"גיבור הדסימה עוזב": בספרד משבחים את ראמוס אך חלוקים לגבי הפרידה

סרחיו ראמוס | Burak Akbulut/Anadolu Agency via Getty Images

בתקשורת במדריד מפארים את הקפטן שיעזוב היום אחרי 16 שנה: "הוא נצחי", "המורשת תישאר לעד" ואוזיל פסק: "האגדה הגדולה בתולדות ריאל", אך האוהדים חלוקים וב-"ABC" נכתב: "הביא זאת על עצמו". וגם: היעד הבא

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

הפעם באמת תם עידן בריאל מדריד: סרחיו ראמוס ייפרד מהמועדון רשמית היום (חמישי) ב-13:30 בוולדבבאס אחרי 16 שנה. לצערם של האוהדים הלבנים, אחרי פרננדו היירו, ראול, איקר קסיאס ויש היגידו גם כריסטיאנו רונאלדו – שחקן ענק נוסף לא מסיים את הקריירה במועדון ועוזב בטעם מר. "לפני שנה היה בלתי אפשרי לדמיין את ריאל ללא ראמוס, אך זה קרה, ועוד איך קרה", נכתב ב"מארקה" על השחקן שרשם 671 הופעות – מדורג רביעי בכל הזמנים, ובאמתחתו 22 תארים – שני רק לפאקו חנטו.

בימים האחרונים דווקא דווקא על התקדמות אלא שבעיתון המזוהה עם ריאל מדריד ציירו תמונה שונה. "המרחק בין הנשיא פלורנטינו פרס לבין הקפטן, מאז שלא הגיעו להסכמה בינואר – הלך וגדל". הספרדי כמובן רצה חוזה לשנתיים ותפקיד בצוות המקצועי ומאותו רגע במועדון ויתרו עליו יחד עם חוסר הנכונות שלו להוביל קיצוץ נוסף בשכר לאור המגיפה. השחקן עצמו הרגיש שלא זכה בהכרה על הישגיו הכבירים בעבר.

עוד נטען כי קרלו אנצ'לוטי אמנם אמר כי "ישוחח עם ראמוס" אך לאיטלקי היה ברור שאין מה לדון וההחלטה כבר התקבלה. "למעשה, בפגישות פנים אל פנים מול פרס, שמו של ראמוס לא עלה לדיון אלא זה של רפאל וראן (מחזיק בחוזה עד 2022 ועשוי לעזוב)". נזכיר כי הבלם שיחק רק חמישה משחקים בקבוצה ב-2021 בשל פציעות.

סרחיו ראמוס ופלורנטינו פרס | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

אז מה היעד הבא של הקפטן? ארבע קבוצות עלו כמועמדות לצרפו: מנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה, פריז סן ז'רמן של קיליאן אמבפה עם פרויקט ספורטיבי שאפתני, מנצ'סטר יונייטד (היה קרוב למעבר ב-2015 ולבסוף האריך את חוזהו) – שלושתן יכולות להציע לו שכר גבוה מזה שהרוויח בריאל, וכן סביליה, הקבוצה בה גדל ועמה מזוהה. המנהל המקצועי נשאל על ראמוס בימים האחרונים ולא הכחיש את הרצון שיגיע אם כי אמר שהוא מניח שיאריך את חוזהו בבלאנקוס.

בספרד חלוקים מאוד לגבי המעבר. למעלה מ-361 אלף אוהדים הצביעו בסקר ה"מארקה". 51% טוענים שחבל שהצדדים לא מצאו פיתרון, בעוד 49% טוענים כי המחזור של הספרדי במועדון הסתיים. "סופה של תקופה", "המורשת של גיבור הדסימה (הזכייה העשירית בליגת האלופות) תיזכר לעד", "ראמוס הוא נצחי" ו"האגדה עוזב", אלה היו רק חלק מהכותרות. המדרידיסטה הידוע תומאס רונסרו כתב בטור דיעה קצר: "חלמנו כולנו שיהיה אפשר לתקן ולגשר על הפערים. הוא חלק עצום מההיסטוריה. אני תמיד אודה לך, שינית את חיינו לנצח". מנגד ב-"ABC" נמתחה ביקורת על הקפטן: "פרס עשה בדיוק מה שראמוס אמר לו לעשות במרץ – המשיך בלעדיו". ב"אל פאיס" נכתב כי ההתגייסות לנבחרת על חשבון הקבוצה פגעה בו והחלישה את מעמדו ותדמיתו גם במשא ומתן". "עוד שחקן אגדי של ריאל עוזב מהדלת האחורית, פרס לא משתנה", נכתב ב"ספורט".

לשחקני העבר של המועדון יש בטן מלאה על מה שקרה. גוטי עוד היה עדין: "קפטן יקר, כואב לכולם שאתה לא מסיים את הקריירה שלך בריאל, מגיע לך, אבל אתה עוד תחזור לכאן". איבן זאמורנו אמר: "הדרך בה ראמוס עזב לא ראויה. הוא הקפטן המנצח ביותר. הדירקטוריון לא עשה שום מאמץ עבורו". פדג'ה מיאטוביץ' אמר: "יהיה קשה לכל שחקן להשיג חלק ממנה שעשה. דיברתי איתו לפני כמה חודשים, הוא לא היה נראה אופטימי ולא פסימי. הוא הבלם הגדול בתולדות ריאל, ללא ספק". מסוט אוזיל שישחק יחד איתו שלוש שנים, כתב: "האגדה הגדולה ביותר בתולדות ריאל עוזב. מאחל לך את הטוב ביותר בצעד הבא שלך".

כעת מי שיהיה הקפטן הראשון, אם יישאר – הוא מרסלו הברזילאי שמעמדו דעך משמעותית בשנתיים האחרונות. הוא יהיה השחקן הזר הראשון שמשמש כקפטן הקבוע מזה 104 שנים. מבחינת פז"ם במועדון הרי שהבאים בתור לאחר מכן הם קארים בנזמה (מאז 2009), נאצ'ו פרננדס ורפאל וראן ואחריהם לוקה מודריץ'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי