קלאסיקו צרפתי? לא מעניין אותה: 1:3 קל לפ.ס.ז'. על מארסיי

שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים
שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | AFP

די מריה כיכב עם צמד (55, 66), ובישול לאמבפה (45+2), אף אחד לא הופתע מהתוצאה. מוסא דמבלה המשיך בקצב הנהדר וכבש את ה-12 שלו בליגה ב2:3 של ליון על מונפילייה. ראן סחטה 1:1 בבורדו בבכורה של סוזה על הקווים

(גודל טקסט)
המחזור ה-29 בליגה הצרפתית ננעל הערב (ראשון) כשבמוקד מוליכת הטבלה פריז סן ז'רמן ניצחה 1:3 את מארסיי בקלאסיקו הצרפתי. מוקדם יותר, ליון ניצחה את מונפלייה 2:3 וריימס גברה 0:1 על נאנט. ראן חילצה תיקו 1:1 בתוספת הזמן מול בורדו בבכורה של פאולו סוזה כמאמן


פריז סן ז'רמן – מארסיי 1:3
מליגת האלופות היא אולי הודחה, אבל בליגה הצרפתית פריז סן ז'רמן היא עדיין המלכה הבלתי מעורערת. וכשניימאר לא נמצא, תשאירו את זה לכוכב השני מדרום אמריקה לנהל את העניינים. אחרי שבתקופה האחרונה הוא לא הפסיק לבשל וגם תרם ארבעה שערים בחמשת המשחקים האחרונים שלו, הארגנטינאי פתח עם מסירה גדולה לאמבפה בתוספת הזמן של המחצית והצרפתי העלה את פ.ס.ז' ל-0:1.


די מריה לא הסתפק בבישול ובמחצית השנייה, אחרי שואלרה ז'רמיין השווה, ענה עם צמד (55 ו-66) והעלה את מאזנו לתשעה שערים העונה. אמבפה עוד הספיק להחמיץ פנדל בדה ה-94, אבל זה כבר לא שינה. פ.ס.ז' ניצלה את הניצחון ואת ההפסד של ליל ביום שישי כדי להגדיל את הפער בפסגה ל-20 נקודות, ואם לא תפסיד עד סוף העונה תוכל להבטיח את האליפות כבר באפריל.


Nouvelle victoire dans ce #Classique

#ICICESTPARISpic.twitter.com/0x2P7tl2pW

— Paris Saint-Germain (@PSG_inside) March 17, 2019


ליון – מונפלייה 2:3
אחרי התבוסה 5:1 בקאמפ נואו בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות מול ברצלונה, המארחת פתחה את המשחק מצוין ולאחר 11 דקות עלתה ליתרון משער של מרטין טרייר, שוער מונפלייה בנג'מין לקומט עוד הצליח לעצור את הניסיון הראשון של טרייר אבל האחרון השתלט על הריבאונד וכבש מקרוב. בדקה ה-36 האורחת השיגה את השוויון מבעיטה חופשית אדירה של פלורן מולה שמצא את החיבורים של מת'יו גורז'לן.


13 דקות מתחילת המחצית השנייה היתרון חזר לליון. טנגי אנדומבלה מסר כדור עומק גאוני למוסא דמבלה שלא התבלבל מול בנג'מין לקומט והעלה את ליון ל-1:2 עם שערו ה-12 בליגה. בדקה ה-71 ליון הייתה יכולה לגמור את המשחק לאחר שקיבלה בעיטת עונשין מ-11 מטרים, אבל נביל פקיר החמיץ את הפנדל. חוסם אוואר הכפיל את היתרון בדקה ה-86 ומונפלייה לא התייאשה, אבל סוליימאנה קמארה הצליח רק לצמק את התוצאה בתוספת הזמן.


Belle victoire de la #TeamOL face à Montpellier (3-2) avec des buts de @Martin_Terrier, @MDembele_10 et @HoussemAouar !
Les Lyonnais reviennent à 4 points de Lille au classement avant la trêve internationale ! pic.twitter.com/QlxpiG2B16

— Olympique Lyonnais (@OL) March 17, 2019
 


ריימס – נאנט 0:1

המארחת שעוברת עונה מצויינת השיגה ניצחון אחרי שתי תוצאות תיקו רצופות והיא סופרת כבר 13 משחקים בליגה ללא הפסד. בדקה ה-59 רמי אודין כבש את שער הניצחון אחרי שנכנס לרחבה בפעולה אישית נפלאה ובעט כדור חזק ומסובב שנעצר רק ברשת. בדקה ה-89 האורחים ספגו עוד מכה כשהקשר הברזילאי אנדריי גירוטו הורחק בכרטיס צהוב שני. ריימס צימקה את הפער ממארסיי שבמקום הרביעי לנקודה. נאנט נשארה במקום ה-15, תשע נקודות בלבד מהקו האדום.


בורדו – ראן 1:1

אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון, נראה שאפקט המאמן החדש לא תמיד מוכיח את עצמו. בורדו הייתה קרובה מאוד לניצחון בבכורה של פאולו סוזה על הקווים אבל שמטה את היתרון בתוספת הזמן. בדקה ה-59 המארחת עלתה ליתרון משער של פרנסואה קמאנו אחרי שקיבל את הכדור מהאגף, ומתוך הרחבה הכניע את השוער הצ'כי תומאש קובק שעוד הצליח להדוף את הנסיון הראשון של החלוץ הגינאי אך נכנע לכדור השני.


בדקה ה-92 ראן השיגה את השוויון לאחר שהוציאה כדור קרן מצד שמאל שיצר בלאגן בתוך הרחבה של המארחת, אותו ניצל אמבאייה ניאנג כדי להבקיע ולקבוע חלוקת נקודות דרמטית. בורדו עדיין תקועה במקום ה-13 והיא תקווה לסיים את העונה המאכזבת הזו בצורה טובה יותר עם סוזה על הקווים. בצד השני, האורחת שבמקום השמיני עוד מעקלת את ההדחה הכואבת בליגה האירופית מול ארסנל ותאבק עד הסוף על הכרטיס לאירופה.


 

פאולו סוזה (AFP)



 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי