז ויגו קיבלה שני פנדלים נוספים – אותם כבשו מינה (34) וברייס מנדס (45). ברייס מנדס המשיך באותה מגמה במחצית השנייה וכבש את השער הרביעי בדקה ה-57. ויאריאל התנחמה בשער מצמק, אותו כבש ג'רארד מורנו, גם כן מהנקודה הבלנה בדקה ה-87, רגע לפני שפקונדו פריירה הותיר את ויגו בעשרה שחקנים לאחר שספג צהוב שני.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי