לבנדובסקי הוצג בברצלונה: "ימים לא פשוטים, אך העתיד יהיה ורוד"

play
רוברט לבנדובסקי, שחקן ברצלונה | רויטרס
דמבלה הבקיע שני שערים מדהימים, ברצלונה סיימה ב-2:2 מול יובנטוס 03:15

הפולני קיבל את החולצה מספר 9 מממפיס לעיני 57 אלף אוהדים בקאמפ נואו: "לקבוצה יש המון פוטנציאל. מיד הרגשתי חיבור טוב עם צ'אבי"

(גודל טקסט)

רוברט לבנדובסקי אמנם כבר לבש את המדים של ברצלונה במשחקי ההכנה בארצות הברית, אך היום (שישי) האוהדים בקאמפ נואו קיבלו הזדמנות ראשונה לפגוש את הרכש הנוצץ ביותר שלהם בחלון ההעברות.

לא פחות מ-57,300 אוהדים של הבלאוגרנה הגיעו כדי לקבל את פניו של הפולני, שהודה להם בקטאלנית: "אני שמח להיות כאן". החלוץ שהגיע מבאיירן מינכן אחרי סאגה ממושכת המשיך: "גאה להיות שחקן ברצלונה, זו הייתה דרך ארוכה להגיע לכאן. אני מקווה להעניק לכם הרבה שערים באצטדיון הזה והרבה שמחה".

החלוץ הפולני שיחק עם החולצה מספר 12 בהכנה, אך אל הדשא בברצלונה הוא עלה אם החולצה מספר 9 שהועברה לו מממפיס דפאי. לטענתו של הנשיא ז'ואן לאפורטה, מדובר בהחלטה שנובעת ממניעים מסחריים ושיווקיים. "זה מדהים לראות כל כך הרבה אוהדים באצטדיון, זה מאוד מיוחד בשבילי", אמר הפולני, "אני בטוח שכל משחק בקאמפ נואו יהיה קסום ואני מקווה שנצליח לזכות בתארים".

לצידו של מספר 9 החדש התייצב לאפורטה, שהודה לג'ורדי קרויף ומתאו אלמאן על עבודתם מאחורי הקלעים, לסוכנו של הפולני פיני זהבי על תפקידו בהשלמת העסקה, וגם ללבנדובסקי עצמו: "רוברט, אני רוצה להודות על המאמצים שלך להגיע לברצלונה. זה לא היה פשוט, אבל העסקה יצאה לפועל כי רצית לשחק רק בבארסה".

רוברט לבנדובסקי עם נשיא ברצלונה ז'ואן לאפורטה
סוף סוף בקאמפ נואו. לבנדובסקי ולאפורטה | רויטרס
רוברט לבנדובסקי, שחקן ברצלונה
קבלת פנים מלכותית. לבנדובסקי | רויטרס

לאחר מכן התייצב לבנדובסקי למסיבת העיתונאים ובפתח דבריו אמר כי הוא "מתקשה למצוא את המילים כדי לתאר את ההתרגשות. אני רוצה להראות את הכישרון שלי על המגרש כמה שיותר מהר. זה אתגר עבורי, אני צריך לדחוף את שאר השחקנים באמצעות הניסיון שלי. אני לא חושב רק על עצמי, אלא על היכולת של הקבוצה כולה. ראיתי הרבה דברים בכדורגל, ואם אוכל להשתמש בזה כדי לעזור גם במילים, ולא רק ביכולת, אעשה זאת".

"אני יודע שאלה לא הימים הכי פשוטים עבור המועדון", אמר לבנדובסקי, "אבל כשדיברתי עם לאפורטה וראיתי את הפרויקט זה היה הצעד הראשון. אני יודע שהעתיד יהיה ורוד, לקבוצה הזאת יש המון פוטנציאל. בשיחה הראשונה שלי עם צ'אבי הבנתי מה הוא רוצה ממני בפן הטקטי, מיד הרגשתי שיש חיבור טוב".

"הגיל הוא רק מספר, זה לא משנה. אני מרגיש טוב ויכול לשחק ברמות הכי גבוהות, זה לא היה קל לעזוב את באיירן מינכן, אבל עבורי ועבור משפחתי זה היה הצד הנכון. ריאל מדריד? אני תמיד מוכן לשחק נגדם, הייתה להם עונה מצוינת ויהיה קשה לנצח אותם".