ברצלונה ניצחה את אספניול 0:1 בבכורה של צ'אבי, ממפיס כבש בפנדל

play
מאמן ברצלונה, צ'אבי | רויטרס
צ'אבי, מאמן ברצלונה, עם הנשיא ז'ואן לאפורטה 00:21

ההולנדי הכריע בדקה ה-48. בארסה הרשימה במחצית הראשונה, אבל נרדמה בשנייה. 0:1 דרמטי לאתלטיקו על אוסאסונה, סביליה איבדה נקודות

(גודל טקסט)

פגרת הנבחרות מאחורינו וארבעה משחקים המשיכו היום (שבת) את המחזור ה-14. במוקד עמד הדרבי בו ברצלונה גברה 0:1 על אספניול בבכורה של צ'אבי על הקווים. עוד לפני כן, סביליה הסתפקה ב-2:2 בלבד עם אלאבס. אתלטיקו מדריד הזיעה לפני שסחטה 0:1 מול אוסאסונה. סלטה ויגו נפרדה ב-1:1 ביתי עם ויאריאל.

מאמן ברצלונה צ'אבי
בכורה על הקווים בדרבי. צ'אבי | אימג'בנק GettyImages, David Ramos

ברצלונה – אספניול 0:1

ניצחון יוקרתי לברצלונה במשחק הבכורה של צ'אבי על הקווים. עם שחקן העבר האגדי, בארסה הציגה כדורגל שבבמחצית הראשונה הזכיר את זה מימי פפ גווארדיולה, אבל במחצית השנייה היה מאוד רחוק משם.

צ'אבי עלה עם לא פחות מ-8 שחקני בית בהרכב, כולל איליאס אחומאש בן ה-17 שלא קיבל אף דקת בוגרים עד עד כה ושיחק מחצית. גם חלק מהמחליפים היו בעיקר מתוצרת בית: עבדה וריקי פוץ' ונראה שיש על מה לבנות לעתיד.

ברצלונה הייתה יותר דומיננטית ב-50-55 הדקות הראשונות. ממפיס נעצר פעם אחת אצל דייגו לופס ובדקה ה-13 איליאס היה יכול לקנות את עולמו , אבל רשם החמצה ענקית מקרוב. בהמשך גם סרג'יו בוסקטס וניקו הצטרפו למאיימים, אבל בארסה לא הצליחה בפעולה האחרונה.

45 שניות בתוך המחצית השנייה השער הגיע: ממפיס דפאי הוכשל בתוך הרחבה ואחרי שריקה לפנדל ו-ויכוחים של שחקני האורחת, ההולנדי כבש מהנקודה הלבנה כשהדקה היא כבר 48. אחרי הספיגה אספניול העזה יותר מתוך רצון להשוות, המשחק התאזן ובדקות הסיום החמצות גדולות של האורחת מנעו שוויון. ראול דה תומאס פגע בקורה פעמיים, לאנדרי דימאטה רשם פספוס בלתי נתפס בנגיחה וברצלונה נשמה לרווחה. 0:1 קטן וחשוב.

שחקן ברצלונה ממפיס דפאי
פנדל מדויק בפתיחת המחצית השנייה. ממפיס | רויטרס

אתלטיקו מדריד – אוסאסונה 0:1

אלופת ספרד ניצחה רק פעם אחת בארבעת המחזורים האחרונים ואחרי ששמטה בנאיביות יתרון של 1:3 מול ולנסיה במחזור הקודם, הפעם הקבוצה של סימאונה חזרה ל-DNA המוכר שלה עם 0:1 קשה ולא מרשים מול יריבה הגנתית ועיקשת. ז'ואאו פליקס הפצוע לא נכלל בסגל, לואיס סוארס העייף ממשחקי נבחרתו נותר על הספסל ומי שהושיע את האלופה היה דווקא פליפה, הבלם הברזילאי שבדקה ה-87 נגח פנימה כדור קרן של קראסקו. אתלטיקו התקרבה עד כדי שתי נקודות מהפסגה, לפחות עד המשחק של ריאל מדריד וריאל סוסיאדד. סימאונה ושחקניו יכולים כעת להתפנות למשחק הקריטי שמצפה להם בליגת האלופות מול מילאן בעוד ארבעה ימים.

פליפה אתלטיקו מדריד חוגג
העניק לאתלטיקו שלוש נקודות קריטיות. פליפה | רויטרס

סביליה – אלאבס 2:2

תוצאה מפתיעה מאוד ברמון סאנצ'ס פיחואן, שם נהרס המאזן הביתי המושלם של סביליה דווקא נגד יריבה מהתחתית. ויקטור לגווארדיה (5) וחוסלו (45+7 בפנדל) כבשו עבור האורחת, לוקאס אוקמפוס איזן זמנית (38) ואיבן ראקיטיץ' (90+2) קבע 2:2 דרמטי. אלאבס חלמה על ניצחון חוץ שני בלבד על סביליה, הראשון מאז אוקטובר 1954 – אבל פספסה אותו בשתי דקות.

סלטה ויגו – ויאריאל 1:1
לסלטה ויגו: ברהים מנדס (72), לוויאריאל: אלברטו מורנו (27)

ביום שני תפגוש ראיו וייקאנו את מאיורקה במשחק נוסף מהמחזור ה-14.