ניצחון שני ברציפות למונאקו, 0:2 גדול על ליון

שחקני מונאקו חוגגים
שחקני מונאקו חוגגים | Gettyimages

הקבוצה מהנסיכות רשמה משחק רביעי ברציפות ללא הפסד וברחה מהתחתית. 2:4 ענק לריימס על מונפלייה, נאנט גברה על בורדו ומארסיי סיימה בתיקו בחוץ נגד ראן

(גודל טקסט)

המחזור ה-26 בליגה הצרפתית סיפק לנו כמה מפגשים מסקרנים כשבמוקד מונאקו גברה על ליון 0:2, מונפלייה נוצחה 4:2 מול ריימס, בורדו הפסידה בנאנט וטולוז סיימה בשוויון מול קון וראן ומארסיי נפרדו בתיקו.


מונאקו – ליון 0:2

ארבע משחקים ללא הפסד, שני ניצחונות רצופים ופער של חמש נקודות מהקו האדום – זה המאזן של מונאקו, שהתעורר מאז פיטוריו של תיירי הנרי. מנגד, ליון הגיעה סחוטה מהתיקו נגד ברצלונה בליגת האלופות והרימה ידיים. ז'לסון מרטינס כבש ראשון (18), רוני לופס קבע את תוצאת המשחק (27) וממפיס דפאי עוד הספיק להחמיץ מהנקודה הלבנה (71). המפסידה נותרה במקום השלישי כשחמש נקודות מפרידות בינה לבין ליל השנייה.




מונפלייה-ריימס 4:2

כשהיא לא מנוצחת בתשעת משחקיה האחרונים, ריימס עושה את הריצה הטובה ביותר שלה ביותר מ-40 שנותיה בליגה הבכירה. אבל המאזן הנפלא הזה צריך היה לעמוד למבחן קשוח נגד מונפלייה, שהפסידה רק פעמיים העונה בביתה.


האורחת לא חיכתה הרבה זמן ו-14 דקות לפתיחת ההתמודדות תרגם הילטון, הבלם בן ה-41, את השליטה שלה במגרש לשער. אבל ריימס לא נכנסה לפאניקה ו-13 דקות אחרי יצאה להתקפת מעבר נהדרת שבסופה רמי אודין עם סיום מלוטש לרשת העליונה כבש את השביעי שלו העונה בליגה.



רמי אודין. צמד שלו ניצח לריימס את המשחק ׁׁׁ(AFP)
ׂ

המחצית השנייה נפתחה בסערה. שתי דקות בלבד לפתיחה נשרק פנדל עבורה של ריימס לאחר הכשלה גמלונית של בנג'מין לקום, שוערה של מונפלייה. ארבר זנלי השוודי כבש וקבע מהפך במשחק. 2:1 לריימס. אבל מונפלייה לא אמרה נואש ו-8 דקות בלבד לאחר היתרון של ריימס היה זה וגאטן לבורדה שהשווה את התוצאה עבור המארחת לאחר מבצע מצוין בתוך הרחבה 2:2. אבל לרמי אודין כנראה היו תכניות אחרות במשחק, ובדקה ה-71 החלוץ הלוהט של כבש את השני שלו  והעלה את ריימס ל-3:2 גדול, שערו השביעי של הצרפתי בכל המסגרות. היתרון השלישי של ריימס במשחק כנראה היה יותר מדי עבור מונפלייה שהשיגה שלוש נקודות מתוך 18 אפשריות בשישת המשחקים האחרונים. בדקה ה-90 פאבלו צ'אבאריה קינח עם אקורד הסיום כדי לקבוע 4:2 גדול לריימס.


נאנט- בורדו 0:1

האורחת הייתה טובה יותר במחצית הראשונה, אבל עם בעיטה מדויקת אחת מתוך שבעה איומים לשער התקשתה לכבוש. קאליפה קוליבאלי, החלוץ ממאלי של נאנט, היה קרוב בדקות ה- 9 וה-27 להעלות את נאנט ליתרון אבל פספס את המסגרת פעמיים. בדקה ה-51 הגיעה השער הראשון במשחק. ועוד איזה שער. קרן מדוייקת לרחבה של ולדימיר רונייה מצאה את הרגל של ניקולאס פאליוס שבבעיטת יעף מהאוויר כבש נהדר ברגל שמאל והעלה את נאנט ל-1:0, תוצאה שנשמרה עד הסיום.


ראן – מארסיי 1:1

המארחת הגיעה למשחק מעודדת מההעפלה לשמינית גמר הליגה האירופית וכבר בדקה ה-7 עלתה ליתרון משער של בנג'מין אנדרה. התגובה של האורחת הגיעה בדקה ה-56 כשאחרי קרן קצרה ואלרי ג'רמאין עלה לנגיחה מוצלחת וקבע שוויון שהחזיק מעמד עד לסיום כשבתוספת הזמן ז'ורדן אמאבי הורחק לאחר הכשלה שמנעה שער ניצחון ודאי של ראן. אחרי שלושה ניצחונות רצופים בליגה מארסיי נעצרה ופספסה הזדמנות לטפס למקום הרביעי.  




פלוריאן תאובין ורומיין דל קסטילו (AFP)

 

טולוז-קון 1:1
כשהיא במרחק שבע נקודות מהמקום ממנו יורדים ליגה, שני ניצחונות ביתיים בלבד העונה היו צריכים להדאיג את טולוז, אבל כאשר לקבוצה שמשחקת מולך ניצחון חוץ אחד העונה ו-20 שערי זכות בלבד קשה היה להמר נגד האורחת. קון כבשה כבר בדקה ה-16 אבל לאחר בדיקת של ה-var נפסל השער בטענה לעבירה שנעשתה במהלך שהוביל ליתרון. כשנראה היה שהקבוצות ירדו בתיקו מאופס למחצית הגיע אנזו ובתוספת הזמן כבש את הראשון עבור האורחת לאחר מבצע יפה בתוך הרחבה. כשהיה כבר נראה שקון תפתיע ותנצח הגיע מקס גריידל, ועם בעיטה חופשית אדירה בדקה ה-90 קבע חלוקת נקודות בתחתית.



שער שוויון דרמטי שלו. מקס גריידל (gettyimages)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי