כריסטיאן באטוקיו: "ת"א עיר צעירה עם חיי לילה, מסיבות וים"

כריסטיאן באטוקיו
כריסטיאן באטוקיו | אודי ציטיאט

הקשר הארגנטינאי-איטלקי של ברסט נשאר בצרפת יחד עם זוגתו ובראיון מדירתו סיפר: "שיחקתי עם רוגאני בנבחרת איטליה והפתעתי לשמוע שהוא חלה בקורונה. לנו היה אמור להיות משחק ולמזלנו יום לפני הוא נדחה"

(גודל טקסט)

כריסטיאן באטוקיו אולי לא ייזכר על ידי אוהדי מכבי תל אביב כשחקן שהצליח להטביע את חותמו, אבל בצרפת הוא דווקא זוכה להערכה רבה. הארגנטינאי-איטלקי, שהגיע ארצה ב-2017 ועזב את מכבי תל אביב בינואר 2019 אחרי שהתאושש מפציעה שהשביתה אותו קרוב לשנה, חזר אז לברסט מליגת המשנה בצרפת ועלה איתה לליגה הבכירה.

הבוקר (שני) הוא העניק ראיון קצר באיטליה וסיפר על הבידוד הביתי שהוא מעביר בצרפת, ההצלחה העונה ב"ליג 1" (ברסט במרחק 11 נקודות מהמקום ממנו יורדים בחזרה לליגת המשנה), השלושער נגד שטרסבורג וגם נזכר בתקופתו בישראל.

באטוקיו דיבר תחילה על המצב הקשה באיטליה בעקבות התפשטות הקורונה: "אני רואה מה קורה ברשתות החברתיות, אני עוקב כמובן וגם מתעדכן על ידי חברים. שיחקתי עם רוגאני (דניאלה, בלם יובנטוס) בנבחרת וזה היה מאוד מפתיע לשמוע שהוא חלה. העובדה שזה מדבק ככה ללא הבחנה זה מה שמדאיג. היה אמור להיות לנו משחק ורק חיכינו שצרפת תעצור את הכל, וזה קרה יום לפני. לא רצינו לשחק, הסכמנו להתאמן יחד וגם זה למזלנו כבר לא דבר שמותר".


באטוקיו, העונה בליגה הצרפתית (FRED TANNEAU/AFP via Getty Images)

כיצד הוא מעביר את הבידוד: "עשיתי המון קניות לפני הסגר. אני חי קצת מחוץ לעיר, אז אני לבד פה. זו עיר קטנה ואין כאן יותר מדי חולים שאובחנו, אז האנשים ברחוב לא כל כך מרגישים את זה, אבל יש כאן כאלה שעם הזמן מבינים עד כמה רציני הדבר. המועדון כמובן נתן לנו תוכנית אימונית אישית ואנחנו מנסים לצאת לרוץ ולשמור על כושר, אבל כרגע אנחנו לא יודעים מתי נוכל לחזור לפעילות. זה היה לי חשוב להישאר עם בת הזוג יחד, כי ההורים שלי בארגנטינה – אם הייתי יודע שזה יימשך תקופה כל כך ארוכה, אולי הייתי חוזר גם. יש לי חברים שהמריאו לדרום אמריקה, אבל העדפתי להישאר בצרפת".


כיצד הוא מסכם את העונה עד כה
: "אני מאוד מרוצה. התחלנו את העונה בצורה טובה, הפסדנו רק שני משחקי בית ואנחנו במרחק שבע נקודות מהמקום ה-18 (המוביל למשחקי מבחן)".

מדוע עזב את ברסט לטובת מכבי ת"א: "סיימתי חוזה בברסט וההצעה שקיבלתי לא הייתה משכנעת. במקביל ג'ורדי קרויף פנה אליי והציע לי להצטרף למכבי ת"א. זו קבוצה שמשחקת באירופה, זה היה אתגר נהדר מבחינתי, גם הצלחנו והגענו לשלב הבתים של הליגה האירופית. גם הדיבור על ישראל מאוד שונה ממה שקורה שם: תל אביב זו עיר עם חיי לילה ומסיבות מיום שני עד יום שני, יש את הים התיכון, אנשים צעירים, אין שום בעיה".


באטוקיו. "אין שום בעיה בתל אביב" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי