שיאן ההופעות נפרד: הוגו לוריס פרש מנבחרת צרפת

play
הוגו לוריס, שוער נבחרת צרפת | GettyImages, FRANCK FIFE
תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 9.1 05:48

אחרי 14 שנים בין הקורות, השוער והקפטן בן ה-36 חתם עידן מפואר בטריקולור: "מסיים עם תחושה שנתתי הכל". עמד בשער בשבעה טורנירים שונים והניף את גביע העולם ב-2018

(גודל טקסט)

תם עידן בנבחרת צרפת: הקפטן שהניף את גביע העולם ב-2018 והפך במונדיאל האחרון לשיאן ההופעות בכל הזמנים, הוגו לוריס, הודיע (שני) הערב על פרישה מהמדים הלאומיים בגיל 36 ואחרי 14 שנים בין הקורות.

השוער שיתמקד כעת במשימות עם קבוצתו טוטנהאם בישר על החלטתו בריאיון ל"לאקיפ" הצרפתי: "אחרי 14 שנים שהגנתי על החולצה, אני מרגיש שהגעתי לסוף. החלטתי לסיים את הקריירה הבינלאומית עם התחושה שנתתי הכל". לוריס גם סימן את היורש, שנעדר מהמונדיאל האחרון עקב פציעה: "מייק מניאן מוכן. אני מעדיף לפרוש כשאני בשיא מאשר לחכות לדעיכה או לרגע בו תהיה יותר מדי תחרות".

המאמן דידייה דשאן, שחתם לאחרונה על הארכת חוזה בנבחרת עד 2026, בירך את הקפטן על הפרישה: "צריכים לכבד את ההחלטה שלו למרות שעוד היה לו מקום בנבחרת, כפי שהראה במונדיאל האחרון. אני מצדיע לו על קריירה נהדרת. מעבר לכל השיאים, הכישרון, המקצוענות והחשיבות שלו עבורינו, הוגו הוא אדם נהדר ברמה האישית. הוא היה הקפטן כשנכנסתי לתפקיד ב-2012, השארתי את סרט הקפטן אצלו ומעולם לא התחרטתי על כך. הוא תמיד שם את הקבוצה במקום הראשון, גם אם זה היה לרעתו".

הוגו לוריס, שוער נבחרת צרפת
תם עידן בצרפת. לוריס | רויטרס

לוריס היה השוער הבכיר של נבחרת צרפת בשבעת הטורנירים האחרונים. הראשון שבהם היה גם הגרוע מכולם, כאשר צרפת הודחה ממונדיאל 2010 כבר בשלב הבתים. בסיום אותו הטורניר קיבל לוריס את סרט הקפטן, אותו ענד עד היום.

השוער בן ה-36 הניף כקפטן את גביע העולם ב-2018 ואת גביע ליגת האומות ב-2021, אך גם נחל הפסדים בגמר יורו 2016 ובגמר המונדיאל האחרון. במהלך הטורניר בקטאר הפך לוריס לשיאן ההופעות בכל הזמנים בנבחרת צרפת עם 145 משחקים, כאשר חלף על פני ליליאן תוראם. הוא גם הפך לשוער עם הכי הרבה הופעות בהיסטוריה של המונדיאלים עם 20.