בספרד קטלו את ברצלונה: "הפסד בלתי נסלח", אלבה לקח אחריות

ליאו מסי, רונאלד קומאן | David Ramos/Getty Images

הקטלאנים שהובכו מול סלטה (2:1) איבדו סיכוי לתואר והשמיטו 19 נקודות במשחקי הבית. מסי המשיך לשבור שיאים אבל בקאמפ נואו חוששים מעזיבתו. קומאן: "המחצית הראשונה משקפת את כל העונה". המגן: "אנחנו האשמים"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

עצוב מאוד אם זו הייתה הפרידה של ליאו מסי מקאמפ נואו. הקפטן של ברצלונה כבש שער אדיר בנגיחה אחרי בישול של סרחיו בוסקטס (מחצית מבישוליו בקריירה היו למסי), הגיע ל-30 שערי ליגה ובמחזור הבא יקטוף את תואר הפיצ'יצ'י החמישי ברציפות והשמיני בקריירה – שיא כל הזמנים. זה היה משחק הליגה ה-300 בו מסי מבקיע. אלא שבארסה פישלה בגדול ונכנעה 2:1 לסלטה ויגו בקאמפ נואו. מחזור הסיום נגד אייבר יהיה לפרוטוקול בלבד. מסי טרם הודיע על עתידו ולמרות שהסיכויים שימשיך נראים גבוהים מלפני כמה חודשים – ייתכן והמשחק נגד אייבר יהיה האחרון שלו במועדון של חייו.

בארסה ניצחה רק פעם אחת בחמשת משחקי הליגה האחרונים ובעטה בדלי ללא הפסקה. מסי כבש גם את שער היתרון נגד גרנאדה – משחק שנגמר בהפסד ביתי 2:1, וכן את שער היתרון ב-3:3 נגד לבאנטה במשחק החוץ. אם רונאלד קומאן חלם להמשיך לעמוד על הקווים בקאמפ נואו, הרי שההפסד אתמול סתם את הגולל על כך, ככל הנראה. הקטלאנים, שתמיד התאפיינו בחוזק שלהם בקאמפ נואו – רשמו 11 ניצחונות ביתיים בלבד. אשתקד, למשל בארסה השיגה 50 נקודות במגרשה הביתי ונכנעה רק במשחק הבית האחרון.

קומאן התייחס כמובן לעזיבה אפשרית של מסי: "אנחנו מקווים מאוד שהוא לא יעזוב, הוא עדיין השחקן הטוב ביותר בעולם והוא הראה שאי אפשר לשחק בלעדיו. הוא כבש 30 שערים שהעניקו לנו כל כך הרבה נקודות. זו שאלה עבורו. ברור שאני והמועדון רוצים שיישאר, כי אם לא מסי צריך לחשוב מי יבקיע כל כך הרבה שערים, זו תהיה בעיה גדולה".

על כך שהקבוצה השיגה חמש נקודות מתוך 15: "אני חושב שהבעיה לא הייתה במשחק הזה. הייתה לנו הזדמנות פז נגד גרנאדה (לו בארסה הייתה מנצחת היא הייתה תלויה בעצמה), אבל הפסדנו, הרגשנו רע וזה השפיע על יתר המשחקים שלנו. אין דרך אחרת לקבל את זה. יכולנו להיות אלופים אבל לא נהיה". המאמן ייאלץ להסתפק בזכייה בגביע המלך.

המשחק עצמו: "אם נדבר על המחצית הראשונה הרי שזה שיקוף של מה שקרה לנו העונה יותר מפעם אחת. שיחקנו טוב, הגענו למצבים, היריבה כובשת ממצב אחד. אתה יורד למחצית ב-1:1 וזה גובה מחיר נפשי גדול. המחצית השנייה לא הייתה טובה אבל אפילו עם שחקן אחד פחות היה לנו מצב מצוין לכבוש את ה-1:2 שבסופו של דבר נפל בצד השני. היינו חסרי מזל". ההולנדי אפילו ויתר על שלושת הבלמים והוציא את ג'רארד פיקה אך גם זה לא עזר.

בוסקטס מבין שהסיפור נגמר | Siu Wu/picture alliance via Getty Images

גם ג'ורדי אלבה, חברו הטוב של מסי, התייחס לעתידו: "אנחנו מקווים מאוד שזה לא המשחק האחרון שלו אך זו החלטה שהוא צריך לקבל". כשנשאל מי אשם לגבי העונה הנוכחית, ענה: "אנחנו השחקנים אשמים כשדברים משתבשים. ניסינו, במיוחד במחצית הראשונה, שלטנו והם לא הגיעו למצבים. אבל סלטה קבוצה נהדרת שהצליחה לנצל חולשות מסוימות אצלנו, זה הכדורגל ואין מה לעשות. אני לא חושב שזה פסיכולוגי מה שקרה לנו, היינו חייבים לנצח ובאופן טבעי כשהשער לא מגיע אתה תוקף הרבה וחשוף מאחורה".

על העונה הנוכחית: "אסור לזלזל בגביע, הוא ממש לא מוכתם, צריך לתת לו ערך. נכון שלא ניצחנו הרבה משחקים לאחרונה, אבל חזרנו ממצב לא פשוט. נתגבר על מה שהיה ונרצה לסיים את העונה הזו בטעם טוב עם ניצחון על אייבר".

בכותרות העיתונים עסקו בהצלחה של קבוצת הנשים שזכתה בליגת האלופות וזה מסביר הכל. "הפסד בלתי נסלח שגורם לקבוצה להיפרד מהמאבק" ו"הפסד מצער מאוד", היו חלק מהכותרות ב"ספורט". "הסיכויים לזכייה בתואר היו נמוכים גם לפני המשחק אבל עכשיו מתמטית גם זה בלתי אפשרי". "אדיוס ליגה", הייתה הכותרת (בקטן) ב"מונדו דפורטיבו" לצד תמונה של מסי מאוכזב כשלידו לואיס סוארס הצוהל. "בארסה שלטה אך שידרה פחות תשוקה אלא הרבה עצבים ואי שקט. קיבלנו מגמה כללית של העונה – בארסה סופגת ממעט הזדמנויות ואז גוססת".

שער עיתון ה"ספורט" | צילום מסך: "ספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי