סרחיו ראמוס יעזוב, זידאן שבר שתיקה והסביר מדוע נפרד מריאל מדריד

זינדין זידאן | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

המאמן, שבשבוע שעבר עזב את הבלאנקוס בפעם השנייה לפני תום חוזהו, סיפר: "לא קיבלתי את הביטחון שהייתי צריך. בריאל כשאתה לא זוכה בתואר - עליך לזוז. היחסים עם פרס היו שונים". בקרוב צפויה הודעה גם על הקפטן

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

בדיוק היום לפני שלוש שנים (ה-31 במאי) עזב זינדין זידאן את ריאל מדריד בפעם הראשונה. זה קרה חמישה ימים בלבד אחרי שזכה בליגת האלופות בפעם השלישית ברציפות והביא לרעידת אדמה במועדון. הצרפתי נפרד מהבלאנקוס בשבוע שעבר שוב לפני תום חוזהו (היה חתום עד 2022) ושמר על שתיקה. הבוקר (שני) פורסם בספרד מכתב פתוח שלו לאוהדי הבלאנקוס בו הוא מסביר את החלטתו.

מה שכן ניתן להבין כי המאמן פשוט לא הרגיש בטוח במועדון. "אני נאלץ לעזוב כי המועדון לא נתן לי את הביטחון שהייתי צריך. חשוב לי לספר לכם האוהדים מהן הסיבות שלי", אמר זידאן. המאמן הוסיף: "אני מבין כדורגל ומכיר את הדרישות של מועדון כמו ריאל מדריד. אני יודע שכאשר אתה לא זוכה בתארים – אתה צריך ללכת. הקשר שלי עם המועדון ועם הנשיא היה קצת אחר בחודשים האחרונים".

עדיין לא ברור מה יהיה היעד הבא של זיזו שכן יובנטוס מינתה את מאסימיליאנו אלגרי. ההנחה היא שהוא מחכה למשרת המאמן בנבחרת צרפת ומקווה להיות יורשו של דידייה דשאן. "אני לא קופץ מהסירה ולא נמאס לי לאמן", הבהיר.

הוא פגוע מאוד: "בניגוד ל-2018 אז עזבתי כי הרגשתי שהמועדון צריך שינוי כדי להישאר מנצח, כעת אני עוזב כי הקבוצה לא נתנה לי ביטחון ולא הציעה לי את התנאים להצליח בטווח הבינונית והארוך. אני מרגיש שכל מה שבניתי על בסיס יומי נשכח. יש כאן אנשים ורגשות וחיים שלמים וזה לא הוערך. כל מה שבניתי נשכח. הרגשתי שנוזפים בי. כאב לי לקרוא בעיתונים שאחרי הפסד (נגד שחטאר דונייצק) אני עומד לעוף אם לא אנצח במשחק הבא. מישהו הדליף את זה לתקשורת בכוונה. למזלי זה לא הפריע לקבוצה והשחקנים הנפלאים הלכו איתי עד המוות".

על אף הפרידה העצובה, זידאן אסיר תודה לריאל ולפרס: "בחודש יולי הקרוב ימלאו 20 שנה להגעתי לריאל (כשחקן) והתקופה הזו היא הדבר הכי יפה שקרה לי בחיים ואני חייב את זה לפרס שהתעקש עליי ועשה הכל כדי להביא אותי. תמיד עשיתי הכל עבור ריאל מדריד. לאוהדים האלה חשוב לנצח אבל יותר מכל חשוב להם שהקבוצה תהיה מחויבת. כך היה בתקופה שלי כשחקן וכמאמן". הוא גם העביר ביקורת על העיתונאים וטען שהם תמיד מתעסקים במחלוקות: "הייתי שמח לדבר אתכם להבא יותר על כדורגל כי זה מה שמאחד אותנו – הספורט".

ריאל כאמור סיימה את העונה בידיים ריקות לראשונה מאז 2010. הבלאנקוס חוו משבר של ממש כשהודחו מגביע המלך לאלקויאנו מהליגה השלישית ואיבדו גם את הסופרקופה בחודש ינואר. עוד קודם לכן זידאן הרגיש את חרב הפיטורים כשריאל הייתה בסכנת הדחה בשלב הבתים בליגת האלופות. הצרפתי הוא המאמן השני הכי מעוטר בהיסטוריה של הבלאנקוס כשזכה ב-11 תארים. ריאל טרם מינתה מחליף כזכור.

זינדין זידאן | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

זידאן הוא רק הסנונית הראשונה, מכיוון שבימים הקרובים צפויה הודעה רשמית גם על פרידה מהקפטן, סרחיו ראמוס. זו לא הפעם הראשונה שהתקשורת בספרד מדווחת שהמו"מ בין סרחיו ראמוס לריאל מדריד עלה על שרטון ושהוא בדרך החוצה, אבל נראה שכעת כלל אין מגעים בין הצדדים והבלם אמור לעזוב אחרי 16 שנה, מאז הגיע מסביליה.

סרחיו ראמוס, שגם לא נכלל בסגל של נבחרת ספרד ליורו, על פי דיווחים עשוי להצטרף לפריז סן ז'רמן, אולם סירו לופס הבהיר הבוקר פעם נוספת שבבירת ספרד הוא לא ימשיך. באותו דיווח הוא גם טען כי אנטוניו קונטה וראול אינם בין המועמדים לאימון ריאל.

סרחיו ראמוס | JORGE GUERRERO/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי