קאמבק מושלם: פאטי חזר וכבש, ברצלונה הביסה 0:3 את לבנטה

הכישרון הצעיר עלה מהספסל אחרי עשרה חודשי היעדרות וכבש את השלישי של המארחת (91). ממפיס (פנדל, 7) ולוק דה יונג (14) הבקיעו במחצית הראשונה. סוסיאדד עלתה למקום השני בזכות 0:1 על אלצ'ה, שער נוסף לפלקאו בניצחון ראיו

(גודל טקסט)

אחרי 323 ימי המתנה, ברצלונה קיבלה היום (ראשון) סיבה גדולה לחייך. אחד השחקנים המוכשרים שפרצו ממחלקת הנוער של המועדון בשנים האחרונות, אנסו פאטי, חזר לקאמפ נואו אחרי עשרה חודשי היעדרות ועשה זאת בצורה הכי טובה שיש. הכישרון הצעיר, ששב אחרי 323 ימים, עלה לכר הדשא בדקה ה-81, וכעבור 10 דקות חתם 0:3 נהדר לברצלונה על לבנטה, בניצחונה הראשון אחרי שתי תוצאות תיקו.

אנסו פאטי שחקן ברצלונה בחימום
הגיע הזמן. פאטי | אימג'בנק GettyImages, David Ramos

ברצלונה – לבנטה 0:3

הקבוצה של רונאלד קומאן, שנעדר מהמפגש עקב הרחקה, חיפשה לחזור למסלול הניצחונות אחרי שצברה שתי נקודות במשחקים מול גרנאדה וקאדיס. הבלאוגרנה עלתה ליתרון כבר בדקה השביעית, כאשר ממפיס דפאי סחט פנדל, ניגש לבעוט אותו בעצמו וקבע 0:1 מהיר. כעבור שבע דקות היתרון הוכפל עם שער בכורה במועדון של לוק דה יונג, שלא התקשה אחרי בישול של סרג'יניו דסט.

המחצית השנייה הייתה די דלה מבחינת מצבים, והבמה הייתה ערוכה לקראת שובו של פאטי, שזכה לתשואות מהקהל עם כניסתו בדקה ה-81. כעבור עשר דקות, פאטי חתם את תוצאת המשחק עם בעיטה נהדרת מקצה הרחבה לפינה התחתונה של אייטור פרננדס. רונאלד קומאן אמנם נעדר לאחר שהורחק במשחק נגד קאדיס, אך הוא יכול להיות מרוצה מכך שקבוצתו חזרה לנצח אחרי שתי תוצאות תיקו מסתכלות.

הרכב ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, אוסקר מינגסה (רונלד אראוחו, 82), ג'רארד פיקה, אריק גרסיה, סרג'יניו דסט (קלמון לנגלה, 89), סרחיו בוסקטס, גאבי (יוסוף דמיר, 82), ניקו, פיליפה קוטיניו (ריקי פוץ', 59), ממפיס דפאי, לוק דה יונג (אנסו פאטי, 81).

מהלך המשחק

דקה 7: גול! ממפיס דפאי סחט פנדל אחרי שנמניה ראדויה פגע ברגלו, ההולנדי ניגש בעצמו לנקודה הלבנה ובעט בעוצמה לפינה. 0:1 לברצלונה.

דקה 14: גול! סרג'יניו דסט שעט על האגף השמאלי ומצא את לוק דה יונג ברחבה, ההולנדי לא התקשה ומצא את הרשת בדרך לשערו הראשון בקבוצה. 0:2 לברצלונה.

לוק דה יונג שחקן ברצלונה חוגג שער
הכפיל את היתרון. לוק דה יונג | רויטרס

דקה 22: ג'רארד פיקה המתין בפינה הרחוקה לגבהה של ממפיס דפאי, אך הנגיעה שלו מטווח אפסי החמיצה את המסגרת.

דקה 36: מסירת עומק נהדרת של גאבי הגיעה לממפיס דפאי, ההולנדי ניסה לעקוף את אייטור פרננדס אך השוער הרחיק לקרן.

דקה 39: גאבי ניסה להקפיץ את הכדור מעל אייטור פרננדס, אך השוער לא התקשה במיוחד ותפס את הכדור.

שחקני ברצלונה חוגגים, אוסקר מינגסה מימין
בדרך לניצחון. שחקני ברצלונה חוגגים | רויטרס

דקה 42: הגבהה נהדרת של אוסקר מינגסה לרחבה מצאה את ממפיס דפאי, ההולנדי נגח וסחט הצלה נהדרת מאייטור פרננדס שהתעופף והדף לקרן.

דקה 65: ממפיס דפאי קיבל הזדמנות בתוך הרחבה אך הבעיטה שלו הלכה למרכז השער ונעצרה אצל אייטור פרננדס.

אנסו פאטי שחקן ברצלונה חוגג שער
ההמתנה השתלמה. פאטי | אימג'בנק GettyImages, David Ramos

דקה 81: הרגע לו חיכו כל יושבי הקאמפ נואו הגיע. אנסו פאטי שב לכר הדשא אחרי שנעדר בעשרת החודשים האחרונים בשל פציעה, וזכה לתשועות מכל האוהדים במגרש הביתי.

דקה 90+1: גול! הקאמבק הושלם. אנסו פאטי שעט קדימה ובעט מקצה הרחבה לפינה התחתונה. 0:3 לברצלונה.

מיקל אויארסבאל, ריאל סוסיאדד
בכושר מצוין. מיקל אויארסבאל חוגג | אימג'בנק GettyImages, Juan Manuel Serrano Arce

ריאל סוסיאדד – אלצ'ה 0:1

הבאסקים צמצמו את הפער מהמוליכה ריאל מדריד לנקודה אחת בלבד בזכות ניצחון ביתי יקר. הקבוצה של אימנול אלגואסיל שמרה על שער נקי בפעם החמישית בששת משחקי הליגה האחרונים, ומיקל אויארסבאל הבקיע את שער הניצחון בדקה ה-81 לאחר שגיאה בהגנת האורחת.

רדאמל פלקאו, ראיו וייקאנו
| אימג'בנק GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

ראיו וייקאנו – קאדיס 1:3

העולה החדשה אירחה את הקבוצה שרק בחמישי האחרון עצרה את ברצלונה עם 0:0, והכניעה אותה בדקה התשיעית בזכות שער של אקס הצהובים, אלברו גרסיה. וראזדט הרויאן השווה בדקה ה-23, אך החלוץ הקולומביאני השיב לקבוצתו את היתרון עם שער בדקה ה-44. עבור פלקאו, מדובר בשער שלישי בשלושה משחקים מאז הגעתו חזרתו לספרד. איסי פלאסון חתם את תוצאת המשחק בדקה ה-88, והקבוצה של אנדוני איראולה טיפסה למקום החמישי בזכות ניצחון שלישי ברציפות.

משחקים נוספים

מיורקה – אוסאסונה 3:2
למיורקה: דניאל רודריגס (11), פר ניניו (45+4)
לאספניול: חוסה אנחל (9), איניגו פרס (58), חאבי מרטינס (88)

ריאל בטיס – חטאפה 0:2
לבטיס: וויליאן ז'וזה (14 ו-55)

בשני:

סלטה ויגו – גרנאדה (22:00)