למרות ההתעקשות של אל סאאד, צ'אבי מצהיר: "אני בדרך לברצלונה"

play
המחליף של קומאן? צ'אבי על הקווים | GettyImages, Simon Holmes
סרג'י ברז'ואן, מונה למאמנה הזמני של ברצלונה 00:21

הקטארים מערימים קשיים על המשלחת של ברצלונה, אבל המאמן מבהיר היטב מה רצונו: "מבחינתי הכל מוכן, מקווה שהמועדונים יגיעו לסיכום"

(גודל טקסט)

אחרי שברצלונה צברה שלוש נקודות חשובות בליגת האלופות עם ניצחון חוץ 0:1 על דינמו קייב אמש (שלישי), בהנהלה שלה ממשיכים למשימה החשובה באמת: הגעה לסיכום עם אל סאד הקטארית על שחרורו של צ'אבי, כדי למנות אותו בהקדם למאמן החדש בקבוצה. היום נחתה בדוחא משלחת מטעם בארסה, אך מי שלא נסע הוא הנשיא ז'ואן לאפורטה, חרף הדרישה של בעלי אל סאד שלאפורטה יתייצב בקטאר בעצמו אם הוא מעניין כדי לנהל את המשא ומתן.

אבל למרות האופטימיות של ברצלונה, אל סאדד ממשיכה להערים קשיים: הקבוצה הודיעה היום פעם נוספת שאין לה שום כוונה לשחרר את המאמן, והמנכ"ל הסביר: "העמדה שלנו הייתה ברורה מההתחלה: אנחנו מחוייבים להשאיר את צ'אבי, ולא נסכים לאפשר לו לעזוב בעיתוי כזה, כשהעונה בעיצומה".

כך או כך, צ'אבי הבהיר היטב מה רצונו. אחרי שקבוצתו סיימה ב-3:3 את המשחק שלה הערב, המאמן התייצב בעמדת הריאיונות והבטיח: "אני בדרך לברצלונה, מבחינתי הכל מוכן. אני מקווה מאוד שהמועדונים יגיעו לסיכום, כי אני רוצה לחזור הביתה. כולם יודעים שלזה אני מחכה. המשלחת שברצלונה הביאה לכאן? זה ריגש אותי מאוד".

כזכור, אתמול הבהיר השייח' מוחמד בין חאמד כי אינו מעוניין לדון בסוגייה עם נציגים אחרים, אולם בסופו של דבר מי שיגיעו לקטאר הם סגן הנשיא רפא יוסטה והמנהל הספורטיבי מתאו אלמאן, כאשר בברצלונה ישנה אופטימיות שהמעבר ייסגר עד מחר. "הקטארים לא יהרסו לצ'אבי את משרת החלומות שלו", טענו אתמול ברדיו קטלוניה. "זה היה ניסיון, שלא הצליח, לרשום הישג תדמיתי עם תמונה של לאפורטה בקטאר".

נראה שהמחלוקת העיקרית בין המועדונים נוגעת לגובה הפיצוי שהקטארים יקבלו. באיחוד האמירויות דיווחו שסעיף השחרור של צ'אבי עומד על כ-10 מיליון יורו, סכום שברצלונה לא מוכנה (או לא יכולה) לשלם כרגע. לפי דיווחים בקטאלוניה, הפשרה שבארסה הציעה היא קיום של משחק ידידות מול אל סאאד בהשתתפותה, שהכנסותיו יועברו ישירות לקטארים. למרות ההצעה המעט מופרכת, בספרד מעריכים שהמעבר ייסגר במהירות.

ז'ואן לאפורטה נשיא ברצלונה בתערוכת ברצלונה
ביקורת מבית. לאפורטה | דני מרון

ברצלונה נענתה לבקשה של אל סאד שצ'אבי יעמוד על הקווים שלה במשחק נגד אל דוחאיל הערב, שבו ניצחון יעניק לה יתרון של 6 נקודות בפסגת הטבלה בקטאר. לאחר מכן, המשחק הבא של אל סאד ייערך בדצמבר, מה שישאיר לה זמן למציאת מחליף לצ'אבי. על פי כלי התקשורת בקטלוניה, החוזה של צ'אבי יהיה עד תום עונת 2023/24, עם אופציה לשנתיים נוספות.