2:2 דרמטי לאתלטיקו נגד לבנטה, 0:2 לסוסיאדד על סלטה ויגו

האלופה מעדה נגד המדורגת לפני אחרונה בעקבות פנדל גבולי בדקה ה-90, על אף שערים של גריזמן וקוניה, וגם איבדה את מאמנה דייגו סימאונה שהורחק. המוליכה פתחה פער של שלוש נקודות

(גודל טקסט)

המחזור ה-11 בליגה הספרדית הגיע הערב (חמישי) לסיומו, כשבמוקד האלופה אתלטיקו מדריד איבדה נקודות יקרות כשסיימה ב-2:2 בחוץ נגד לבנטה, בעקבות פנדל גבולי שנפסק נגדה בדקה ה-90.

עוד הערב, לפסגה שבה ריאל סוסיאדד שניצחה בחוץ 0:2 את סלטה ויגו ופתחה פער של שלוש נקודות על פני ריאל מדריד (לה משחק חסר), סביליה וריאל בטיס. חטאפה הייתה מרחק שניות ספורות מניצחון בכורה, אבל ספגה בדקה ה-97 ונפרדה ב-1:1 מול גרנאדה בקרב התחתית.

מתיאוס קוניה, חלוץ אתלטיקו מדריד
חגג שער בכורה, אבל זה לא הספיק לאתלטיקו. קוניה | אימג'בנק GettyImages, JOSE JORDAN

לבנטה – אתלטיקו מדריד 2:2

אנטואן גריזמן כבש את שערו הראשון העונה בליגה הספרדית מאז חזר מברצלונה לאתלטיקו מדריד וגם הברזילאי מתיאוס קוניה שהגיע הקיץ מהרטה ברלין הגרמנית כבש את שערו הראשון בספרד, אבל זה לא הספיק לאלופה מול לבנטה, המדורגת לפני אחרונה שחילצה נקודה יקרה בזכות פנדל גבולי ממש עם תחילת הדקה ה-90.

כבר אחרי 12 דקות חגג גריזמן אחרי בישול של פליפה, אבל המארחת הצליחה להשוות עד המחצית בזכות פנדל של אניס ברדי בדקה ה-37. הקולצ'ונרוס החלו ללחוץ בניסיון להשיג את שלוש הנקודות והמאמן דייגו סימאונה הימר כשהחליף את גריזמן וכן את לואיס סוארס, אבל למזלו אחד המחליפים, הברזילאי מתיאוס קוניה, חגג בדקה ה-76 את שער הבכורה שלו בקבוצה, ארבע דקות אחרי שנכנס.

למרות זאת, זה לא הספיק לאתלטיקו מדריד כי בדקה ה-90 ברדי השלים צמד מהנקודה הלבנה, אחרי ששופטי המסך התערבו בטענה לנגיעת יד גבולית מאוד ברחבה, השופט הלך לצפות באירוע, הסכים איתם ולא התרגש ממחאות שחקני הקולצ'ונרוס שבעקבות המעידה סיימו בתיקו רביעי העונה והם עם 19 נקודות אחרי 10 משחקים. לבאנטה נותרה במקום ה-19, אך היא עם 6 נקודות לאחר 11 מחזורים.

אלכסנדר איסק, חלוץ ריאל סוסיאדד
אלכסנדר איסק, חלוץ ריאל סוסיאדד | אימג'בנק GettyImages, MIGUEL RIOPA

סלטה ויגו – ריאל סוסיאדד 2:0

גשם זלעפות ירד בלי הפסקה באצטדיון בלאידוס, אבל גם זה לא עצר את ריאל סוסיאדד מלשוב לפסגת "לה ליגה". סלטה ויגו ניצחה עד היום רק משחק אחד מתוך החמישה שאירחה בביתה, אבל הצליחה להקשות על הבאסקים במשך 54 דקות – עד שהתקפה מתפרצת הסתיימה עם כדור חוזר שהגיע לרגליו של אלכסנדר איסק, שמקרוב גלגל לרשת את שערו השני העונה בליגה. הקוון הניף דגל לנבדל, אלא ששופטי המסך התערבו והשער אושר. היתרון של האורחים הוכפל בדקה ה-80, אז כדור קרן מצד שמאל הסתיים בנגיחה חזקה ומדויקת של אריץ אלוסטונדו, שקבע 0:2 בסיום.

ריאל סוסיאדד לבדה בפסגה עם 24 נקודות במאזנה, כזכור ללא הפסד מאז מחזור הפתיחה, סופרת כבר 13 משחקים רצופים ללא הפסד בכל המסגרות לזכותה יתרון של שלוש נקודות בצמרת על פני ריאל מדריד (לה משחק חסר), סביליה וריאל בטיס. סלטה ויגו נותרה במקום ה-14 עם 10 נקודות במאזנה.

אנס אונאל, שחקן חטאפה
כבר ראו את הניצחון מגיע. אונאל ושחקני חטאפה בשער היתרון | אימג'בנק GettyImages, Fran Santiago

גרנאדה – חטאפה 1:1

חטאפה הייתה מרחק שניות ספורות מניצחון בכורה העונה וקטיעת רצף עגום במיוחד של 12 משחקים ללא ניצחון (כולל מחזור הסיום בעונה שעברה), אבל ספגה בדקה ה-97 וחטפה מכה מורלית קשה בנוסף לכך שאיבדה שתי נקודות יקרות בתחתית.

אנס אונאל הטורקי הבקיע בדקה ה-36 וחטאפה כבר פנטזה על ניצחונה הראשון העונה כשבדקה ה-78 הקולומביאני לואיס סוארס ניגש לבעוט פנדל ובעט את הכדור גבוה מעל השער – אחת הבעיטות היותר מחפירות שנראו לאחרונה – אבל עמוק בתוספת הזמן, בדקה ה-97, חורחה מולינה המחליף קבע שוויון דרמטי וחלוקת נקודות. חטאפה נותרה אחרונה בטבלה עם שלוש נקודות במאזנה, גרנאדה מדורגת 17 עם 8 נקודות.