החל מחצות: ליאו מסי יהיה שחקן חופשי

ליאו מסי | PAU BARRENA/AFP via Getty Images

הקפטן שמזוהה עם ברצלונה יותר מכל אחד אחר ומשחק אצלה מ-2005, עדיין לא חתם על חוזה חדש על אף שהמשא ומתן התקדם היטב. בספרד נטען כי מעבר לפגיעה בתדמית, לאפורטה חושש מכך שמספר נותני חסות מסרבים לחתום

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

בספרד נפל דבר בחודש יוני כאשר סרחיו ראמוס עזב את ריאל מדריד לאחר 16 שנה במועדון. עוד שחקן ענק שמזוהה עם קבוצת פאר שמסיים את חוזהו הוא ליאו מסי, שהחל מהלילה יהיה שחקן חופשי, לראשונה מאז הצטרף לברצלונה בה העביר את כל הקריירה. נציין כי בספרד ישנה תמימות דעים על המשכיותו, המשא ומתן אף התקדם היטב אך הודעה רשמית לא הגיעה. מסי ששבר כל שיא אפשרי, הוא שיאן ההופעות (778) והשערים (672) של הקבוצה מקטלוניה ובלתי אפשרי לדמיין אותה בלעדיו.

תחילה ניסו בקבוצה לסגור את החתמתו לפני טורניר הקופה אמריקה. בהמשך, הרעיון של המועדון היה להכריז על הארכת חוזהו באופן חגיגי ב-24 ביוני, יום הולדתו של מסי (34), אך זה לא קרה. אפשרות נוספת הייתה ה-29 ביוני כאשר הנשיא ז'ואן לאפורטה חגג יום הולדת 59 והקשר בין השניים מיוחד. עם זאת, לפי "ספורט", "בשל מורכבות החוזה החדש לא ניתן היה לעמוד בלוח הזמנים".

מעבר לכך, לפי הדיווח אין תחזית מתי יהיה ניתן לפתור את המצב הנוכחי. הנהלת ברצלונה לוחצת על כך שההודעה המיוחלת מצד הקהל לא תתעכב עוד. זו הייתה המטרה הראשונה של לאפורטה מאז שמונה לנשיא המועדון אך עברו כבר מאה ימים מאז ובגזרה הזו אין חדש. מסי צפוי לשחק ביום שבת ברבע גמר הקופה אמריקה מבלי להשתייך לקבוצה מסוימת.

שער "מארקה" | צילום מסך: "מארקה"

ב"מארקה" נכתב כי לאפורטה חושב שזו פגיעה בתדמית עבור בארסה אם מסי יהיה שחקן חופשי אפילו יום אחד. מעבר לכך, יש את הפן הכלכלי. נטען כי ללא החוזה החדש מספר נותני חסות כמו נייקי למשל, שרוצה להציג את החולצות החדשות של המועדון – לא מוכנות לקחת את הסיכון שמסי יעזוב. ישנם מספר נותני חסות נוספים שלא רוצים לחתום על הסכמים עד שעתידו של מסי יוכרע.

מסי האריך את חוזהו בפעם האחרונה ב-2017. בחמישה ביולי הגיע הסיכום והחתימה הרשמית הייתה בחודש נובמבר, לארבע שנים נוספות עם סעיף שחרור בגובה 700 מיליון יורו, הגבוה ביותר שהיה לו כשחקן ברצלונה. החוזה החדש נחתם ביוני 2005, מול הנשיא לאפורטה ואז יוני 2014. הקבוצה כבר התחזקה במהלך הקיץ כשצירפה את סרחיו אגוארו חברו, ממפיס דפאי, אריק גארסיה והחזירה את המגן אמרסון. האם הפרויקט הספורטיבי הנוכחי מספק את מסי?.

ליאו מסי | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי