ריימס עקצה את פריז סן ז'רמן עם 1:1 בדקה ה-96

וראטי הורחק והשער של ניימאר נמחק בעזרת שוויון דרמטי של באלוגון בפארק דה פראנס. היתרון בפסגה נותר שלוש נקודות

(גודל טקסט)

המחזור ה-20 בליגה הצרפתית הגיע לסיומו הערב (ראשון) עם דרמה בפארק דה פראנס, שם פריז סן ז'רמן ספגה את ה-1:1 מריימס בדקה ה-96 ויתרונה בפסגה על פני לאנס נותר שלוש נקודות. במפגש שפתח את יום המשחקים, ניס גברה 0:1 בביתה על ליל. ליון ניצחה 0:2 באז'קסיו.

ניימאר שחקן פריז סן ז'רמן כובש שער
תרגיל יפה מול השוער. ניימאר כובש | רויטרס

פריז סן ז'רמן – ריימס 1:1

האלופה שוב הייתה רחוקה מלהרשים ואחרי שני הפסדי חוץ מאז החזרה מהפגרה, שמטה נקודות גם בבית (בסך הכול בפעם השנייה העונה) ומול אותה ריימס שסחטה ממנה 0:0 בסיבוב הראשון. וויל סטיל, הבלגי-אנגלי בן ה-30 שהיה עוזרו של אוסקר גרסיה ותפס את מקומו באוקטובר, לא הפסיד ב-13 משחקיו הראשונים בכל המסגרות וראה את שחקניו מונעים מליאונל מסי, קיליאן אמבפה וניימאר לסכן את השער במחצית הראשונה, כאשר שער דרמטי עמוק בתוספת הזמן השאיר אותו בלתי מנוצח גם אחרי המפגש עם האלופה.

פ.ס.ז' רשמה איום אחד לפני ההפסקה, וגם הוא לא היה למסגרת, כשמנגד ג'אנלואיג'י דונארומה מנע יתרון מפתיע. בדקה ה-51, באופן די מקרי, הגיע השער של הפריזאים, כשבעיטה של מסי פגעה בחואן ברנאט והגיעה לניימאר, שהטעה את השוער בתרגיל יפה ברחבה ובעט פנימה את ה-12 שלו העונה בליגה. חמש דקות לאחר מכן מרקו וראטי פגע בצורה ברוטאלית בקרסול של ג'וניה איטו וקיבל תחילה כרטיס צהוב מהשופט רודי בוקה, אבל ה-VAR התערב ואדום מוצדק נשלף לעבר הקשר האיטלקי. מסי פספס הזדמנות לכבוש את השני ופ.ס.ז' נלחצה בדקות הסיום, והעונש הגיע אחרי איבוד כדור של הילד ווארן זאיר-אמרי. קאמורי דומביה שלח את פולארין באלוגון בין שני הבלמים והמושאל מארסנל כבש את ה-11 שלו בליגה. איזו דרמה.

שחקני ריימס חוגגים
לא מסוגלים להפסיד. שחקני ריימס חוגגים את השוויון הדרמטי | רויטרס

ניס – ליל 0:1

עונה לא פשוטה עוברת על ניס, שנמצאת רחוק מאוד מהצמרת אליה כיוונה בקיץ. עם זאת, מאז פיטורי לוסיאן פאבר, הקבוצה מהריביירה סופרת שבע נקודות מתשע אפשריות תחת המאמן הזמני דידייה דיגאר. מי שהפעם היה חתום על הניצחון הוא גאייטן לאבורד, שהבקיע את השער היחיד בהתמודדות בדקה ה-34. בזכות הניצחון צימקה ניס השמינית את הפער מליל השביעית לשש נקודות, כך שהחלום האירופי שלה עדיין בחיים.

שחקני ניס חוגגים
שמרו על הבית. שחקני ניס חוגגים | אימג'בנק GettyImages, VALERY HACHE/AFP

אז'קסיו – ליון 2:0

אחרי שהשיגה נקודה אחת בלבד בשלושת המחזורים הקודמים, הקבוצה של לורן בלאן התאוששה בקורסיקה והנחילה הפסד רביעי רצוף לאז'קסיו. ז'והאן לפנאן, הקשר הצעיר שהגיע לליון בקיץ מקון, חגג שער בכורה בדקה ה-20 והקפטן אלכסנדר לקאזט נהנה מבישול של ניקו טגליאפיקו וסגר עניין בדקה ה-71 עם ה-12 שלו בליגה העונה.

ז'והאן לפנאן שחקן ליון חוגג שער
שער בכורה בליג 1. ז'והאן לפנאן | אימג'בנק GettyImages, PASCAL POCHARD-CASABIANCA/AFP

משחקים נוספים

שטרסבורג – טולוז 2:1
לשטרסבורג: קווין גמיירו (20). לטולוז: תייס דאלינגה (25 ו-51)

ברסט – אנז'ה 0:4
לברסט: ז'רמי לה דוארון (14), סטיב מונייה (34), פרנק הונורא (59), פייר לס-מלו (84)

אוקזר – מונפלייה 2:0
למונפלייה: סטפי מאבידידי (62 ו-80)

קלרמון – נאנט 0:0

שאר תוצאות המחזור:

לוריין – ראן 1:2
טרואה – לאנס 1:1
מארסיי – מונאקו 1:1