רשמית: קרלו אנצ'לוטי מונה למאמן ריאל מדריד

קרלו אנצ'לוטי
קרלו אנצ'לוטי | Jan Kruger/Getty Images

האיטלקי נפרד מאברטון וישוב לבירת ספרד כמחליפו של זינדין זידאן, שש שנים אחרי שעזב. חתם על חוזה לשלוש שנים, עד קיץ 2024

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

פחות משבוע חלף מאז התפטרותו של זינדין זידאן מתפקיד המאמן בריאל מדריד והערב (שלישי) הוכרז מחליפו: בניגוד לשלל בורסת השמות שהייתה בימים האחרונים, מי שמונה הוא האיטלקי קרלו אנצ'לוטי, מאמן אברטון בעונה האחרונה וכידוע מי שהוביל את ריאל מדריד עד לפני שש שנים.

הבלאנקוס ניהלו עם אברטון מו"מ בימים האחרונים והצדדים הגיעו די במהרה לסיכום שאפשר לאיטלקי בן ה-61 להשתחרר מחוזהו בקבוצה מליברפול ולהשלים את הקאמבק בבירת ספרד, בחוזה לשלוש שנים – משמע עד קיץ 2024. על פי הפרסומים הוא ישתכר כשישה מיליון יורו בכל עונה.

כאמור, אנצ'לוטי היה מאמנה של אברטון מאז דצמבר 2019, שמינתה אותו אחרי פיטוריו מנאפולי. הוא כזכור הדריך את ריאל בין 2013 ל-2015, והוביל אותה לזכייה בליגת האלופות בעונת 2013/14 וגם לזכייה בגביע הספרדי.

ריאל בחרה באנצ'לוטי, כך לפי הדיווחים, נבעה גם כי במועדון החלה לחלחל התחושה כי יהיה קשה לשחרר את מאוריסיו פוצ'טינו מפריז סן ז'רמן, כאשר גם השידוך עם אנטוניו קונטה מעלה סימני שאלה בגלל דרישות השכר ובשל תכניותיו לחלון ההעברות.

בשנתיים בהן אימן את ריאל מדריד, אנצ'לוטי לא הצליח לזכות באליפות ספרד, אך כאמור, הוביל את הקבוצה לזכייה ראשונה בליגת האלופות אחרי 12 שנים יבשות. באותה עונה, הראשונה שלו במועדון, הוא גם זכה בגביע הספרדי לאחר ניצחון 1:2 על ברצלונה בגמר. בעונה השנייה שלו הוא זכה בסופר קאפ האירופי ובגביע העולם למועדונים, ובליגת האלופות הודח בחצי הגמר נגד אקסית אחרת שלו, יובנטוס. מאז שפוטר מריאל מדריד, הוא הספיק לאמן את באיירן מינכן, נאפולי ואברטון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי