מפזר הבטחות לאוהדים, מזכיר נשכחות בנבחרת: אדן הזאר יחזור לעצמו?

play
אדן הזאר, שחקן נבחרת בלגיה | GettyImages, Kenzo TRIBOUILLARD / AFP
הוציאה עצבים: בלגיה הביסה את פולין עם 1:6 מהדהד 02:17

הבלגי ניצל את חגיגות הזכייה באלופות כדי להבטיח לריאל מדריד שבשנה הבאה יראו גרסה אחרת שלו, קמפיין ליגת האומות הפיח תקווה

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

בספרד ציינו השבוע שלוש שנים לעסקת הענק, במסגרתה ריאל מדריד שילמה סכום בעל תשע ספרות כדי להנחית בסנטיאגו ברנבאו את כוכבה של צ'לסי, אדן הזאר. במדריד ייעדו לבלגי את המשבצת שהשאיר כריסטיאנו רונאלדו שעזב שנה קודם לכן, אך אם לשפוט על פי שלוש העונות הראשונות, השידוך בין הצדדים הרוויח מקום של כבוד ברשימת ההעברות הגרועות בכל הזמנים.

שחקן ריאל מדריד אדן הזאר
החיוכים נראים כמו היסטוריה רחוקה. הזאר מוצג בריאל מדריד | רויטרס

על אף שהוא לובש את את החולצה עם המספר 7 שהייתה שייכת לפורטוגלי, השוני בין הקדנציות של השניים בבירת ספרד לא היה יכולות גדול יותר. בעוד רונאלדו הפך למלך שערי המועדון בכל הזמנים תוך תשע עונות, הזאר נפצע שוב ושוב ובשלוש שנים וערך 66 הופעות בלבד בהן היה מעורב ב-16 שערים, כמות שלעתים היה משיג בחצי עונה בלונדון.

להזאר יש חוזה לשנתיים נוספות בקבוצה. ריאל נפרדה לאחרונה משלושה שחקנים שסיימו חוזי עתק שלא הצדיקו את תרומתם המקצועית בשנים האחרונות – גארת' בייל, איסקו ומרסלו – אך נדמה שמהבלגי בן ה-31 הם לא מתכוונים להיפרד, למרות הכל.

יממה לאחר הזכייה ב-14 בליגת האלופות, שחקני ריאל מדריד הגיעו כמיטב המסורת לחגוג עם האוהדים בכיכר סיבלס בעיר. במסגרת החגיגות, הבלגי שכמובן לא שותף ב-0:1 על ליברפול לקח את המיקרופון והעביר מסר לקהל הלבן: "בשלוש השנים שלי כאן התמודדתי עם פציעות והרבה דברים נוספים, בעונה הבאה אני אתן הכל למענכם".

אדן הזאר בחגיגות הזכייה של ריאל מדריד בליגת האלופות
סיפק הבטחה לאוהדים. הזאר בחגיגות הזכייה בליגת האלופות | אימג'בנק GettyImages, Diego Souto/ Quality Sport Images

על אף שהמקום בהרכב הפותח באגף שמאל תפוס על ידי כובש שער הניצחון בגמר האלופות, ויניסיוס, הזאר נחוש להוכיח שאותן הצהרות אינן ריקות מתוכן. "הוא משוכנע שהוא יכול להיות השחקן שהיה פעם", אמרו בריאל, "הוא התאמן מספר שבועות ברמה גבוהה, כבר לא מרגיש כאבים, הוריד במשקל וחזר להיות שמח".

גם אנטוניו רודיגר, שהצטרף לריאל מדריד אחרי שסיים חוזה בצ'לסי, מצפה לראות בעונה הבאה את הגרסה שהוא מכיר מהימים המשותפים בממלכה: "ביום שהוא עזב את צ'לסי היינו עצובים אבל שמחתי עבורו, כי ידעתי שמדריד הייתה החלום שלו מגיל קטן. הוא היה מעריץ גדול של זינדין זידאן (מאמן ריאל דאז). אני מקווה שאוהדי ריאל מדריד יזכו לראות את השחקן ששיקחתי איתו בצ'לסי, כי אז הוא היה אחד השחקנים הטובים בעולם".

שחקן נבחרת בלגיה אדן הזאר חוגג עם קווין דה בראונה
המשחק שיחזיר אותו למסלול? הזאר חוגג עם דה בראונה | אימג'בנק GettyImages, VIRGINIE LEFOUR/BELGA MAG/AFP

בלגיה פתחה את קמפיין ליגת האומות עם הפסד 4:1 משפיל נגד הולנד, אך שלשום (רביעי) הגיע 1:6 ענק על פולין של רוברט לבנדובסקי. החלוץ שעסוק בינתיים בבעיות שלו מול באיירן מינכן אמנם נתן לאורחת את היתרון, אך לאחר מכן השדים האדומים התפוצצו על המגרש. הזאר היה אחד הבולטים על כר הדשא, ולאחר שרשם מספר החמצות הוא סיפק בישול חכם לקווין דה בראונה. אמנם הזאר הוחלף כאשר התוצאה הייתה "רק" 1:2 ומחליפו לאנדרו טרוסאר להט עם צמד, אך אותן 66 דקות באצטדיון בבריסל אולי היוו סימן מקדים למה שהזאר מכין לעונה הקרובה.