דני ענק: צמד ובישול לבריית'ווייט, ברצלונה ניצחה 2:4 את סוסיאדד

מרטין בריית'ווייט חוגג | Alex Caparros/Getty Images

במשחק הליגה הראשון בלי ליאו מסי, החלוץ בלט והוביל את הבלאוגרנה לניצחון ביתי במחזור הפתיחה. דפאי בישל בבכורה, גם פיקה וסרג'י רוברטו כבשו. לובטה ואויארסבאל צימקו לאורחת. וגם: 0:3 חלק לסביליה על ראיו

(גודל טקסט)

בצל סערת העזיבה של ליאו מסי, ברצלונה פתחה הערב (ראשון) את עונת 2021/22 בליגה הספרדית עם ניצחון יפה, אך לא קל, 2:4 על ריאל סוסיאדד, במשחק שבו הציגה "כוכב" חדש: מרטין בריית'ווייט, שכבש פעמיים והוסיף בישול. ג'רארד פיקה כבש ראשון לזכות הבלאוגרנה וסרג'י רוברטו סגר עניין בתוספת הזמן, אחרי שז'ולן לובטה ומיקל אויארסבאל צימקו באופן זמני לקראת הסיום.

היו רגעים טובים והיו רגעים מדאיגים. בארסה פתחה מצוין, הוליכה 0:3 ונראתה בשליטה גם במשחק הליגה הראשון בלי מסי, אבל פתאום סוסיאדד צימקה ל-3:2 עם שני שערים מהירים תוך ארבע דקות וקומאן כבר נכנס ללחץ, אבל החלוץ הדני בישל לסרג'י רוברטו את השער שחתם את התוצאה.

ממפיס דפאי ואריק גרסיה, שנרשמו בזמן, פתחו בהרכב של בארסה וההולנדי אף רשם בישול ראשון. רישומם, יחד עם ריי מנאי (שהיה מועמד למכבי תל אביב), התאפשר לאחר שבמועדון הגיעו להסכמה עם ג'רארד פיקה בנוגע לקיצוץ בחוזהו, כשגם ג'ורדי אלבה וסרחיו בוסקטס הביעו נכונות לקצץ. פיקה, בנוסף לקיצוץ, גם כבש את השער הראשון של העונה, ביום משמח עבור הסמל של הקטלאנים. לפי הדיווחים, פיקה יקצץ למעלה מ-50 אחוז מהמשכורת שלו בעונה הקרובה. לפי "מונדו דפורטיבו", הוא ישחק "כמעט בחינם" כדי לאפשר את הרישום של שחקני הרכש ובמסגרת ההסכם יאריך את חוזהו בעונה נוספת עד 2025. את הכסף שלא ישולם לו בעונה הקרובה, הוא אמור לקבל עם סיום חוזהו.

בריית'ווייט הוביל את בארסה לניצחון | JOSEP LAGO/AFP via Getty Image
יום שמח עבור פיקה | Alex Caparros/Getty Images
קומאן יכול לחייך, למרות רגעים מלחיצים | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

הרכבים

ברצלונה: נטו, סרג'יניו דסט (אמרסון, 71), ג'רארד פיקה, אריק גרסיה (רונאלד אראוחו, 83), ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס (ניקו, 83), פרנקי דה יונג (סרג'י רוברטו, 71), פדרי, אנטואן גריזמן, ממפיס דפאי (קלמן לנגלה, 90), מרטין בריית'ווייט.

ריאל סוסיאדד: אלכס רמירו, חוסבה סלדואה (אנדוני גורוסאבל, 66), אריץ אלוסטונדו (ג'ון פאצ'קו, 81), רובין לה נורמנד, אייהן מוניוס, דויד סילבה (באוטיסטה ג'ון, 46), מרטין סובימנדי, מיקל מרינו, עדנאן ינוזאי (אנדר ברנצ'אה, 46), כריסטיאן פורטו (ז'ולן לובטה, 66), מיקל אויארסבאל.

אגוארו הפצוע צפה בניצחון מהיציע | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images
בריית'ווייט נוגח לרשת | Alex Caparros/Getty Images
וחוגג את שערו הראשון לעונה | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images
שהכפיל את היתרון של בארסה | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images
סרג'י רוברטו סגר עניין לקראת הסיום | Alex Caparros/Getty Images

סביליה – ראיו וייקאנו 0:3

הצהרת כוונות מצד קבוצת הצמרת, שממחישה שזה אינו מקרי: הקבוצה של ז'ולן לופטגי פתחה עונה במשחק נוח יחסית מול העולה החדשה, והמשיכה מאותה נקודה בה נעצרה בעונה שעברה, כשסיימה רביעית והבטיחה מקום בליגת האלופות בפעם השנייה ברציפות. מי שנהנה מבכורה נהדרת הוא אריק לאמלה, שנכנס בפתיחת המחצית השנייה וכבש צמד מהיר בדקות ה-55 וה-79, השני אחרי בישול של אן-נסירי, שגם כבש את השער הראשון בפנדל בדקה ה-19. מנגד, ראיו (ששיחקה 70 דקות ב-10 שחקנים) גילתה שהחיים בליגה הבכירה לא יהיו קלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי