ממצאים חדשים מחקירת מותו של סאלה: לטייס לא היה רישיון מתאים

אמיליאנו סאלה
אמיליאנו סאלה | LOIC VENANCE/AFP/Getty Image

באנגליה חשפו כי דייויד איבוטסון, שניווט את המטוס בו התרסק יחד עם הכדורגלן, לא החזיק במסמכים הנדרשים לטיס מסחרי ולא הוסמך לטיסת לילה. בנוסף, מהירות מופרזת גרמה לאיבוד השליטה בכלי התעופה

(גודל טקסט)

ממצאים מדאיגים נחשפו היום בנוגע להתרסקות המטוס בה מצא את מותו הכדורגן אמיליאנו סאלה, בינואר 2019. בתקשורת האנגלית דיווחו כי הטייס שניווט את המטוס, דייויד איבוטסון, לא החזיק ברישיונות הנדרשים לטיס מסחרי – כך לפי דו"ח שפרסם היום (שישי) הענף לחקירת תאונות אוויריות בבריטניה. איבוטסון היה בעל רישיון טיס פרטי, כזה שאינו מתיר קבלת תשלום להעברת נוסעים.

עוד נכתב באנגליה שאיבוטסון, אשר איבד את חייו יחד עם סאלה באותו לילה וגופתו לא אותרה מאז, לא השלים הסמכה לטיסה בלילה. לפי הממצאים, הוא טס במהירות מופרזת של 434 קמ"ש ואיבד שליטה בניסיון לחמוק ממזג האוויר הרעוע. בנוסף, ישנה השערה כי סאלה והטייס סבלו מהרעלת פחמן חד חמצני שנגרמה בעקבות תקלה בצינור הזנב של המטוס.

כזכור, סאלה היה בדרכו לעבור מנאנט לקארדיף סיטי אחרי שהפך לרכש היקר ביותר בתולדות המועדון הבריטי כשנקנה תמורת 15 מיליון ליש"ט. לפני כן, החלוץ שיחק בצרפת במשך ארבע עונות וכבש 42 שערים ב-120 הופעות במדי נאנט.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי