בדקה ה-94: ג'ורדי אלבה סידר לברצלונה 1:2 דרמטי על בטיס

איזו דרמה: המגן הנפלא בישל לפאטי ובתוספת הזמן סידר שלוש נקודות עם כדור אדיר מהאוויר. בארטרה השווה זמנית מול קבוצת נעוריו. הקטלאנים התבססו במקום השני, בטיס מתרחקת מחלום האלופות

(גודל טקסט)

המחזור ה-35 בליגה הספרדית נפתח אמש (שישי) עם ה-1:2 של לבנטה על ריאל סוסיאדד, ונמשך עם חמישה משחקים נוספים בשבת כשבמוקד: ברצלונה ניצחה 1:2 דרמטי את בטיס משער אדיר של ג'ורדי אלבה בתוספת הזמן והתבססה במקום השני. במשחק הצהריים גרנאדה הביסה את מאיורקה 2:6 בחוץ ועקפה אותה בתחתית הבוערת. קאדיס השיגה גם היא ניצחון חשוב (0:3 על אלצ'ה) ואלאבס האחרונה קרובה לירידה אחרי תבוסה 4:0 מול סלטה ויגו.

ג'ורדי אלבה ברצלונה
בישול לפאטי וגול ניצחון אדיר. ג'ורדי אלבה חוגג | רויטרס

בטיס – ברצלונה 2:1

אחרי שקטעה את רצף הפסדי הבית עם 1:2 לא מרשים על מאיורקה, ברצלונה התארחה למשחק חוץ קשה בהרבה אצל קבוצה שנלחמת עם אתלטיקו מדריד על המקום הרביעי הנכסף והשיגה ניצחון דרמטי מאין כמוהו. הקטלאנים, שחסרו במשחק הזה את טר סטגן השוער ופיקה המנהיג שלהם במרכז ההגנה, דווקא הסתדרו עם ההתקפות של בטיס, אבל היו חסרי מחץ במחצית הראשונה. אלא שבדקה ה-75 צ'אבי זרק למערכה את אנסו פאטי, ילד הפלא שמחלים מפציעה ארוכה, וזה גמל לו עם שער אחרי דקה בלבד עם בעיטה חלשה מתוך הרחבה אחרי בישול של ג'ורדי אלבה. אלא שבמקום להיכנס להלם, בטיס תקפה את הקטלאנים ובאה על שכרה עם השוויון של מארק בארטרה, שמול הקבוצה בה הוא גדל נגח פנימה כדור קרן של פקיר (79). גמור? ממש לא, בדקה ה-94 של תוספת הזמן ג'ורדי אלבה הנפלא הניף רגל ומהאוויר הפציץ אל בין החיבורים ופנימה.

ניצחון גדול של ברצלונה שמבטיח לה כמעט סופית את המקום השני. בטיס מצידה ממשיכה לאבד גובה עם סיכוי קלוש למקום הרביעי והיא תקווה שריאל מדריד תנצח מחר את אתלטיקו מדריד בדרבי. ניצחון של האדומים לבנים יחסל כמעט סופית את סיכויי הקבוצה להשתחל למקום הרביעי שמקנה כרטיס לליגת האלופות.

אנסו פאטי ברצלונה חוגג
רק נכנס וכבש. פאטי | רויטרס
שחקני לבנטה חוגגים
עדיין מאמינים. שחקני לבנטה חוגגים | רויטרס

לבנטה – ריאל סוסיאדד 1:2

כשהיא יודעת שעדיין מצפה לה משחק מול ריאל מדריד, לבנטה ידעה שהיא חייבת לצבור נקודות נגד הבאסקים כדי לשמור על סיכוי לשרוד בליגה הבכירה. ההתחלה הייתה טובה כאשר חורחה מיראמון העלה אותה ליתרון בדקה ה-53, אך דויד סילבה הוותיק איזן עבור האורחת בדקה ה-66. המילה האחרונה הייתה של הקבוצה מוולנסיה, כאשר פנדל מוצלח של גונסאלו מלרו קבע את תוצאת המשחק והקטין זמנית את הפער מהקו האדום לשלוש נקודות. מנגד, סוסיאדד רושמת ארבעה משחקים ללא ניצחון ומרימה ידיים באופן סופי במאבק על הטופ 4.

שחקני גרנאדה חוגגים
גרנאדה חוגגת במאיורקה | אימג'בנק GettyImages, Quality Sport Images

מאיורקה – גרנאדה 6:2

השפלה ענקית למאיורקה בבית, ניצחון ענק לגרנאדה שעלתה מעל הקו האדום. אלפים הגיעו למאיורקה אסטדי כדי לתמוך בקבוצה הביתית באחד ממשחקי העונה של התחתית, אבל יצאו מאוכזבים אחרי מפלה קשה. לואיס סוארס (6), אסקודרו (46), אנטוניו פוארטס (55), חורחה מולינה (69 ו-90) ומירטו אוזוני (78) הכניעו את סרחיו ריקו האומלל בזה אחר זה, כשבצד השני שערים של סלבה סביליה (28) ואנטוניו ראיו (58) לא ממש ממתיקים את הגלולה. מאיורקה מקדימה את קאדיס בזכות המאזן בין השתיים, אבל נראית בדרך לירידה. גרנאדה של אייטור קראנקה קיבלה מנת חמצן גדולה.

ראול גרסיה שחקן אתלטיק בילבאו מול הוגו גיאמון שחקן ולנסיה
משחק היסטורי עבורו. גרסיה מול גיאמון | אימג'בנק GettyImages, Quality Sport Images

אתלטיק בילבאו – ולנסיה 0:0

המשחק עצמו לא עורר עניין רב, אבל מי שכן יזכור את המשחק הזה הוא קשר בילבאו ראול גרסיה שרשם את ההופעה ה-551 שלו בלה ליגה והפך לשחקן השלישי עם הכי הרבה הופעות בליגה הזו. רק אנדוני סוביסארטה (617) וחואקין רשמו כמות גדולה יותר של הופעות ליגה.

סלטה ויגו – אלאבס 0:4
לסלטה: טיאגו גליארדו (6), יאגו אספס (34 ו-66), צ'ימו נבארו (57)

קאדיס – אלצ'ה 0:3
לקאדיס: אלברו נגרדו (80), רובן סוברינו (83), צ'וקו לוסאנו (90+3). אסקיאל פונסה מאלצ'ה הורחק (66)

משחקי יום ראשון בליגה הספרדית:

חטאפה – ראיו וייקאנו (15:00)
ויאריאל – סביליה (17:15)
אספניול – אוסאסונה (19:30)
אתלטיקו מדריד – ריאל מדריד (22:00)