לוק דה יונג כבש בדקה ה-96, ברצלונה ניצלה מהפסד בדרבי ושברה שיא

play
לוק דה יונג חלוץ ברצלונה | רויטרס
תקציר: ראיו ואייקאנו - בטיס 2:1 (גביע המלך) 01:50

סיום אדיר לדרבי הקטלאני: ההולנדי שעלה מהספסל קבע 2:2 שניות לפני שריקת הסיום, צ'אבי וקבוצתו כבר 24 משחקים בליגה ללא הפסד נגד אספניול וזהו שיא ספרדי חדש. פדרי כבש אחרי דקה ורבע, דארדר ודה תומאס הפכו זמנית. רביעייה לבטיס נגד לבנטה

קבוצות: אספניול בטיס
(גודל טקסט)

המחזור ה-24 בליגה הספרדית הגיע לסיומו הערב (ראשון) עם ארבעה משחקים כשבמוקד הדרבי ההיסטורי, אחרי שברצלונה השוותה בדקה ה-96 ל-2:2 נגד אספניול והיא כבר 24 משחקי דרבי רצופים בליגה ללא הפסד – שזהו שיא ספרדי חדש. קודם לכן, בטיס התאוששה וחזרה להבקיע רביעייה, הפעם על חשבון נועלת הטבלה לבנטה עם 2:4 בחוץ.

שחקן ברצלונה לוק דה יונג חוגג
| GettyImages, Eric Alonso

אספניול – ברצלונה 2:2

ברצלונה הגיעה לדרבי נגד אספניול אחרי הניצחון המרשים 2:4 על אתלטיקו מדריד, כשהיא במומנטום נפלא, במקום הרביעי לפני שהחל המחזור ובידיעה שאם לא תפסיד ליריבתה העירונית בפעם ה-24 ברציפות במסגרת הליגה, היא תהפוך לשיאנית משחקי הדרבי בספרד ללא הפסד. ברצלונה לא נכנעה לאספניול בליגה מאז פברואר 2009, כמו ריאל מדריד שלא הפסידה כבר 23 משחקים לאתלטיקו ב"לה ליגה", אבל החל מהערב יש שיאנית אחת וזו ברצלונה, שאמנם לא ניצחה ואפילו נחלצה מהפסד, אבל חילצה נקודה יקרה ו-2:2 אדיר עם שער של לוק דה יונג עם סיום הדקה ה-96 מתוך שש דקות תוספת זמן.

הפתיחה בהחלט הייתה טובה עבור צ'אבי ושחקניו שעלו ליתרון משער של פדרי אחרי דקה ורבע במשחק. גם אדאמה טראורה היה פעיל והחמיץ מספר מצבים, אבל המילה האחרונה במחצית הראשונה הייתה של הקשר סרג'י דארדר, שבדקה ה-40 בעט לפינה הרחוקה של מארק אנדרה טר סטגן וראה את הכדור נעצר רק בחיבורים.

ברצלונה נאלצה להסתדר ללא דני אלבס המורחק ובמחצית גם רונאלד אראוחו שנפצע הוחלף על ידי אריק גרסיה, וזה היה חילוף שחלוץ אספניול ראול דה תומאס ניצל עד תום כשבדקה ה-64 רץ לשער באין מפריע בעקבות טעות קשה של הבלם שהגיע ממנצ'סטר סיטי בקיץ והשלים מהפך. צ'אבי זרק את כל מה שיש לו ומהספסל עלו בין השאר פייר אמריק אובמיאנג ועוסמאן דמבלה, אבל מי שהציל את הבלאוגרנה היה ההולנדי לוק דה יונג, שנכנס בדקה ה-88 ובדקה ה-96 קבע 2:2 בנגיחה נפלאה. דה יונג, אגב, הבקיע כשעל כר הדשא שיחקו 10 נגד עשרה, כי בדקה ה-93 ג'רארד פיקה מברצלונה וניקו מלמד מאספניול דחפו זה את זה ושניהם הורחקו בכרטיס אדום.

פדרי, קשר ברצלונה
לקח לו דקה ורבע למצוא את הרשת. פדרי | רויטרס

מהלך משחק

דקה 2, 0:1 לברצלונה: איזו פתיחה מדהימה לדרבי. כבר אחרי דקה ורבע עלו הבלאוגרנה ליתרון, כשאלבה הרים כדור מאגף שמאל ופדרי הגיע מאחור בחופשיות ומכ-5 מטרים בעט פנימה.

דקה 25: טראורה עצר כדור על החזה ובעט מהאוויר, אבל הכדור טס מעל השער.

דקה 37: עוד הזדמנות לברצלונה. הפעם גאבי פרץ לשמאל והרים לטראורה, שמהאוויר בעט כדור שדייגו לופס הדף בקושי רב.

דקה 40, אספניול חזרה ל-1:1: איזה שער יפהפה של סרג'י דארדר. הקשר קיבל את הכדור על סף הרחבה, בעט כדור מסובב לפינה הרחוקה ולא הותיר לטר סטגן סיכוי.

קשר אספניול סרג'י דארדר מכניע את שוער ברצלונה מארק אנדרה טר סטגן
ברצלונה תקפה, דארדר אך מצא את החיבורים של טר סטגן | רויטרס

דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך עם חילוף כפוי של צ'אבי, שנאלץ להחליף את רונאלד אראוחו שנפצע ובמקומו נכנס בלם אחר שרק חזר מפציעה, אריק גרסיה.

דקה 56: גאבי ניצל חולמנות בהגנת המארחת כדי לחטוף כדור, לסדר לעצמו אחד על אחד ובקלות בעט ברשת, אבל שופטי המסך זיהו נבדל של דה יונג – שהכדור פגע בו בטעות עוד לפני החטיפה של גאבי – והשער נפסל.

דקה 64, אספיול הפכה ל-1:2: אחרי השער הנפלא שכבש, דארדר אחראי גם לבישול לראול דה תומאס. חלוץ אספניול ביצע תנועה לעומק, ניצל את העובדה שאריק גרסיה רק ליווה את הכדור עם מבטו ולא התבלבל באחד על אחד מול השוער. שערו ה-13 העונה, שני בליגה רק לקארים בנזמה שהבקיע 17 שערים.

דקה 93, שתי הקבוצות ב-10 שחקנים: שלוש דקות בתוך תוספת הזמן, ג'רארד פיקה התעמת עם ניקו מלמד, השניים דחפו זה את זה ללא כדור והשופט שלף כרטיסים אדומים לשניהם.

דקה 96, ברצלונה השוותה ל-2:2! לא ייאמן. שניות לפני שריקת הסיום, אדאמה טראורה הרים לרחבה ולוק דה יונג, החלוץ ההולנדי שנכנס בדקה ה-88, עלה גבוה וקבע שוויון מטורף.

נביל פקיר, שחקן בטיס
בטיס שוב כובשת ברביעיות. פקיר | אימג'בנק GettyImages, Aitor Alcalde

לבנטה – בטיס 4:2

אחרי הפסד 2:0 לוויאריאל וניצחון 1:2 על ראיו בגביע, בטיס חזרה לעשות את מה שעשתה בשלושת המשחקים שלפני כן – להבקיע רביעייה. הקבוצה של מנואל פלגריני להטה הפעם על חשבון של לבנטה, שממשיכה להתרחק מהישרדות בליגה הבכירה.

נביל פקיר הבקיע את הראשון בדקה ה-14, אדגר גונסאלס הכפיל בדקה ה-29. וויליאם קרבאליו העלה את הירוקים ל-0:3 אדיר שלוש דקות להפסקה, אך כעבור דקה דני גומס צימק. החלוץ של לבנטה השלים צמד מהיר בדקה ה-47, אך כעבור שתי דקות פקיר כבש את השני שלו עם בעיטה חופשית נהדרת. המפסידה סיימה את המשחק בעשרה שחקנים לאחר עבירה קשה של החלוץ הוותיק רוברטו סולדאדו בדקה ה-74.

משחקים נוספים:

אלאבס – ולנסיה 1:2

לאלאבס: ממאדו לום (14), חוסלו (פ', 76)
לוולנסיה: גונסאלו גדש (פ', 62)

שחקן ריאל סוסיאדד מיקל אויארסבאל
עצר את המפולת. אויארסבאל | אימג'בנק GettyImages, Juan Manuel Serrano Arce

ריאל סוסיאדד – גרנאדה 0:2

ניצחון קריטי לבאסקים, שאחרי שתי תוצאות תיקו מאופסות בליגה והדחה כואבת מהגביע עם 4:0 ביתי לבטיס, הם שבו למסלול הניצחונות ולפחות עד מחר הם במקום השישי בליגה. סוסיאדד אירחה את גרנאדה, שבעצמה הגיעה אחרי שישה מחזורים ללא ניצחון ושלושה הפסדים רצופים, והיום נכנעה פעם נוספת. מיקל אויארסבאל היה הראשון להבקיע בחלוף 36 דקות, ראפיניה הכפיל (74) והבטיח ששלוש הנקודות יישארו בסן סבסטיאן.

המחזור יסתיים ביום שני עם המשחק בין מאיורקה לאתלטיק בילבאו.