ריאל מדריד הודיעה באופן רשמי: זינדין זידאן עוזב את המועדון

זינדין זידאן | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

הבלאנקוס הודיעו כי המאמן החליט לעזוב את הקבוצה, שנתיים וחצי לתוך הקדנציה השנייה. הצרפתי, שנפרד בפעם השנייה לפני תום החוזה, זכה עם ריאל ב-11 תארים. קונטה מועמד, וראן וראמוס נפרדו

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

אחרי שבועות ארוכים בהם זינדיו זידאן השאיר את ריאל מדריד ואוהדיה במתח בקשר לעתידו, היום (חמישי) הקבוצה הודיעה באופן רשמי כי הצרפתי החליט לסיים את תפקידו בבירת ספרד. בכלי התקשורת היו פרסומים רבים בעניין והיה נראה שהמאמן ישוחח עם הנשיא פלורנטינו פרס בשבוע הבא ואז תתקבל החלטה סופית, אך כעת אנו מבינים שלא כך המצב. הצרפתי, שנפרד מהבלאנקוס אחרי עונה ללא תארים, הגיע למתחם האימונים על מנת להיפרד.

בהודעה הרשמית של המועדון נכתב: "זה הזמן לכבד את החלטתו, ולתת לו את ההערכה שלנו על המקצוענות, המסירות, והתשוקה שהפגין במהלך השנים. הוא יודע שהוא נמצא בליבה של ריאל מדריד ושהיא תמיד תהיה הבית שלו". כידוע, זו הפעם השנייה שהמאמן בוחר לעזוב את תפקידו תוך כדי החוזה, כאשר בפעם שעברה, ב-2018, הוא עשה זאת חמישה ימים בלבד אחרי הזכייה השלישית ברציפות בליגת האלופות.

"זידאן עוזב את ריאל", נכתב ב"אס" ועל כך דיווח גם העיתונאי המוערך פבריציו רומאנו. "כפי שנודע, ההחלטה הינה סופית וביום רביעי היא גם נמסרה למנהלי המועדון ולשחקנים". כזכור, לאחר מחזור הסיום בו גברה ריאל 1:2 על ויאריאל אך לא הצליחה לזכות בתואר, המאמן הבהיר כי ישוחח בשקט עם המועדון. לאחר מכן הוא לבסוף יצא לחופשה משפחתית כדי להתאוורר.

צפו: זינדין זידאן עוזב את מתחם האימונים בפעם האחרונה:

חלק משחקני הסגל כבר החלו לפרסם הודעות פרידה, וביניהם הקפטן סרחיו ראמוס, שעשוי לעזוב בעצמו את המועדון בקיץ הקרוב: "אני מאחל לך את הטוב ביותר. אתה ראוי לזה, הרווחת את זה. תהנה מהחיים ומהמשפחה, חיבוק ענק מיסטר".

סרחיו ראמוס נפרד מזידאן | אינסטגרם

חברו של ראמוס למרכז ההגנה, רפאל וראן, כתב לבן ארצו: "המאסטרו. מאז שהגעתי למדריד לפני עשור, היית יותר מסתם מאמן עבורי, ממש מנטור. עזרת לי לגדול כשחקן וכגבר. אני אף פעם לא אוכל להודות לך מספיק על כל העצות שנתת לי בין אם במגרש ובין אם מחוצה לו. שוב תודה בוס. אני מקווה שנתראה בקרוב".

רפאל וראן נפרד מזידאן | אינסטגרם

כזכור צצו פרסומים, שהרתיחו את זידאן כמובן, לפיהם הוא כבר הודיע לחדר ההלבשה על עזיבתו עוד לפני המשחק נגד סביליה שהסתיים ב-2:2. כעת זידאן רצה שהשחקנים יגלו כמעט באותו הזמן עמו אנשי המועדון. הוא שלח להם הודעות בזה אחר זה והודה להם על המחויבות הרבה שהפגינו. כזכור לאחרונה שחקנים כמו קארים בנזמה ("אני לא מאמין שהוא יעזוב") וטוני קרוס ("היחסים בינינו מצוינים, אם הוא לא היה ממשיך הוא וודאי היה אומר לי") דווקא גילו אופטימיות לגבי האפשרות שימשיך.

קארים בנזמה וזינדין זידאן | Quality Sport Images/Getty Images

נטען כי בריאל לקחו כמובן מאליו את האפשרות שיעזוב על אף שהעדיפות תמיד הייתה שימשיך ועל כן לא התקיימו שיחות רשמיות עם המחליפים הפוטנציאליים כמו מאסימיליאנו אלגרי מיובנטוס או ראול, אגדת העבר של המועדון ומאמן קסטיליה. כפי שדווח היום, אלגרי צפוי לשוב ליובנטוס, כך שהוא עומד לרדת מהפרק מבחינת רשימת המועמדים לרשת את זידאן. אגב, אנטוניו קונטה שנפרד אתמול בערב רשמית מאינטר, נכנס לרשימת המועמדים. הוא כבר היה מועמד להגיע ב-2018 לאחר פיטוריו של ז'ולן לופטגי.

זו הייתה העונה הקשה בקריירה של הצרפתי שסבל מאוד מביקורות רבות בכלי התקשורת. על אף רצף של 18 משחקים ללא הפסד ליגה ומעידה אחת בלבד בכל המסגרות מאז ינואר – בהפסד 2:0 לצ'לסי בחצי הגמר – ריאל סיימה ללא תואר לראשונה מ-2010. למאמן הצרפתי 11 תארים בחמש שנים, המאמן השני המעוטר בהיסטוריה של המועדון. כעת מעניין לראות מי יחליפו בתפקיד ומה יעלה בגורלו של זידאן, שתחילה הוזכר כמועמד ליובנטוס, לפני שהתברר שהגברת הזקנה תמנה את אלגרי.

בספרד עסקו רבות בהתפטרותו המסתמנת. נטען כי אחת הסיבות לכך היא שבמועדון הדליפו לתקשורת את העובדה שהוא על סף פיטורים כשריאל הייתה בסכנת הדחה בשלב הבתים של ליגת האלופות. עוד נטען כי המאמן לא רוצה להיות זה שמבצע את המהפכה בסגל ולא נעים לו לגרש שחקנים שעברו איתו כברת דרך, כפי שקרה ב-2018. הוא מאוכזב מעזיבתם הצפויה של סרחיו ראמוס ורפאל וראן.

זינדין זידאן, סרחיו ראמוס, כריסטיאנו רונאלדו | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי