0:4 לברצלונה בקאדיס, המשחק הופסק לכשעה בשל אירוע רפואי ביציע

הקטלאנים לפחות זמנית בפסגה, לבנדובסקי קבע שיא וגם פאטי ודמבלה כבשו כמחליפים. השוער לדסמה רץ להעביר דפיברילטור ליציע, התייצב מצבו של האוהד שלקה בלבו. אתלטיקו מדריד הביסה 1:4 את סלטה ויגו

(גודל טקסט)

המחזור החמישי בליגה הספרדית סיפק הערב (שבת) דרמה דווקא ביציע, כאשר אוהד חווה אירוע לב במהלך המשחק בו ברצלונה הביסה 0:4 את קאדיס בחוץ. לפני כן השיגה סביליה ניצחון בכורה (2:3 אצל אספניול) וראיו וייקאנו גברה בביתה 1:2 על ולנסיה. אתלטיקו מדריד הביסה 1:4 את סלטה ויגו.

רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה חוגג שער
שיא במאה ה-21 בלה ליגה. רוברט לבנדובסקי | רויטרס

קאדיס – ברצלונה 4:0

רגעי דרמה היו ביציע לקראת סיום המשחק, כאשר אוהד מקומי סבל ככל הנראה מהתקף לב ונזקק לטיפול בהול. השוער קונאן לדסמה רץ לאורך כל המגרש עם דפיברילטור וזרק אותו ליציע. על פי הדיווחים, גם אוהד קרדיולוג רץ מהיציע השני כדי לסייע בטיפול. המשחק נעצר באותו רגע ושחקני הקבוצות התפללו לשלום האוהד ואחרי כ-20 דקות התבקשו לרדת לחדר ההלבשה. בזמן שהמגרש נותר ריק, צלם התעלף ביציע המרכזי ושחקני קאדיס חוסה מארי ואיסה רצו עם אלונקה כדי לעזור לפנותו. הוא התאושש תוך זמן קצר. המשחק חודש אחרי כמעט שעה ואנשי קאדיס עדכנו כי האוהד שלקה בלבו פונה באמבולנס לבית החולים ובדרך מצבו התייצב.

צ'אבי ערך רוטציה כשהוא חושב כבר על המפגש עם באיירן מינכן ביום שלישי בליגת האלופות, הקטור ביירין פתח יחד עם ג'רארד פיקה וגם מרקוס אלונסו קיבל דקות בכורה, וברצלונה ידעה לעשות את העבודה מול היריבה האנדלוסית שעשתה לה צרות בשנתיים הקודמות. הקטלאנים רשמו הפסד ותיקו מול קאדיס בעונה שעברה וגם עונה לפני כן, אך העונה למארחת אין עדיין נקודות ואפילו לא שער. היא החזיקה מעמד אמנם 55 דקות, עד שפרנקי דה יונג בעט פנימה לאחר הדיפה לא טובה של השוער לכדור רוחב של גאבי. שתי דקות לאחר מכן נכנס רוברט לבנדובסקי (יחד עם פדרי ועוסמאן דמבלה) ובדקה ה-65 הוא כבר דחק מקרוב פנימה והפך לשחקן שהגיע הכי מהר לשישה שערי ליגה בספרד במאה ה-21. לאנדרה סילבה זה לקח שישה מחזורים במדי סביליה ב-2018 ואילו לרכש הפולני של בארסה חמישה מחזורים בלבד. בדקה ה-86, אחרי חידוש המשחק, לבנדובסקי דהר במתפרצת ופרגן לאנסו פאטי, ובתוספת הזמן דמבלה עשה הכול לבד ובעט חלש בימין, אבל לדסמה הדף פנימה. הבלאוגרנה בפסגה, לפחות עד משחקה של ריאל מדריד מחר.

חרמיאס לדסמה שוער קאדיס מעביר דפיברילטור ליציע אחרי התמוטטות אוהד
זיהה את האירוע ורץ עם דפיברילטור לכיוון היציע. קונאן לדסמה | אימג'בנק GettyImages, Soccrates Images

אספניול – סביליה 3:2

פתיחת העונה המזעזעת של הקבוצה של לופטגי נמשכה השבוע עם יחס שערים של 7:0 במשחקים נגד ברצלונה ומנצ'סטר סיטי. אלא שהערב האנדלוסים התנחמו מעט עם ניצחון בכורה, שגם הוא הושג בסופו של דבר אחרי דם, יזע ודמעות. אריק לאמלה כבש אחרי 46 שניות – השער הכי מהיר של סביליה בליגה מאז חוסה אנטוניו רייס המנוח בדרבי מול בטיס בנובמבר 2012 (אחרי 14 שניות). חוסה אנחל קרמונה מבשל השער הראשון הכפיל בדקה ה-25 ורגע לפני ההפסקה קבע 0:3 גדול לאורחים. סביליה בדרך לניצחון קל? לא עם ההגנה המזעזעת שלה העונה, שאפשרה לחוסלו לצמק 4 דקות בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. בדקה ה-62 מרטין ברייתוויט כבש שער שני ברציפות עבור קבוצתו החדשה וסביליה נכנסה ללחץ גדול. לאמלה כובש השער הראשון הורחק בדקה ה-84 ובעקבותיו גם מאמנו לופטגי על דיבורים מיותרים. סביליה שרדה עד הסיום ונחלצה מעל הקו האדום בזכות הניצחון הזה ונצמדה ליריבתה עם 4 נקודות.

אנחל קוראה אתלטיקו מדריד
הארגנטינאים חגגו בוונדה. קוראה אחרי הראשון | רויטרס

אתלטיקו מדריד – סלטה ויגו 1:4

אחרי פתיחת עונה פושרת למדי, הקולצ'ונרוס מקווים שאולי המהפך המאוחר והדרמטי מול פורטו בליגת האלופות יצית בהם את הניצוץ מחדש. באתלטיקו ידעו יותר מדי דרמות בשנתיים האחרונות והפעם הם עשו את זה קל להם ולאוהדים שלהם, בלי יותר מדי דרמות. אנחל קוראה נהנה מבישול של רודריגו דה פול (9), שבעצמו הכפיל בדקה ה-50. יאניק קראסקו המצוין הבטיח את הניצחון עם ה-0:3 בדקה ה-66 למרות שגבריאל וייגה צימק כעבור חמש דקות. נונייס קבע 1:4 לאתלטיקו עם שער עצמי אומלל. זה היה הניצחון השלישי העונה של אתלטיקו, שחוזרת למקומה הטבעי ברביעיית הצמרת. סלטה חזרה להפסיד אחרי שני ניצחונות מול יריבות חלשות.

שחקן אתלטיקו מדריד אנטואן גריזמן
סימאונה התרצה? גריזמן | רויטרס

ראיו וייקאנו – ולנסיה 1:2

קללת וייקאס הוסרה מבחינת ראיו, שניצחה במגרשה לראשונה ב-2022. ב-11 משחקי הבית הקודמים בליגה ראיו כשלה, אך הפעם איסי פלאסון כבש כבר בדקה החמישית וניקו המושאל מברצלונה סייע עם שער עצמי חסר מזל בדקה ה-52. מוקטר דיאקבי רק צימק בתוספת הזמן וג'נארו גאטוזו סופר הפסד שלישי העונה, כשוולנסיה ללא ניצחון חוץ על ראיו בליגה מאז מאי 2013.

שחקני ראיו וייקאנו חוגגים עם איסי פלאסון (מימין)
הקללה נשברה. שחקני ראיו חוגגים עם איסי פלאסון | אימג'בנק GettyImages, Soccrates Images

ג'ירונה – ויאדוליד 1:2

אחרי שנכנס כמחליף מול אלמריה והעניק לקבוצתו ניצחון בכורה העונה, הפעם שון וייסמן עלה מהספסל בשלב מוקדם מהצפוי בשל פציעתו של סרג'י גווארדיולה בדקה השישית, אבל לא הצליח למצוא את הרשת ולסדר לוויאדוליד שלוש נקודות. ריינייר, המושאל מריאל מדריד, העניק לג'ירונה את היתרון בדקה ה-21. מונצ'ו השווה בדקה ה-38 והתנצל בפני אוהדי המארחת כיוון ששיחק אצלה בעונת 2020/21, אבל מי שלא היה צריך להתנצל הוא אוריול רומאו שכבש שער ניצחון דרמטי בדקה ה-88 והנחיל לאורחת את הפסדה השלישי העונה.

שחקן ג'ירונה, ריינייר
כבש לזכות ג'ירונה. ריינייר | אימג'בנק GettyImages, Alex Caparros

משחקי יום ראשון

ריאל מדריד – מאיורקה (15:00)
אלצ'ה – בילבאו (17:15)
חטאפה – ריאל סוסיאדד (19:30)
בטיס – ויאריאל (22:00)