אתלטיקו מדריד אלופת ספרד אחרי 1:2 על ויאדוליד, שירדה ליגה

אתלטיקו מדריד חוגגת אליפות אתלטיקו מדריד חוגגת אליפות | Angel Martinez/Getty Images
שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים | Angel Martinez/Getty Images
לואיס סוארס חוגג לואיס סוארס חוגג | Angel Martinez/Getty Images
שחקני אתלטיקו מדריד מניפים את דייגו סימאונה שחקני אתלטיקו מדריד מניפים את דייגו סימאונה | Angel Martinez/Getty Images
שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים אליפות שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים אליפות | Angel Martinez/Getty Images
שחקני ריאל מדריד מאוכזבים שחקני ריאל מדריד מאוכזבים | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images
לוקה מודריץ' ורפאל וראן מאוכזבים לוקה מודריץ' ורפאל וראן מאוכזבים | Denis Doyle/Getty Images

תואר ראשון לקולצ'ונרוס מאז 2014: פלאנו העלה את חבריו של וייסמן ליתרון, אך קוראה וסוארס הפכו והבטיחו זכייה לקבוצתו של סימאונה, למרות 1:2 של ריאל שחזרה מפיגור נגד ויאריאל. אלצ'ה שרדה בליגה הבכירה

(גודל טקסט)

אחד ממאבקי האליפות המטורפים שנראו בספרד בשנים האחרונות הגיע הערב (שבת) לסיומו ומי שחגגה בענק היא אתלטיקו מדריד, שזכתה באליפות ראשונה מאז 2014 אחרי ניצחון 1:2 על ויאדוליד של שון וייסמן, אשר ירדה לליגת המשנה בתום שלוש עונות. ריאל מדריד, שהייתה זקוקה לניצחון בתוספת מעידה של יריבתה העירונית, איבדה את התואר בו זכתה אשתקד וסיימה עונה מאכזבת בידיים ריקות, למרות שהצליחה לחזור מפיגור ולגבור 1:2 על ויאריאל.

ויאדוליד – אתלטיקו מדריד 2:1

כמה שהקבוצה של דייגו סימאונה הזיעה בשביל התואר הזה, ה-11 בתולדותיה. במהלך העונה אתלטיקו החזיקה בפער דו ספרתי בפסגה, אבל מכת קורונה ופציעות האטו אותה ואפשרו לריאל ולברצלונה לצמצם את הפער. בשבוע שעבר הקולצ'ונרוס היו זקוקים למהפך מאוחר ודרמטי נגד אוסאסונה כדי להישאר במקום הראשון, וגם הערב הם נקלעו לפיגור מלחיץ, אך שחקן אחד, לואיס סוארס שמו, עשה את ההבדל פעם נוספת.

החלוץ האורוגוואי שהצטרף מברצלונה בקיץ שעבר סיים כמלך השערים של אתלטיקו בליגה עם 21 כיבושים, כאשר השניים האחרונים שווים אליפות: לפני שישה ימים סוארס הבקיע בדקה ה-88 כדי להעניק לאדומים-לבנים ניצחון 1:2, וגם הערב הוא השלים את המהפך במחצית השנייה אחרי שאנחל קוראה ביטל את היתרון של ויאדוליד במהלך אישי נפלא. שבע שנים של המתנה הגיעו לקצן מבחינת הקבוצה מבירת ספרד, שאמנם מבחינה היסטורית נחשבת לשנייה בחשיבותה בעיר מדריד, אך לפחות בשנה הקרובה תוכל להביט על ריאל מלמעלה.

תואר ראשון מאז 2014. אתלטיקו חוגגת | Angel Martinez/Getty Images
סימאונה הביא עוד אליפות לקולצ'ונרוס | Angel Martinez/Getty Images

מבחינת הזווית הישראלית, קבוצתו של שון וייסמן מסיימת עונה רעה במיוחד בירידה לליגת המשנה וקשה לומר שזה לא הגיע לה. ויאדוליד ניצחה פחות משחקים מכל קבוצה אחרת ב"לה ליגה" וסגרה את העונה עם רצף עלוב של 12 מחזורים ללא ניצחון. וייסמן, שסיים במאזן של שישה שערי ליגה, יחפש אולי קבוצה חדשה לעבור אליה בעונה הבאה, כאשר לאחרונה דווח כי איינטרכט פרנקפורט ואוניון ברלין עוקבות אחריו.

וייסמן ייפרד מוויאדוליד אחרי הירידה? | Angel Martinez/Getty Images

הרכבים

אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, חוסה מריה חימנס, פליפה, מריו הרמוסו (רנאן לודי, 63), קירן טריפייר, סאול ניגס (ז'ואאו פליקס, 63), קוקה, מרקוס יורנטה (ג'פרי קונדוגביה, 79), יאניק קראסקו, אנחל קוראה (הקטור הררה, 85), לואיס סוארס.

ויאדוליד: ג'ורדי מאסיפ, סאידי יאנקו (פאבלו הרוויאס, 82), ג'וואד אל-יאמיק, קיקו אוליבס, לוקאס אולאסה, רוקה מסה (מיצ'ל, 62), טוני וייה (ז'וטה, 62), פדה סן אמטריו (קיקה, 82), אוסקר פלאנו, שון וייסמן, מרקוס אנדרה (סרג'י גווארדיולה, 62).

אליפות שנייה לסימאונה באתלטיקו | Angel Martinez/Getty Images

מהלך המשחק

דקה 18, 0:1 לוויאדוליד! מרקוס אנדרה שלח קדימה את אוסקר פלאנו, שדהר לעבר אובלק וסיים נהדר ברגל ימין כדי להדהים את מוליכת הטבלה ולהעלות את המארחת ליתרון.

הסגולים-לבנים הובילו, אך ירדו ליגה בסופו של ערב | CESAR MANSO/AFP via Getty Images

דקה 57, אתלטיקו משווה ל-1:1: קראסקו מסר מצד שמאל לקוראה, שעבר שחקן אחד בכדרור, נכנס בין שני יריבים נוספים ובעט עם השפיץ כדור שטוח לרשת של מאסיפ.

קוראה השווה בשער נפלא | Angel Martinez/Getty Images

דקה 67, 1:2 לאתלטיקו מדריד! שגיאה גדולה של סרג'י גווארדיולה שהקפיץ לאחור, נוצלה על ידי סוארס שהשתלט על הכדור ודהר כל הדרך לשער השני של האדומים-לבנים.

סוארס חוגג. האליפות בדרך לאתלטיקו | Angel Martinez/Getty Images
שחקן ששווה אליפויות. לואיס סוארס | Angel Martinez/Getty Images
ככה חוגגים שער ששווה אליפות | Angel Martinez/Getty Images

ריאל מדריד – ויאריאל 1:2

בגביע המלך היא אמנם הובכה על ידי אלקויאנו והודחה בשלב מוקדם, אולם בליגת האלופות ובליגה הספרדית ריאל מדריד הייתה שם עד הסוף. ובכל זאת, למרות שהגיעו למחזור ה-38 עם סיכוי לאליפות והודחו מהצ'מפיונס ליג רק בחצי הגמר, זינדין זידאן ושחקניו מסיימים עונה ללא אף תואר והמאמן הצרפתי עלול להיפרד מהמועדון בימים הקרובים.

חסרונו של ראמוס, שחזר לכשירות זמן קצר לפני המשחק אך לא שותף, נתן את אותותיו בשלב מוקדם כאש הבלאנקוס כשלו הגנתית ונקלעו לפיגור. בדקות האחרונות קארים בנזמה הצליח לכבוש ולבשל ללוקה מודריץ' וריאל בכל זאת יצאה עם הניצחון, אך בעקבות התוצאה במשחק של אתלטיקו היא נאלצה להסתפק במקום השני בלבד ותצא לפגרה בתקווה לרכש גדול שיחזיר אותה למאבק על כל התארים בעונה הבאה.

הרכבים

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, מיגל גוטיירס (מרסלו, 68), רפאל וראן, אדר מיליטאו, אלברו אודריוסולה (נאצ'ו, 68) פדריקו ואלוורדה, קאסמירו (מריאנו, 68), לוקה מודריץ', ויניסיוס ג'וניור (רודריגו, 57), מרקו אסנסיו (איסקו, 57), קארים בנזמה.

ויאריאל: חרונימו רולי, מריו גספאר, ראול אלביול, פאו טורס, אטיין קאפו (רובן פנייה, 66), אלפונסו פדראסה, דני פארחו, מאנו טריגרוס (מוי גומס, 86), ג'רארד מורנו (פאקו אלקאסר, 81), קרלוס באקה (פרנסיס קוקלאן, 66), ירמי פינו (ראבה, 81).

מיליטאו. לא חיפה על חסרונו של ראמוס | Ruben Albarran / Pressinphoto / Icon Sport
זינדין זידאן. פרידה עצובה מריאל? | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 20, 0:1 לוויאריאל! ג'רארד מורנו קיבל כדור ברחבה ובישל לירמי פינו בן ה-18, שהקדים את אודריוסולה וכבש את השער הראשון של האורחת.

דקה 58, ריאל חשבה שהיא חוזרת למשחק: קאסמירו מצא את ראשו של בנזמה שנגח פנימה, אבל שופט המסך ביטל את השער בצדק כי הצרפתי היה בנבדל.

פינו בן ה-18 הפתיע את ריאל | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images
על הספסל של ריאל תפסו את הראש | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

דקה 87, ריאל מדריד משווה ל-1:1: מבצע יפה של רודריגו מצא את בנזמה בתוך הרחבה, הצרפתי הטעה שחקן ובעט לרשת כדי לכבוש את השוויון.

דקה 92, 1:2 לריאל מדריד: בנזמה בישל למודריץ', שעצר על החזה בתוך הרחבה ובעט בעוצמה לחיבורים. שער ששווה ניצחון לבלאנקוס, אך לא אליפות.

וראן ומודריץ' מתוסכלים | Denis Doyle/Getty Images
ריאל סיימה עונה בידיים ריקות | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

אלצ'ה – אתלטיק בילבאו 0:2

המארחת ידעה שהתסריט היחיד בו היא תישאר בליגה חייב לכלול ניצחון שלה בצירוף מעידה של הואסקה נגד ולנסיה. לשמחתה, שני הדברים אכן קרו והיא הבטיחה לעצמה עונה נוספת בליגה הראשונה. בניגוד לשאר חברותיה לתחתית, אלצ'ה חיברה הערב ניצחון שני ברציפות, בעוד שלוש היורדות הטריות לא השכילו לרשום שלוש נקודות, ואולי חרצו בכך את גורלן. לוקאס בויה כבש את הראשון בדקה ה-28, ראול גוטי הכפיל בדקה ה-73 וקבע: אלצ'ה עולה מעל הקו האדום למקום ה-17 ונשארת בליגה.

הואסקה – ולנסיה 0:0

היא הגיעה למשחק כשהיא תלויה רק בעצמה, אבל המארחת בעטה בדלי בעוצמה, סיימה בתיקו ביתי מאכזב מול ה"עטלפים" ונשרה לליגה השנייה עונת אחת בלבד אחרי שעלתה ממנה. למרות לחץ כבד בדקות הסיום, שכלל פסילת שער עקב נבדל בדקה ה-76 ובעיטה של סנדרו ראמירס לקורה כעבור שלוש דקות נוספות, המקומיים לא מצאו את הרשת ונותרו מאוכזבים.

אייבר – ברצלונה 1:0

הקטלונים כבר איבדו סיכוי לזכות בתואר ואפילו ליאו מסי עזב את ספרד ולא לקח חלק במשחק. למרות זאת, בארסה הצליחה לנצח במשחק החוץ את האחרונה בטבלה, ושמה סוף לרצף שלושת המשחקים ללא ניצחון שסתמו את הגולל על חלום האליפות שלה. בהיעדרו של הפרעוש, את השער היחיד במשחק כבש אנטואן גריזמן בדקה ה-81 והעניק סיום מעט מתוק לעונה שלמרות הזכייה בגביע המלך, לא תיזכר לטובה במועדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי