ראשון בספרד: אתלטיקו תוכל לזכות בתואר, ויאדוליד תקווה לא לרדת

שחקני אתלטיקו מדריד | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

הקולצ'ונרוס מארחים את אוסאסונה ואם ינצחו, יחד עם מעידה של ריאל - יוכתרו רשמית. פליקס צפוי לשוב להרכב. וייסמן וקבוצתו יודעים שהפסד לסוסיאדד עלול לשלוח אותם לסגונדה. ברצלונה מארחת את סלטה ויגו

(גודל טקסט)

מחר (ראשון) ספרד תיכנס ל-180 הדקות האחרונות של העונה כאשר כל עשרת המשחקים ייערכו בשעה אחידה: 19:30. קרב האליפות לוהט וייתכן שבפעם השישית במאה ה-21 – האלופה תיקבע רק במחזור הסיום. אתלטיקו מדריד המוליכה תארח את אוסאסונה וגם לברצלונה השלישית מצפה משחק בית – נגד סלטה ויגו. ריאל מדריד תצא למשחק חוץ קשה נגד אתלטיק בילבאו. במשחק צמרת נוסף, ויאריאל תארח את סביליה.

אתלטיקו מדריד – אוסאסונה

הקבוצה של דייגו סימאונה תוכל לזכות בתואר לראשונה מאז 2014 אם תנצח וריאל תמעד. אתלטיקו השיגה 1:2 חשוב על ריאל סוסיאדד והיא מחזיקה במאזן הבית הטוב ביותר בספרד – 14 ניצחונות והפסד בודד ב-18 משחקים. בעוד לואיס סוארס יקווה לשבור את הבצורת שלו – מחפש את שערו ה-20 מאז מרץ, סימאונה מתכנן לרענן את ההתקפה שלו.

ז'ואאו פליקס שמעמדו דעך לאחרונה ולא שמר על יכולתו הגבוהה ממחזורי הפתיחה, עשוי להשתלב ב-11 במקומו של אנחל קוראה שדווקא כבש במחזור האחרון. זה יהיה משחקו ה-75 ועד עתה כבש 19 שערים. תומא למאר הצרפתי עלה לכר הדשא אמנם אך הסתפק באימון אישי ולא צפוי להיכלל בסגל. רנאן לודי צפוי לפתוח כמגן שמאלי.

לואיס סוארס, ז'ואאו פליקס | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

בינתיים, סוארס סיפר על הגעתו: "אני אוהב אתגרים וזה היה צעד כזה עבורי. בשנה שעברה אמרו שאני כבר לא ברמה ולא מסוגל להתחרות. אני בכלל לא מצטער, אני נרגש מכל מה שקורה כאן. חבל לי שלא היה קהל העונה במגרשים, אני יודע כמה האווירה כאן במגרש שלנו נהדרת. אני מחכה כבר לחגוג איתם שער שלי". האורוגוואי הוסיף כי הוא כן חולם לשחק בארה"ב אך לא כרגע.

סימאונה אמר לקראת המשחק: "אנחנו תמיד דרוכים, אוסאסונה נהדרת. התוצאה שלנו הכי הכי חשוב. לא אכפת לי מה אומרים עלינו מבחוץ והאם מעריכים אותנו או לא. אני מצפה שנשחק את המשחק שלנו. לאורך העונה קבוצות עוברות קשיים ומאמן צריך למצוא פיתרון. השתפרנו מאוד לדעתי במשחקים האחרונים".

על סוארס ופליקס שיוליכו את חוד ההתקפה: "אני מקווה שפליקס ייתן את מה שהוא מסוגל כי הקבוצה זקוקה לו. אנחנו מגיעים למצבים, הוא השחקן האידיאלי שיוכל לעזור לנו לכבוש". אוסאסונה מדורגת במקום ה-11 נטולת דאגות לגבי התחתית.

דייגו סימאונה | Denis Doyle/Getty Images

ברצלונה – סלטה ויגו

הקטלאנים עדיין מתקשים לעכל את התיקו 3:3 נגד לבאנטה שכנראה סגר את חלום האליפות. ככה זה אחרי ניצחון בודד בארבעת משחקי הליגה האחרונים. המאמן רונאלד קומאן שנפגש השבוע עם הנשיא ז'ואן לאפורטה, תקף את העיתונות וטען ליחס לא הוגן כלפיו. הוא הבהיר: "לא זרקנו את הליגה. היינו בפיגור גדול ובזכות קאמבק נהדר הצלחנו להילחם. זה חשוב לא פחות אחרי עונה קשה".

קומאן אמר על עתידו: "אמרתי בעבר שנשוחח על כך בסיום העונה. אני שמח כאן ורוצה להמשיך. אני לא יכול לחשוף הרבה מהפגישה עם הנשיא. בסיום העונה ננתח מה שעשינו. יש לי את התמיכה של חדר ההלבשה וזה לא מובן מאליו כי יש שחקנים שמיעטו לשחק. זו הייתה עונה לא פשוטה לאף אחד.

"הדרך שלנו לא מסתיימת העונה. עשינו הרבה דברים טובים ויש נתונים מרהיבים, זה לא נכון שבשלב מסוים הכל היה נורא. לא התייחסו אליי יפה (כלי התקשורת) כמובן שאנחנו מאוכזבים מכמה משחקים בהם יכולנו להעפיל לפסגה ולא עשינו את זה. אבל אתה צריך לקבל ביטחון מוחלט מצד המועדון. צריך לראות מה היה המצב כשהגעתי לכאן.

דריק רוז | Adam Pantozzi/NBAE via Getty Images
דריק רוז | Adam Pantozzi/NBAE via Getty Images | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

ברצלונה צפויה להמשיך במערך ההתקפי שכולל גם את עוסמאן דמבלה (כבש במחזור האחרון) יחד עם ליאו מסי ואנטואן גריזמן. קומאן יבצע שני שינויים בהרכב – רונאלד אראוחו ייאבד את מקומו לסרג'יניו דסט ואילאיש מוריבה הצעיר יחליף את פרנקי דה יונג המושעה, כלומר 4:3:3 שכה מזוהה עם הקבוצה. עד היום מסי כבש 13 שערים ובישל עוד 12 נגד היריבה, ב-18 משחקים בלבד.

הקבוצה מהבלאידוס מגיעה למשחק בכושר נהדר אחרי שהשוותה את שיא ארבעת הניצחונות שלה העונה. סלטה מדורגת במקום השמיני אם כי רחוקה חמש נקודות מוויאריאל השביעית וסיכוייה לשחק באירופה בעונה הבאה לא גבוהים. נוליטו, יאגו אספס (13 שערים ו-11 בישולים העונה) וסנטי מינה יפתחו בחוד.

ליאו מסי מאוכזב | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

ריאל סוסיאדד – ויאדוליד

הקבוצה של שון וייסמן "זקוקה לנס" כפי שהגדירו בכלי התקשורת בספרד. אחרי עשרה משחקי ליגה ללא ניצחון, ויאדוליד מדורגת במקום ה-18 במרחק שתי נקודות מהואסקה, ועלולה לרדת כבר במחזור הזה, אם תפסיד לבאסקים שמדורגים במקום החמישי ובמאבק על מקום בליגה האירופית. במחזור הסיום, אגב, מחכה לה משחק קשה מאוד נגד אתלטיקו מדריד, אולי האלופה שבדרך. חלוץ נבחרת ישראל צפוי לפתוח שוב בהרכב ויחפש את שערו השביעי העונה בליגה והשמיני בכל המסגרות. ברונו ורוקה מסה בספק רציני למשחק.

המאמן סרחיו אמר לקראת המשחק: "אנחנו עובדים בעיקר על הראש, הפן המנטלי, ופחות על טקטיקה כי מה שיש לנו זה מה שיש. אנחנו מציאותיים ומכירים את המצב בו אנחנו נמצאים, אבל אם ננצח את סוסיאדד אני משוכנע שלא נירד ליגה. התעצבנו אחרי המשחק נגד ולנסיה, זה לא תלוי בנו, אבל יש לנו הרבה אפשרויות אם ננצח. אנחנו יכולים להציל את עצמנו.

"אנחנו מבינים מה תהיה תוכנית המשחק של סוסיאדד, זו קבוצה שאוהבת לקחת יוזמה ואיכותית מאוד בחלק הקדמי, יש להם שחקנים מהירים ומסוכנים. אני מקווה שיהיה לנו קצת מזל שהיה חסר לנו במשחקים האחרונים". הבאסקים, שנכנעו 2:1 לאתלטיקו, יפתח עם ההרכב החזק הכולל את אלכסנדר איסק, דויד סילבה ומיקל אויארסבאל.

שון וייסמן, רובן אלקרס | Aitor Alcalde/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי