צ'אבי סגר את תנאיו בברצלונה וסירב להתייחס, סרג'י מונה למאמן זמני

אחרי פיטורי קומאן: בברצלונה מדווחים שכל הפרטים סוכמו עם כוכב העבר, שקיבל שחרור מקבוצתו הקטארית ויגיע עם הצוות המלא שלו, אך יעמוד על הקווים רק אחרי פגרת הנבחרות. לוק דה יונג יעזוב. מאמן ברצלונה ב' ישמש כמאמן הזמני, לאפורטה יציג אותו בפני השחקנים

(גודל טקסט)

בברצלונה ידעו שהעונה הראשונה ללא מסי תהיה קשה, אך כנראה לא ידעו עד כמה. בהנהלה החליטו לא לזעזע ולפטר את קומאן אחרי הקלאסיקו שבו הקבוצה נראתה לא רע אך הפסידה 2:1 לריאל מדריד, אבל ההפסד אמש (רביעי) 1:0 לראיו וייקאנו היה הקש ששבר את גב הגמל והמאמן ההולנדי פוטר במהלך שלא ממש הפתיע אף אחד משום שמעמדו היה מעורער כבר תקופה ארוכה.

אז מי יהיה המאמן שיקבל את האחריות הגדולה וינסה להוציא את המועדון הזה מהבוץ? בקטלוניה טוענים שצ'אבי, שמשמש כמאמנה של אל סאאד הקטארית, הגיע לסיכום מלא עם המועדון והוא עשוי להיות מוכרז עוד היום כמאמן החדש. לפי הדיווח צ'אבי כבר סיכם על שחרור מהקבוצה שלו, אך יערוך את הבכורה הרשמית רק אחרי פגרת הנבחרות, ב-20.11 נגד אספניול.

צ'אבי נשאל הערב לגבי האפשרות שימונה למאמן ברצלונה ואמר: "אני מרוכז בעבודה שלי באל סאאד ולא אדבר על שום דבר אחר".

היום הודיעה הקבוצה שסרג'י ברזואן מונה רשמית למאמנה הזמני של הקבוצה. סרג'י, מאמן ברצלונה ב', ייקח פיקוד על הקבוצה עד שבארסה תמנה רשמית מאמן קבוע. "הנשיא לאפורטה יציג את סרג'י בפני השחקנים לפני האימון", נכתב בהודעת המועדון, "ומחר (שישי) יערוך מסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול אלאבס בנוכחות הנשא לאפורטה".

צ'אבי מאמן אל סאאד
המאמן הבא של ברצלונה? צ'אבי? | אימג'בנק GettyImages, Simon Holmes

בברצלונה עושים מאמצים גדולים למנות את צ'אבי כמה שיותר מהר בגלל המצב העדין בליגת האלופות. הוא בכל מקרה לא יעמוד על הקווים כבר בעוד יומיים במשחק מול אלאבס, כאשר מי שידריך את הקבוצה ככל הנראה יהיה סרג'י, מאמן קבוצת המילואים.

כזכור, צ'אבי כמעט נחת בקאמפ נואו בקיץ, כאשר לאפורטה לא היה משוכנע שקומאן צריך להמשיך. הנשיא החדש ישן שנאלץ להיפרד ממסי, שקל גם את מועמדותם של קלופ וטן האח, אבל הבין שיהיה קשה מאוד לגרום להם לעזוב את הקבוצות הנוכחיות שלהם. ברדיו קטלוניה דיווחו שללאפורטה הייתה תוכנית גיבוי למקרה שצ'אבי לא יגיע, כאשר השם החם שהיה על הכוונת הוא של מרסלו גז'ארדו הארגנטינאי שעושה חיל בריבר פלייט.

לבארסה יש שלושה משחקים עד פגרת הנבחרות: נגד אלאבס, דינמו קייב בליגת האלופות ואז סלטה ויגו. אחרי המשחק הזה, צ'אבי אמור להיכנס לעניינים ולנצל את הפגרה כדי להכין את הקבוצה, כששינויים רבים צפויים גם בגזרת השחקנים.

לוק דה יונג שחקן ברצלונה
לוק דה יונג שחקן ברצלונה | GettyImages, Quality Sport Images

השחקן הראשון שצפוי לשלם את המחיר ולעזוב הוא לוק דה יונג, החלוץ ההולנדי שהובא על ידי קומאן מסביליה אחרי העזיבה של מסי. צ'אבי יבנה כמובן על שחקני הבית כמו פאטי, פדרי, ניקו וגאבי, אך בקיץ הבא צפויה במועדון מהפכה של ממש.