אגדה שהייתה באמת: כל השיאים של סרחיו ראמוס בריאל מדריד

סרחיו ראמוס | Michael Regan/Getty Images

הקפטן היה רחוק תואר אחד מהשוואת השיא של חנטו; הוא מדורג רביעי במספר ההופעות בכל הזמנים; כבש לא פחות מ-101 שערים, רצוי בנגיחה, וחולק שני שיאים עם מסי. כל המספרים של הבלם שייפרד מהבלאנקוס אחרי 16 שנה

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

האוהדים עדיין צריכים זמן כדי לעכל את זה: עידן סרחיו ראמוס בריאל מדריד הסתיים. הקפטן בן ה-35 ייפרד היום (חמישי) רשמית מריאל מדריד בה שיחק ב-16 השנים האחרונות – בדיוק אותו פרק זמן של אגדות אחרות של המועדון כמו ראול ואיקר קסיאס. הבלם הספרדי שבר שיא אחר שיא מאז הצטרף מסביליה בתמורה לסעיף השחרור בקיץ 2005, מעבר לכך שהוא גם השחקן שלבש הכי הרבה פעמים את החולצה של נבחרת ספרד. ובקיצור: אין ספק שראמוס אגדה. הנה כל השיאים של ראמוס במדי ריאל מדריד:

* הקפטן היה רחוק תואר אחד בלבד מהשוואת שיאו של פאקו חנטו, קיצוני הסופה של המועדון בשנות ה-50 וה-60 שזכה עם הבלאנקוס בהכי הרבה תארים – 23 (שישה גביעי אירופה). ברזומה של ראמוס ארבע זכיות בליגת האלופות – שלוש מהן ברציפות, וחמש אליפויות ספרד בין היתר.

* ראמוס הוא השחקן עם מספר המשחקים הרביעי הכי גבוה בתולדות המועדון – 671 הופעות. רק מנואל סאנצ'יס (710), איקר קסיאס (725) וראול (741) מקדימים אותו.

סרחיו ראמוס, איקר קסיאס | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

* גם במבט על הליגה הספרדית בלבד מדורג הבלם במקום הרביעי במדי הבלאנקוס עם 469 משחקים. הוא רשם 334 ניצחונות ליגה – בדיוק כמו קסיאס, ורק ליאו מסי עם 383 – מקדים אותו.

* הוא אמנם שיחק כבלם אך היה ידוע ככובש שערים מחונן וכבש בכל 17 העונות האחרונות בליגה, שיא אותו הוא חולק עם מסי כמובן.

* ואם כבר שערים: ראמוס כבש 101 שערים במדי ריאל. שערו האחרון היה נגד אטאלנטה בליגת האלופות. הוא מדורג במקום ה-20 בטבלת הכובשים של ריאל בצוותא עם החלוץ איבן זאמורנו. יש לו 72 שערים בליגה, 15 בליגת האלופות, שבעה בגביע המלך, שלושה באליפות העולם למועדונים, שניים בסופרקופה הספרדי ושניים בסופר קאפ האירופי.

סרחיו ראמוס
ראמוס חוגג את השער בדסימה. האוהדים לא ישכחו זאת לעולם | Alex Livesey/Getty Images

* איך הוא כובש? 55 שערים הגיעו בנגיחה (54.4%), איך לא, 38 ברגל ימין, שבעה ברגל שמאל ושער אחד נוסף. 22 שערים כבש ראמוס מפנדל ושניים בכדור חופשי.

* בנגיחה, כך הוא כבש את שער השוויון בגמר ליגת האלופות נגד אתלטיקו מדריד בגמר 2014 (בדקה ה-92:48). במבט על הליגה הספרדית הרי שראמוס כבש 39 שערים בנגיחה – השחקן עם מספר השערים הרביעי הכי גבוה במאה ה-21. רק כריסטיאנו רונאלדו (52), אריץ אדוריץ' (49) ופרננדו יורנטה (42) מקדימים אותו.

* ראמוס רשם 45 הופעות במשחקי הקלאסיקו – שיא לשחקן ריאל, אם כי השיא שלו יישבר על ידי מסי שגם לו כמות משחקים זהה.

ליונל מסי , סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס חוגג, ליאו מסי מאוכזב | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

* בליגת האלופות רשם ראמוס 129 הופעות, כולן במדי ריאל, ומדורג תשיעי במפעל איי פעם.  במדי הבלאנקוס רק קסיאס (150) וראול (130) שיחקו יותר ממנו, אם כי ראמוס מחזיק בשיא ייחודי שכן הוא פתח בהרכב בכל המשחקים ומעולם לא הוחלף.

* העונה הפורייה בקריירה של ראמוס הייתה עונת האליפות של ריאל ב-2019-20 אז כבש 13 שערים ב-44 הופעות. מבחינת מספר ההופעות הרי ששיא המשחקים של ראמוס עומד על 51 משחקים – ב-2012 וכעבור שנתיים.

* היריבה שסבלה ממנו הכי הרבה היא דווקא האקסית סביליה נגד כבשה שבעה שערים. מול אתלטיקו מדריד הוא כבש שש פעמים, כולל פעמיים בגמר ליגת האלופות, וכן כמות זהה נגד אתלטיק בילבאו. במשחקי הקלאסיקו יש לו חמישה שערים וגם ולנסיה, מלאגה ולגאנס ספגו ממנו חמש פעמים.

סרחיו ראמוס | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

* שחקן ההגנה הזה נהג לא פעם לאבד את הראש ולראייה הוא ספג לא פחות מ-26 כרטיסים אדומים – שיא כל הזמנים במועדון.

* השחקנים ששיחקו איתו הכי הרבה: קארים בנזמה – 416 משחקים, מרסלו – 405, קסיאס – 373, כריסטיאנו רונאלדו – 340 ומודריץ' – 282.

* המאמנים תחתם שיחק הכי הרבה – זינדין ידאן – 174 משחקים, ז'וזה מוריניו – 137 משחקים, קרלו אנצ'לוטי – 93 משחקים.

סרחיו ראמוס, זינדין זידאן | Denis Doyle/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי