אובמיאנג חתם בברצלונה: "ארסנל שילמה מיליונים כדי להיפטר ממנו"

play
פייר אמריק אובמיאנג אחרי החתימה במדי ברצלונה | אתר רשמי, ברצלונה
הגולאסו של בריהון, השערורייה בהולנד: צפו בקליפ סיכום השבוע 04:43

הקטלאנים הודיעו רשמית שפייר אמריק אבמיאנג חתם לשלוש שנים, עם אפשרות יציאה בעוד שנה וחצי תמורת 100 מיליון יורו. באנגליה טוענים: ארסנל שילמה הרבה כדי לשחרר אותו "בחינם"

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

פייר אמריק אובמיאנג הוצג היום (רביעי) רשמית בברצלונה, וחתם על חוזה לשלוש עונות. אובמיאנג, שלא שיחק במדי ארסנל מאז תחילת דצמבר בגלל בעיות משמעת ומתיחות עם המאמן מיקל ארטטה, ינסה לעזור לקטלאנים להבטיח מקום בין ארבע הראשונות בספרד כדי להעפיל לליגת האלופות בשנה שעברה, אחרי שהשנה הקבוצה כבר נשרה לליגה האירופית. "החלוץ חתם עד יוני 2025", נמסר מהקבוצה, עם הבהרה: "תהיה לו אפשרות יציאה מהחוזה ב-30 ביוני 2023, עם סעיף רכישה של 100 מיליון יורו".

לא רק שארסנל לא הרוויחה על המעבר של פייר אמריק אובמיאנג, היא אף שילמה 7 מיליון ליש"ט כדי להיפטר ממנו, כך מדווחים היום באנגליה. החלוץ הגאבוני, שהיה חתום לעונה נוספת בארסנל, אמור היה להרוויח בעונה הבאה ב-18 מיליון ליש"ט. הוא ויתר על הרבה כסף כדי לחתום בברצלונה, אבל ארסנל תמשיך השנה לשאת בחלק מהשכר שלו. בכך אומנם ארסנל "נפטרת" מחוזה שמן, אבל משלמת "קנס" על טעות שלה, כפי שעשתה עם מסוט אוזיל, שחקן נוסף שהיה חתום על חוזה של 350 אלף ליש"ט לשבוע, ויקבל מהתותחנים 90 אחוז משכרו עד תום העונה, על אף שהוא משחק בטורקיה. כזכור, גם וויליאן הברזילאי היה חתום על חוזה גדול ושוחרר, ובשנים קודמות גם סאד קולאסינץ' ושקודראן מוסטאפי.

על פי דיווח ב"ספורט", "יהיה קשה מאוד לאובמיאנג להישאר מעבר לשנה וחצי הקרובות", כי על פי החוזה בסוף 2023 בארסה תוכל לשחררו ולשלם לו את שארית שכרו במכה אחת, וכך יהיה פחות נטל על סעיף שכר השחקנים שמהווה עול על תקציב הקבוצה.

כעת השאלה היא האם אובמיאנג יהיה חלק מהסגל לליגה האירופית. ברצלונה יכולה לרשום רק שלושה שחקנים חדשים למפעל האירופיו ועדיין לא ברור מי יהיה בחוץ מבין המצטרפים – דני אלבס, אדאמה טראורה, פראן או אובמיאנג.

עוד באנגליה: בצרפת טוענים הבוקר ש"למאוריסיו פוצ'טינו נמאס מפריז סן ז'רמן", ואם בשבועות האחרונים הקבוצה חיפשה לו מחליף ושקלה לשחררו על מנת למנות במקומו את זינדין זידאן ולא עשתה זאת רק כדי לא לזעזע לפני שמינית גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד – אלא שכעת "למאמן עצמו נמאס" והוא החליט לעזוב בסוף העונה. כידוע, הוא נחשב מועמד בכיר לאימון מנצ'סטר יונייטד.

במקביל, ב-ESPN מדווחים שביונייטד מבקשים מהשחקנים שמתנדנדים לחכות עם ההחלטה שלהם עד אחרי שיגיע מאמן חדש. פול פוגבה מסיים חוזה בקיץ ויהפוך לשחקן חופשי, אנתוני מרסיאל ודוני ואן דה בייק ביקשו לעזוב כדי לקבל יותר דקות והושאלו לסביליה ולאברטון, אבל מיונייטד הוהבהר להם: רלף רנגניק הוא רק מאמן זמני, חכו עד למינוי של מאמן קבוע בטרם תקבלו החלטה על עתידכם.