מסי ואמבפה הצילו את פ.ס.ז' ב-3:4 המטורף על ליל, ניימאר נפצע

play
ליאונל מסי, שחקן פריז סן ז'רמן | רויטרס
אחרי שהדיחה את פריז: מארסיי הודחה מהגביע על ידי אנסי הקטנה 02:38

האלופה כבר הוליכה 0:2 אחרי שאמבפה כבש שער מרהיב וניימאר הכפיל, אבל במחצית השנייה הברזילאי נפגע ופונה באלונקה והאורחת השלימה מהפך מדהים עד הדקה ה-69. למזלו של גאלטייה, הצרפתי השלים צמד בדקה ה-87 והארגנטינאי הכריע בכדור חופשי בדקה ה-90+5

(גודל טקסט)

פריז סן ז'רמן הייתה בדרכה הבטוחה להפסד ביתי שני ברציפות ורביעי בכל המסגרות אחרי שנכנעה לבאיירן מינכן באמצע השבוע בליגת האלופות, אבל קיליאן אמבפה וליאונל מסי היו שם בשבילה והצילו אותה מהפסד כשמהדקה ה-87 ועד הסיום הפכו ל-3:4 על ליל.

קיליאן אמבפה, שחקן פריז סן ז'רמן
קיליאן אמבפה | רויטרס

פריז סן ז'רמן – ליל 3:4

כריסטוף גאלטייה פגש את הקבוצה שאותה הוביל לזכייה באליפות ב-2020/21, ובמהלך המשחק כבר נפוצו דיווחים על כך שמעמדו מתערער בעקבות הפיגור אליו נקלעה קבוצתו, שהייתה בדרכה הבטוחה להפסד רביעי ברציפות בכל המסגרות ושני בבית. קיליאן אמבפה אמנם חזר להרכב אחרי שמול באיירן מינכן רק עלה מהספסל ומיד הבקיע שער מרהיב, בדקה ה-12, חמש דקות אחר כך היה זה ניימאר שהכפיל את היתרון, אבל ליל הגיבה בשער מהיר משלה בדקה ה-24 וירדה להפסקה בפיגור מינימלי של 2:1.

התפנית הגדולה הגיעה כשבדקה ה-51 ניימאר נפגע ופונה באלונקה, הברזילאי נאנק מכאבים ובהחלט נתן לפ.ס.ז' סיבות לדאגה, וזה עוד לפני שג'ונתן במבה וג'ונתן דייויד הבקיעו בדקות 58 ו-69 בהתאמה והפכו ל-2:3 נדיר. למזלו של גאלטייה, גם בלי ניימאר, יש לו את אמבפה ומסי – הצרפתי קבע 3:3 דרמטי בדקה ה-87, ואלוף העולם הארגנטיני בעט כדור חופשי יפהפה בדקה ה-90+5 בדרך לניצחון. 3:4 אדיר לפריז סן ז'רמן, במשחק שונה לחלוטין מה-1:7 המשוגע של פ.ס.ז' על ליל בסיבוב הראשון.

מהלך המשחק

דקה 1: ליל כמעט הדהימה את הפריזאים. טימותי וואה מצב את עצמו בעמדה מסוכנת ובעט לשער, הכדור פגע בנונו מנדס ודונארומה הצליח להדוף עם הרגליים.

דקה 5: ניימאר איתר את מסי פנוי, הארגנטינאי בעט מהאוויר וסחט הצלה.

דקה 10: טעות גדולה של קימפמבה, שניסה להחזיר את הכדור לדונארומה, אבל דייויד חטף לו וניסיון להקפיץ מעל השוער הסתיים בהצלה גדולה.

דקה 12: גול! שער מדהים של אמבפה. החלוץ קיבל את הכדור על סף הרחבה, עבר בין שניים וגלגל מתוך רחבת החמש לרשת. 0:1 לפריז סן ז'רמן.

ניימאר, חלוץ פריז סן ז'רמן
קורע לב. ניימאר | רויטרס

דקה 17: גול! השני של פריז סן ז'רמן. ויטיניה יכול היה לבעוט, אבל ראה את השוער יצא אליו ומסר לניימאר שמצא את הרשת החשופה.

דקה 21: שוב דונארומה הציל את פ.ס.ז', הפעם אחרי שדייויד עבר את קימפמבה ובעט לפינה הקרובה.

דקה 24: גול! הקצב לא נרגע. אנדרה גומש הרים כדור למרכז הרחבה ודיאקיטה נגח כדור שדונארומה לא יכול היה לעצור.

דקה 31: חילוף שני במשחק. אחרי שפונטה נפצע והוחלף בליל, מנדס נפגע ויצא בפ.ס.ז'.

דקה 51: פציעה נוספת בפריז סן ז'רמן, וכזו שנראית מדאיגה במיוחד. ניימאר נפגע בקרסול ונראה על סף דמעות כשפונה באלונקה.

דקה 58: גול! ליל חזרה ל-2:2! וראטי הכשיל את דיאלו ברחבה וספג בצדק כרטיס צהוב, דייויד שלח את דונארומה לפינה השנייה והשווה מנקודת הפנדל.

דקה 69: גול! המהפך הושלם וליל ביתרון 2:3! גומש הריץ את במבה והאחרון ירה כדור חזק ומדויק לרשת של דונארומה.

דקה 87: גול! אמבפה עם השני שלו ופ..ס.ז' ב-3:3! ברנאט המחליף העביר רוחב משמאל, אמבפה שלח את הרגל וכנראה הציל את קבוצתו מהפסד ביתי כשהשלים צמד.

דקה 90+5: גול! לא ייאמן אבל פריז סן ז'רמן הפכה ל-3:4! מסי בעט כדור חופשי מכ-20 מטר לפינה הרחוקה, הכדור פגע בקורה ונכנס לרשת. איזה שער!

ליאונל מסי, שחקן פריז סן ז'רמן
שחקני פ.ס.ז' יודעים למי הם צריכים להודות בסיום | רויטרס

תוצאות משחקי שישי ושבת:

אוקזר – ליון 1:2
ניס – ריימס 0:0