אנצ'לוטי: "הפעם ויתרתי על המצאות". ב"אס" חגגו: "מדריד שולטת כאן"

play
לא שכח את ה-4:0. קרלו אנצ'לוטי עם צ'אבי | GettyImages, David Ramos
קארים בנזמה ושחקני ריאל מדריד חוגגים ניצחון בקלאסיקו 00:54

מאמן ריאל לא שכח את ה-4:0 במפגש הקודם והסביר כיצד עצר את לבנדובסקי. קרוס החמיא לוואלוורדה: "אחד משלושת הגדולים בעולם". צפו בחגיגות בחדר ההלבשה

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד הפגינה הערב (ראשון) את עליונותה בקלאסיקו הראשון של העונה, כשניצחה 1:3 את ברצלונה והתבודדה בפסגת לה ליגה עם שלוש נקודות יתרון על פני יריבתה המושבעת. קארים בנזמה, פדריקו ואלוורדה ורודריגו (בפנדל) התחלקו בשערים, פראן טורס רק צימק עבור האורחת.

התקשורת בבירת ספרד חגגה כמובן וב"אס" נכתב: "מדריד שולטת כאן". ב"מארקה" נכתב: "מדריד היא האמא של בארסה". טוני קרוס החמיא לאחד המצטיינים והכובש, וצייץ: "פדה ואלוורדה הוא כרגע אחד משלושת השחקנים הטובים בעולם".

לוקה מודריץ', שחקן ריאל מדריד חוגג
עוד חגיגה במשחק הכי חשוב. לוקה מודריץ' | אימג'בנק GettyImages, PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP

המספרים

* השער של בנזמה היה הכי מהיר של ריאל בברנבאו מול ברצלונה מאז מרץ 2013. גם אז היה זה החלוץ הצרפתי שהרשית בדקה השישית, וגם אז הבלאנקוס ניצחו (1:2).

* בנזמה נצמד לסנטיאנה במקום החמישי של כובשי הקלאסיקו בכל הזמנים – 12 שערים כל אחד. בראש ניצב כמובן ליאונל מסי עם 26, במקום השני כריסטיאנו רונאלדו ואלפרדו די סטפנו (18), במקום השלישי ראול (15) ואת המקום הרביעי חולקים ססאר רודריגס, פאקו חנטו ופרנץ פושקאש (14).

* השער של ואלוורדה היה בסך הכול השני של ריאל בבעיטה מחוץ לרחבה במשחקי קלאסיקו ביתיים מאז 1998/99, אחרי ראול שעשה את זה במאי 2008.

* הקשר האורוגוואי עם שלושה שערים ב-10 משחקים מול ברצלונה – כמעט שער אחד לשלושה משחקים. לשם השוואה, יש לו שמונה שערים ב-177 מול יריבות אחרות – ממוצע של שער ל-22 משחקים.

* בגיל 21 ו-280 ימים, רודריגו הפך לשחקן הצעיר ביותר שכובש מהנקודה הלבנה בקלאסיקו מאז 1916. אז, לפני 106 שנים, היה זה סנטיאגו ברנבאו עצמו שעשה את זה בגיל 20 ו-310 ימים.

* ברצלונה ספגה שער בודד ב-720 הדקות הראשונות של העונה בליגה. ב-35 דקות בברנבאו ספגה פעמיים ובתוספת הזמן הוציאה כדור שלישי מהרשת.

* ברצלונה לא חזרה מפיגור 2:0 במחצית במשחק מול ריאל, מאז 7 ביוני 1959, אז הפכה ל-2:4 בחצי גמר גביע המלך.

קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד עם צ'אבי מאמן ברצלונה
לא שכח את ה-4:0. קרלו אנצ'לוטי עם צ'אבי | GettyImages, David Ramos

התגובות

קרלו אנצ'לוטי, שהעניק חיבוק חם לצ'אבי בסיום, אמר: "ברור שחשבתי על ההפסד בשלהי העונה הקודמת. ניסיתי לא להמציא דברים או לעשות ניסויים הפעם. השתמשתי באדר מיליטאו כדי ללחוץ את רוברט לבנדובסקי, אני מניח שזה עבד". על כך שלא ביצע חמישה חילופים, השיב: "זה עוזר מאוד, אבל לא תמיד אפשר להשתמש בכולם".

לוקה מודריץ' בן ה-37 התייחס לתשואות מהקהל: "סטנדינג אוביישן? הדבר הכי טוב עבור כדורגלן הוא לזכות להכרה מצד האוהדים על העבודה". לקראת טקס כדור הזהב מחר, הוסיף: "בנזמה צריך לזכות בו".

גם רודריגו פרגן לצרפתי: "תענוג לשחק לצדו".