מעשה בשלוש נקודות לבנות: 1:2 שנוי במחלוקת לריאל מדריד על סלטה

play
קארים בנזמה, שחקן ריאל מדריד חוגג | GettyImages, Octavio Passos
תואר אחד הלך: בילבאו העיפה את ריאל מדריד מהגביע בדקה ה-89 01:33

שלושה פנדלים גבוליים נשרקו לטובת המוליכה, בנזמה דייק בשניים מהם (19 ו-69) והחמיץ אחד נוסף (64). נוליטו איזן זמנית (53) עבור המארחת המתוסכלת. אתלטיקו מדריד ניצחה 1:4 את אלאבס

(גודל טקסט)

המחזור ה-30 בלה ליגה יצא לדרך היום (שבת) עם ארבעה משחקים. במוקד, המוליכה ריאל מדריד הגדילה את הפער בפסגה בזכות 1:2 על סלטה ויגו, אתלטיקו מדריד האלופה ניצחה 1:4 את אלאבס ו-ויאריאל הפסידה במפתיע 2:0 מול לבנטה בדרבי.

קארים בנזמה, שחקן ריאל מדריד
ניגש שלוש פעמים לנקודה הלבנה ודייק פעמיים. בנזמה | אימג'בנק GettyImages, Octavio Passos

סלטה ויגו – ריאל מדריד 2:1

אחרי שניצלה את פגרת הנבחרות כדי לעכל את ההפסד לברצלונה בקלאסיקו ולהכשיר את קארים בנזמה ופרלאן מנדי ששבו מפציעה, המוליכה הגיעה לוויגו ללא מאמנה קרלו אנצ'לוטי החיובי לקורונה. בהיעדר האיטלקי, הבלאנקוס השיגו ניצחון שנוי במחלוקת והגדילו את הפער בפסגה ל-12, רגע לפני רבע גמר ליגת האלופות מול צ'לסי.

הפנדל הראשון לטובת המדרידאים נשרק אחרי 19 דקות, בנזמה לא התקשה והכניע את מתיאס דיטורו. לקראת המחצית שער שוויון של התכולים נפסל בהחלטה גבולית, אך הם הצליחו לחזור בכל זאת בדקה ה-53 מרגלי נוליטו. הפנדל השני לריאל נשרק בדקה ה-64, אך הפעם דיטורו יצא עם ידו על העליונה והדף את הבעיטה של בנזמה. כעבור חמש דקות בנזמה קיבל הזדמנות נוספת מהנקודה הלבנה אחרי פסיקה גבולית של השופט והפעם הוא לא פספס הזדמנות כדי להכריע את ההתמודדות.

דקה 10: לוקאס ואסקס הגביה לעבר קארים בנזמה, שנגח לרשת החיצונית.

דקה 19: גול! נוליטו הכשיל את אדר מיליטאו בתוך הרחבה. בנזמה ניגש לנקודה הלבנה, בעט שטוח למרכז השער וקבע 0:1 לריאל מדריד.

דקה 23: יאגו אספס שלח כדור חופשי נהדר למסגרת, אך טיבו קורטואה זינק נהדר והדף.

דקה 40: טיאגו גליארדו נגח למסגרת, קורטואה הדף לקורה. אספס מנע מדייויד אלאבה להגיע לכדור שהלך מהקורה לפינה הנגדית של הרשת, השופט פסל את השער בעקבות הימצאותו של הספרדי שהפריע למהלך בנבדל.

דקה 53: גול! חאבי גאלאן מסר שטוח ומצא את נוליטו ברחבה, אקס נבחרת ספרד לא התקשה להכניע מקרוב את קורטואה ולקבוע 1:1.

דקה 64: רודריגו הוכשל בתוך הרחבה, פנדל נוסף נשרק לטובת ריאל מדריד. הפעם הבעיטה של קארים בנזמה נעצרה על ידי מתיאס דיטורו.

דקה 69: גול! ריאל מדריד קיבלה פנדל גבולי נוסף, הפעם לאחר ספק הכשלה על פרלאן מנדי. בניגוד לפנדל השני, הפעם בנזמה לא התבלבל וקבע 1:2 לריאל מדריד.

ז'ואאו פליקס אתלטיקו מדריד
ניצחון ליגה שישי ברציפות. שחקני אתלטיקו חוגגים | רויטרס

אתלטיקו מדריד – אלאבס 1:4

שלושה ימים לפני הקרב הגדול מול מנצ'סטר סיטי ברבע גמר ליגת האלופות, הקבוצה של סימאונה המשיכה בכושרה המצוין עם ניצחון ליגה שישי רצוף. אלאבס ירדה לפני תחילת המשחק הזה למקום האחרון בעקבות ה-0:2 המפתיע של לבנטה על ויאריאל ולא הצליחה להשיג משהו במדריד, למרות שהייתה קרובה לכך. ז'ואאו פליקס הלוהט העלה את הקולצ'ונרוס ליתרון כבר בדקה ה-11 בנגיחה יפה. אלא שאתלטיקו נחה על זרי הדפנה ונענשה עם שוויון של אסקלנטה בדקה ה-63. כמו במשחק של ריאל מדריד, גם אתלטיקו קיבלה פנדל מפוקפק מאוד אחרי התחזות של מתיאוס קוניה ברחבה ולואיס סוארס המחליף קבע 1:2 רבע שעה לפני הסיום. פליקס השלים צמד (82) אחרי החטאה של קוניה וסוארס השלים צמד משלו עם שער מקרוב אחרי בישול של אותו קוניה. אתלטיקו השתוותה זמנית לסביליה השנייה, אך נהנית משני משחקים עודפים על פני ברצלונה הרביעית עם שלוש נקודות יותר.

חוסה לואיס מוראלס לבנטה
צמד יקר מפז. מוראלס חוגג | אימג'בנק GettyImages

לבנטה – ויאריאל 0:2

ביום רביעי תארח ויאריאל את באיירן מינכן ברבע גמר ליגת האלופות. רגע לפני המפגש הגדול, הצוללת הצהובה התארחה אצל נועלת הטבלה לדרבי מקומי והייתה אמורה לנצח בקלות. אלא שהמארחת שהגיעה למשחק הזה מהמקום האחרון, השיגה ניצחון קריטי מבחינתה, שמעבר ליוקרה העירוני, הוציא אותה מהמקום האחרון והחזיר אותה לחיים במאבק נגד הירידה. חוסה לואיס מוראלס היה הגיבור הגדול של המשחק הזה עם צמד מנצח (69 ו-91). ויאריאל מצידה כרגע מחוץ למקומות שמוליכים לאירופה בעונה הבאה, למרות ההצלחה הגדולה באירופה העונה.

חטאפה – מאיורקה 0:1
בורחה מיוראל (82)

בראשון ברצלונה תארח את סביליה במאבק על המקום השני.