"קסום, על אנושי": שער הסולו של אמבפה הדהים את העולם

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | PHILIPPE DESMAZES/AFP via Getty Images

חלוץ פ.ס.ז' סיפק את אחד המהלכים הגדולים בקריירה שלו בדרך לגמר הגביע הצרפתי. "הסיוט של ליון", הגדירו אותו בצרפת. טוכל הדגיש את שיתוף הפעולה שלו עם ניימאר. וגם: השיא שקבעו הפריזאים

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

קיליאן אמבפה בכושר נפלא. מאז המשחק שבו "סבל בגלל המערך", לדבריו של מאמנו תומאס טוכל, נגד בורוסיה דורטמונד בשמינית גמר ליגת האלופות, החלוץ בן ה-21 הבקיע שישה שערים בשלושת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, כולל שלושער אדיר שסייע לפריז סן ז'רמן לעלות בסטייל לגמר הגביע הצרפתי אחרי 1:5 מוחץ על ליון אמש (רביעי).

"הסיוט של ליון", כך הגדירו ב"ל'אקיפ" את אמבפה, שהעלה את מאזנו לתשעה שערים בשמונה משחקים נגד הקבוצה מחבל הרון. רגע השיא של כוכב העל אמש הגיע בדקה ה-70, בה יירט מסירה בחצי המגרש של פ.ס.ז' ומשם פתח בדהירה כל הדרך אל שערו השני במשחק, שהותיר את יושבי הפארק אולימפיק פעורי פה. "קסום", "על אנושי", "סנסציוני", היו רק חלק מהסופרלטיבים בהם ניסו כלי התקשורת בעולם לתאר את אחד ממהלכי הסולו המדהימים ביותר של העונה. "הוא מאוד חזק, הוא משתמש במהירות שלו היטב והוא החלטי. הוא בכושר באמת מצוין", אמר טוכל על הכוכב שלו לאחר הניצחון.

בצרפת נכתב שהחלוץ האפיל על ניימאר, שספג ביקורת על ה"נונשלנטיות" שלו בכיסוי אגף שמאל במהלך שהסתיים ב-0:1 של ליון. אולם לדעתו של טוכל, שיתוף הפעולה עם הברזילאי היווה גורם מכריע בהתאוששות של הצרפתי מהמשחק החלש בדורטמונד, אשר החלה כבר בשבת האחרונה עם צמד נגד דיז'ון. "אמבפה היה חזק מאוד בשבועות האחרונים. היה לו קשה בעמדה שהוא לא רגיל לה נגד דורטמונד. כשהוא עם ניימאר, הם מאוד חזקים ביחד. הוא הגיב מצוין אחרי דורטמונד, בכל האימונים ובשני המשחקים האחרונים".

שיתוף פעולה מוצלח. אמבפה וניימאר חוגגים (PHILIPPE DESMAZES/AFP via Getty Images)
שיתוף פעולה מוצלח. אמבפה וניימאר חוגגים (PHILIPPE DESMAZES/AFP via Getty Images)

השלושער אתמול העלה את מאזנו של אמבפה ל-30 שערים ב-32 הופעות בעונה הנוכחית, תשעה פחות מהכמות שכבש אשתקד, כשנותרו מעל לחודשיים עד תום העונה. בנוסף, החלוץ רשם גם 17 בישולים והיה מעורב לפחות בשער אחד בששת המשחקים האחרונים שלו. מבחינת פריז סן ז'רמן זו תהיה הופעה שישית ברציפות בגמר הגביע, שיא חדש בכדורגל הצרפתי, וה-18 בסך הכל. הפריזאים לא הפסידו במעמד חצי הגמר מאז 1986 והערב הם יידעו מי תתמודד נגדם בגמר, כאשר סנט אטיין תפגוש את ראן (21:50, ישיר בספורט2).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי