כל יום מחדש: ריאל מדריד הפכה פיגור כפול ל-2:3 על סביליה

play
שחקן ריאל מדריד קארים בנזמה חוגג שער | GettyImages, CRISTINA QUICLER/AFP
ויניסיוס וחברו קארים בנזמה חוגגים את הניצחון של ריאל מדריד בליגת האלופות 00:25

בנזמה כבש בדקה ה-92 והבלאנקוס הוסיפו עוד קאמבק ענק לאוסף הבלתי נגמר: ראקיטיץ' ולאמלה הבקיעו ראשונים, רודריגו ונאצ'ו השוו. אתלטיקו מדריד ניצחה בדקה ה-99

(גודל טקסט)

המשחק המרכזי של המחזור ה-32 בליגה הספרדית נערך הערב (ראשון) וסיפק דרמה אדירה: ריאל מדריד חזרה מפיגור כפול ל-2:3 אדיר בסביליה, ועשתה צעד גדול נוסף לעבר הבטחת האליפות. אתלטיקו מדריד התאוששה מההדחה מליגת האלופות עם 1:2 בדקה ה-99 מול אספניול, סלטה ויגו ניצחה בבילבאו, לבנטה עדיין לא מוותרת בתחתית.

נאצ'ו חוגג שער של ריאל מדריד
קאמבק של אלופה. נאצ'ו | אימג'בנק GettyImages, CRISTINA QUICLER/AFP

סביליה – ריאל מדריד 3:2

רק בשבוע שעבר התפעלנו כשראינו אותה "חוזרת מהמתים" פעם נוספת, והערב ריאל מדריד הוסיפה עוד קאמבק בלתי נתפס לרשימה הבלתי נגמרת שלה: אלופת ספרד שבדרך פיגרה בשני שערים אחרי בליץ של איבן ראקיטיץ' ואריק לאמלה במחצית הראשונה, אבל לאחר ההפסקה פשוט ישבה על השער של האנדלוסים, ראתה את רודריגו מצמק, את נאצ'ו משווה ולקינוח – את קארים בנזמה הענק משלים מהפך גדול וקובע 2:3 בתוספת הזמן.

עד הערב, סביליה לא הפסידה ברמון סאנצ'ס פיחואן במסגרת הליגה במשך כל העונה. בשלבים מוקדמים יותר הקבוצה של ז'ולן לופטגי הייתה קרובה יותר למוליכה במירוץ האליפות, אלא ששורת תוצאות רעות אפשרו לריאל לפתוח פער, אז כל מה שנותר לסביליה היה לנסות ולהפריע ליריבה ממדריד בדרך לתואר. במצב של 0:2 בהפסקה, נדמה היה שברצלונה השנייה, לה חסרים שני משחקים, תקבל הזדמנות לצמצם את הפער לשש נקודות ולהלחיץ את האויבת השנואה בישורת האחרונה, אך הווינריות של שחקניו של קרלו אנצ'לוטי התגלתה שוב בשיא תפארתה וכרגע נדמה שריאל מדריד יכולה ללכת עד הסוף לא רק בליגה הספרדית.

שחקן סביליה איבן ראקיטיץ'
בעיטה חופשית גדולה. ראקיטיץ' | אימג'בנק GettyImages, Soccrates Images

מהלך המשחק

דקה 21: גול! 0:1 לסביליה. איבן ראקיטיץ' סובב כדור חופשי מופלא לפינה של קורוטאה, שאפילו לא זז.

דקה 25: גול, 0:2 לסביליה! חסוס קורונה הכין לאריק לאמלה, שבעט ברגל שמאל והכניע את שוער ריאל מדריד.

דקה 45+4: בנזמה הגיע למצב מצוין ברחבה, אבל בונו מנע מהצרפתי לצמק את הפיגור.

שחקן סביליה אריק לאמלה חוגג שער
צמד בזק של סביליה. לאמלה חוגג | אימג'בנק GettyImages, Fran Santiago

דקה 50: גול, ריאל מדריד חוזרת ל-2:1! ויניסיוס הכין לקרבחאל, שמסר מצד ימין לרודריגו והברזילאי המשיך בנגיעה לרשת.

דקה 63: רודריגו השאיר בעקב לבנזמה, שבעט כדור אלכסוני מצד ימין של הרחבה, אבל פספס את המסגרת במעט.

דקה 72: אוגוסטינסון הגביה מדויק לראשו של רפא מיר, שהיה לבד בלב הרחבה, אך נגח רע מעל השער.

רודריגו חוגג שער של ריאל מדריד
שותף בכיר במהפך. רודריגו | אימג'בנק GettyImages, Fran Santiago

דקה 73: ויניסיוס סיים מהלך קבוצתי יפה בבעיטה פנימה, אך השופט שרק לנגיעת יד שלו ושמר על עמדתו גם אחרי בדיקה במסך.

דקה 82: גול, ריאל מדריד השוותה ל-2:2! קרבחאל השתלט על כדור שהורחק לאחר קרן ומסר לנאצ'ו, שסיים כמו שחקן התקפה מתוך הרחבה ואיזן את התוצאה.

דקה 92: גול, ריאל מדריד הפכה ל-2:3! רודריגו הסתנן לרחבה והשאיר לבנזמה, שעם תנועה חכמה השתחרר משני שומרים, סידר לעצמו את הזווית וירה את זה פנימה.

יאניק קראסקו שחקן אתלטיקו מדריד חוגג שער
הצמד הקודם שלו היה באפריל 2017. יאניק קראסקו | רויטרס

אתלטיקו מדריד – אספניול 1:2

אחרי שאיבדה כל סיכוי לתואר עם ההדחה הכואבת מליגת האלופות אחרי הגומלין הסוער מול מנצ'סטר סיטי, האלופה היוצאת נלחמת רק על המקום השני ונצמדה לברצלונה לפחות זמנית בזכות ניצחון דרמטי על אספניול בתוספת הזמן. אחרי מחצית מאופסת, יאניק קראסקו סידר יתרון אחרי בישול של מתאוס קוניה בדקה ה-52, אבל ז'ופרה קונדוגביה הורחק בצהוב שני וראה את ראול דה תומאס מנצל את הכדור החופשי כדי להשוות בדקה ה-74. אתלטיקו ניסתה להכריע בדחיפת הקהל למרות הנחיתות המספרית ודייגו לופס הציל, עד שנגיעת יד הובילה לפנדל דרמטי וקראסקו דייק בדקה ה-99 וחגג צמד ראשון בלה ליגה אחרי חמש שנים. הקולצ'ונרוס צברו העונה 10 נקודות בזכות שערים בתוספת הזמן – יותר מכל קבוצה אחרת.

פראן בלטראן שחקן סלטה ויגו חוגג שער
שער ראשון העונה. פראן בלטראן | אימג'בנק GettyImages, Quality Sport Images

אתלטיק בילבאו – סלטה ויגו 2:0

הבאסקים היו בלתי מנוצחים בסן מאמס ב-2022 ומי שקלקלה להם את המאזן היא דווקא סלטה ויגו, שהפסידה בשלושת משחקי החוץ הקודמים שלה ונקמה באתלטיק בילבאו על ההפסד 1:0 בסיבוב הראשון. יאגו אספס חגג את ה-14 שלו העונה בדקה ה-11 עם הסטה אלגנטית אחרי הכנה של בראיס מנדס, בילבאו הייתה קרובה לשוויון, אבל אז פראן בלטראן ירה ממרחק את השני בדקה ה-37, כשהכדור שינה כיוון באוויר והטעה את אונאי סימון בדרך אל הרשת. סלטה מנצחת בסן מאמס עונה שנייה ברציפות, המארחת ממשיכה לאבד גובה בקרב על אירופה.

שחקני לבנטה חוגגים עם דני גומס
לבנטה עדיין לא מרימה ידיים. גומס חוגג עם חבריו | רויטרס

גרנאדה – לבנטה 4:1

הקבוצה של אלסיו ליסצ'י חוזרת לחיים ועולה מעל המקום האחרון, כשעל הדרך היא גררה את גרנאדה לקלחת של מאבקי התחתית. עם זאת, בפני האורחת עומד לוח משחקים קשה מאוד, הכולל ארבעה משחקים מול ארבעת הראשונות בליגה ובכדי להשלים את הקמאבק, לבנטה תצטרך לעשות מסע יוצא דופן. מנגד, המפסידה רחוקה כעת ארבע נקודות בלבד מהקו האדום, והיא רשמית חלק ממאבקי הירידה.

בדקה ה-17 העלה דני גומס את לבנטה ליתרון מבישול של חוסה לואיס מוראלס. חרסמן סאנצ'ס השאיר את גרנאדה בעשרה שחקנים בדקה ה-54, ומבשל השער הראשון הכפיל מהנקודה הלבנה (56). מיקאל מאלסה המחליף כבש את השלישי (77), כשגם את השער הזה בישל איש המשחק מוראלס. אלכס קולאדו צימק בתוספת הזמן, אך המילה האחרונה הייתה של האורחת כאשר מחליף נוסף, רוברטו סולדאדו, קינח עם הרביעי (90+5).

המחזור ה-32 יינעל ביום שני עם המשחק בין ברצלונה לקאדיס.