בצרפת הגנו על תיירי הנרי: "חוסר צדק, האוהדים הפילו אותו"

תיירי הנרי
תיירי הנרי | AFP

כוכב העבר שהושעה מאימון מונאקו זכה לתמיכה בתקשורת: "השחקנים לא נלחמו עבורו ועבור המועדון". הקבוצה שנלחמת על חייה בתחתית צפויה למנות חזרה את ז'רדים מיד אחרי המשחק נגד דיז'ון

קבוצות: מונאקו
(גודל טקסט)
תיירי הנרי החזיק מעמד 104 יום בלבד כמאמן מונאקו, והוא בדרך החוצה לאחר שהמועדון החליט להחזיר את לאונרדו ז'רדים שפוטר מאימון הקבוצה באוקטובר. שוב הוכח שכמו שאמר פעם ז'וזה מוריניו, "קל מאוד להיות פרשן, אבל קשה מאוד ליישם לפעמים את הדברים שאתה יודע על כר הדשא כמאמן". דבר דומה קרה לגארי נוויל כשקיבל את ההזדמנות לאמן בוולנסיה. הנרי הצליח כעוזר מאמן בבלגיה, אבל במונאקו לא קיבל את התנאים המקסימליים והגיע לקבוצה שכבר היתה שקועה בתחתית עם חילופי שחקנים רבים. ז'רדים כאמור עשוי לחזור אחרי משחק הליגה הבא של מונאקו מחר (שבת) נגד דיז'ון. פראנק פאסי ינהל את המשחק באופן חד פעמי לפני חזרת המאמן הפורטוגלי, שהצליח מאוד במונאקו לפני שהיא החלה למכור את כל כוכביה.


עבור מונאקו מדובר בשבוע חשוב מאוד. המשחק נגד דיז'ון הוא קרב תחתית קריטי וביום שלישי הם ישחקו על הצ'אנס האחרון שלהם להגיע לאירופה בחצי גמר גביע הליגה נגד גנגאן. במשחק הליגה הבא נגד טולוז תהיה להם עוד הזדמנות לקחת כמה נקודות כדי להימלט מהתחתית. מי שרוצה את זר'דים חזרה הוא הנשיא דימיטרי ואסילייב. השניים נפגשו אתמול בלילה לארוחה יחד עם סוכנו של המאמן ז'ורז' מנדש והמנהל הספורטיבי של מונאקו מייקל אמנלו, לשעבר שחקן מכבי תל אביב.


העיתון ל'אקיפ כתב הבוקר כי במונאקו מתים מפחד שהקבוצה בדרך לליגה השנייה, ולא הסכימו לחכות למשחק נוסף אחרי שהנרי איבד את חדר ההלבשה כשצרח על אחד משחקניו לעיני כל הסגל, איבד את העשתונות כשקילל את השופט ולכן הבעלים דימיטרי ריבלוב והנשיא ואסילייב החליטו להקריב אותו כשניהל אתמול את האימון כרגיל ולא היה מודע לצעדים נגדו. רק שעה אחרי האימון הודיעה מונאקו על פיטוריו.


Monaco sit in 19th in Ligue 1. pic.twitter.com/E23wqZO1xq

— ESPN UK (@ESPNUK) 24 בינואר 2019


הנרי רשם רק ארבעה ניצחונות וחמש תוצאות תיקו ב-19 משחקים בכל המסגרות, כשרק שניים מהניצחונות היו בליגה, והקבוצה ממוקמת במקום הלפני אחרון בטבלה. כמה מההפסדים היו מביכים, כמו 4:0 לקלאב ברוז' באלופות או 3:0 נגד ליון. אחרי ההפסד 3:1 למץ מהליגה השנייה בגביע אמר: "שאנשים יחליטו במועדון מה שהם רוצים". אתמול אפילו הספיק לקיים מסיבת עיתונאים לפני המשחק בה אמר: "אנחנו צריכים שחקנים שמוכנים לתת את הנשמה עבור הקבוצה".


בצרפת נכתב שנעשה חוסר צדק להנרי, שהוא אגדת כדורגל. "הוא חלם להיות מאמן כמה שנים והיה גאה שמונאקו בה גדל בחרה בו ונתנה לו צ'אנס ראשון. מה שהפיל אותו היו שני המשחקים האחרונים וגם האוהדים יצאו נגדו כי הרגישו שאין יותר אנרגיה לקבוצה. ההפסדים לשטרסבורג ולמץ היו כבר יותר מדי עבור כולם. ההרגשה היתה שהשחקנים לא נלחמים יותר עבורו ולא עבור המועדון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי