פאטי "מאיר את הקאמפ נואו", ברצלונה מרוצה מהשילוב שלו עם ממפיס

החזיר את ברצלונה למשחק. פאטי חוגג | GettyImages, Alex Caparros

בן ה-18 כיכב ב-1:3 על ולנסיה, קומאן מאושר משיתוף הפעולה עם דפאי: "יש להם תכונות דומות". אגוארו רשם בכורה ("היה מדהים לשמוע את הקהל צועק את שמי"), קוטיניו סוף סוף כבש: "היה תענוג לשחק ולכבוש אחרי התקופה שעברתי"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

פגרת הנבחרות קצת השכיחה את מפח הנפש של ברצלונה שנראתה אומללה בהפסדים מול אתלטיקו מדריד ובנפיקה בליגת האלופות. אלא שאמש (ראשון) הקטלאנים הציגו גרסה משודרגת מעט בקאמפ נואו וניצחו 1:3 את ולנסיה, קבוצה שעשתה להם הרבה צרות בשנים האחרונות. גם המשחק הזה נפתח רע מבחינת בארסה שנקלעה לפיגור כבר בדקה החמישית משער של חוסה גאיה, אבל אנסו פאטי שפתח ונראה נהדר השווה בשער יפהפה וסחט פנדל לפני ההפסקה אותו תרגם ממפיס דפאי לשני. האם היכולת הזו תספיק לקלאסיקו בעוד שבוע? לא בטוח, אבל מה שכן, אוהדי בארסה יכולים לשאוב עידוד מהעובדה שפיליפה קוטיניו סוף סוף כבש וגם מהבכורה של סרחיו אגוארו, שנכנס כמחליף לקראת הסיום.

כך או כך, פאטי קוצר את מרבית השבחים אחרי הקאמבק המרשים. אחרי שחזר מהיעדרות של קרוב לשנה והסכים להיכנס לנעליים הענקיות של ליאו מסי בתור מספר 10 החדש של הקטלאנים, הכישרון המבטיח (רק בן 18, להזכירכם), הוא נראה כמו הדבר האמיתי. מאזנו עומד על שני שערי ליגה, והפרשנים טוענים ש"אין גבול לכמה רחוק הוא יכול להגיע. גם בגילו, הוא עושה מה שהוא רוצה על המגרש".

ב"מארקה" כתבו ש"אנסו מאיר את הקאמפ נואו", וציינו שמדובר בתקווה הגדולה של המועדון לעתיד ורוד אחרי העזיבה של מסי.

המספרים

* מלבד פנדלים, שלושה מתוך ארבעת שערי הליגה האחרונים שספגה ברצלונה בבית היו ממצבים נייחים.

* מאז פברואר 2020 הבקיע אנסו פאטי 11 שערים מתוך 16 בעיטות למסגרת. מדובר ב-68.7 אחוזי הצלחה, כאשר היחיד שמקדים את פאטי בנתון הזה הוא אלכס פרננדס מקאדיס (75%).

* לראשונה מאז הגיע לברצלונה, ממפיס כבש ובישל באותו משחק עבור הקטלאנים. זו הפעם הראשונה שההולנדי עושה זאת במשחק ליגה מאז אוגוסט 2019 אז ככש צמד ובישל במדי ליון מול אנז'ה בליגה הצרפתית.

* סרחיו אגוארו ערך את הופעתו הראשונה בליגה הספרדית מאז 21 במאי 2011, אז היה שחקן אתלטיקו מדריד. כשזה קרה, חברו לקבוצה גאבי היה רק בן 6 ו-289 ימים.

סרחיו אגוארו, ברצלונה
לראשונה במדי הבלאוגרנה. סרחיו אגוארו | אימג'בנק GettyImages, David Ramos

רונאלד קומאן המאמן נהנה משיתוף הפעולה בין ממפיס ואנסו פאטי ואמר: "אנסו וממפיס משלימים אחד את השני. שניהם יכולים לשחק כחלוצים או לבוא מהאגף השמאלי. הם יכולים להחליף מיקומים ואני נהנה לראות אותם יחד".

ומה היה לסרחיו אגוארו להגיד? "היה מדהים לשמוע את הקהל קורא בשם שלי בקאמפ נואו", אמר קון, "אני בטוח שנהנה ביחד".

פיליפה קוטיניו, שסוף סוף כבש ושחרר המון לחץ, אמר: "עדיין יש לי את אותה תשוקה. אחרי כל מה שעברתי, זה קשה. זה מרגיש נהדר לשחק ולכבוש שוב".

פרנקי דה יונג שיבח את פאטי לאחר המשחק: "זו שחקן מאוד חשוב עם המהירות שלו והדריבל. יש לו איכויות והוא מבקיע שערים. אנחנו ממש שמחים שהוא חזר. היה חשוב לנצח, אנחנו צריכים לצבור ביטחון".