צ'אבי הסתכל על הצד החיובי, אספס עקץ: "ברצלונה בזבזה זמן"

המאמן טען ששחקניו מותשים אחרי ה-0:1 על סלטה ויגו: "חשוב לדעת לנצח גם כשאתה לא טוב". חלוץ היריבה הקניט, טר סטגן עשה צעד נוסף לעבר שבירת שיא המועדון של בראבו

(גודל טקסט)

ברצלונה הגיעה למפגש הביתי עם סלטה ויגו בידיעה שהיא לא ניצחה אותה פעמיים ברציפות למעלה מעשור, מאז מרץ 2014, וכשמעידה אמש (ראשון) משמעותה איבוד המקום הראשון שבוע לפני הקלאסיקו נגד ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו. לשמחתה, וגם למזלה הגדול כתוצאה מהחמצות מסמרות שיער של האורחת, שער מוקדם של פדרי הכריע, היא השיגה 0:1, ניצחון שביעי ברציפות בליגה ושבה ליתרון על הבלאנקוס בזכות הפרש שערים, כך שתגיע לקלאסיקו כשהיא מוליכת הטבלה.

צ'אבי נאלץ לאלתר בהגנה ובהרכב שלו עלו שלושה מגנים שמאליים בתפקידם המקורי, אבל בפועל מרקוס אלונסו תופקד כבלם לצד ג'רארד פיקה, בצד ימין עלה באלדה ורק ג'ורדי אלבה שיחק בעמדתו הטבעית. למרות זאת, עם המון מזל וגם יכולת טובה של השוער מארק אנדרה טר סטגן, הקטלאנים שמרו על שער נקי משחק שישי ברצף בליגה ויגיעו בעמדה מצוינת למדריד – כשעוד קודם לכן לפניהם משחק קריטי מול אינטר ביום רביעי בקאמפ נואו בליגת האלופות.

שחקני ברצלונה
שבוע קריטי לפניהם. הקפטנים בוסקטס, פיקה וסרג'י רוברטו | אימג'בנק GettyImages, Alex Caparros

מרקוס אלונסו נשאל על היכולת האכזבת שהציגה ברצלונה גם היום, אחרי שכזכור באמצע השבוע שעבר הפסידה בסן סירו לאינטר בליגת האלופות, ואמר בכנות: "מה שחשוב זה שלקחנו עוד שלוש נקודות. היה לנו קשה להשיג את הכדור ולשמור עליו, זה משהו שנצטרך לעבוד עליו. אנחנו גם לא יכולים להרשות לעצמנו לאפשר ליריבה להגיע לכל כך הרבה הזדמנויות. עכשיו עלינו לנוח ולהתכונן למשחק נגד אינטר".

כמו המגן שתופקד כבלם, גם צ'אבי הודה שהיכולת הייתה רחוקה מלשכנע: "אנחנו חייבים להשתפר, אבל זה גם חשוב לדעת לנצח כשאתה לא טוב", אמר המאמן, "המחצית הראשונה הייתה טובה, במהלכה היינו צריכים להבקיע את ה-0:2 ולהרוג את המשחק. סלטה לחצה אותנו ב-10 הדקות האחרונות והגיעה לשלושה מצבים ששווים שער וטר סטגן הציל אותנו, אז זה ניצחון יקר מבחינתנו. זו תקופה עמוסה עם משחקים כל שלושה ימים והשחקנים מאוד עייפים, לכן חשוב לדעת להרוג את המשחק עם השער השני. גם טר סטגן הציל אותנו".

על הקלאסיקו צ'אבי סירב להרחיב בדיבור: "אני מתכונן למשחק נגד אינטר ביום רביעי בליגת האלופות. הקלאסיקו זה משחק בלתי צפוי, אי אפשר לדעת מה יהיה בו, בשנה שעברה ניצחנו אותם 0:4 ולא היינו טובים. אין לדעת מה יקרה".

יאגו אספס מסלטה ויגו, שרשם את אחת ההחמצות הגדולות כשבעט לקורה, בחר לעקוץ את ברצלונה: "הם היו צריכים לבזבז זמן בדקות הסיום… אפילו בהוצאות חוץ הם בזבזו זמן! רצינו לנצח ומול קבוצות גדולות צריך לקחת סיכונים, זה מה שעשינו בזמן שהם בזבזו זמן".

מארק אנדרה טר סטגן, שוער ברצלונה
שם את הכאב בצד ועשה צעד נוסף לעבר שיאו של בראבו. טר סטגן | אימג'בנק GettyImages, David S. Bustamante

"ברצלונה סבלה, אבל תגיע לברנבאו ביתרון", נכתב בכותרת הראשית של "מונדו דפורטיבו". לשבחים זכה טר סטגן, שעל אף שנפגע בגב והיה חשש שיבקש להתחלף, השלים את 90 הדקות ועשה צעד נוסף לעבר השיא של השוער קלאודיו בראבו בתחילת עונת 2014/15.

בראבו הצ'יליאני, כיום בבטיס, לא ספג אז בליגה במשך 755 דקות רצופות וזהו שיא המועדון בברצלונה והרצף הרביעי בטיבו בתולדות הליגה הספרדית. טר שטגן לא ספג כבר 624 דקות רצופות, מאז שבמחזור השני הכניע אותו אלכסנדר איסק, שהיה אז בריאל סוסיאדד ומצא את הרשת בדקה השישית. בשביל לשבור את השיא של בראבו כשוער ברצלונה שלא ספג הכי הרבה דקות ברצף, יצטרך טר סטגן לעבור בשלום גם את הקלאסיקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי