קיליאן אמבפה שבר שיא והבהיר: "לא עקצתי את ניימאר"

play
קיליאן אמבפה, שחקן פריז סן ז'רמן | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 19.2 08:52

חלוץ פ.ס.ז' כבש צמד ב-3:4 על ליל והפך לצעיר ביותר מאז 1962 שמגיע ל-150 שערים באחת מ-5 הליגות הבכירות, לאחר מכן הסביר את דבריו על חברו להתקפה. וגם: פציעת הברזילאי והירידה הביזארית של קמפוס לדשא

(גודל טקסט)

דרמה מטורפת נרשמה היום (ראשון) בצהריים בבירת צרפת, כאשר פריז סן ז'רמן הכניעה בסופו של דבר 3:4 את ליל. האלופה עלתה ליתרון כפול תוך 17 דקות, אך האורחת צימקה, לאחר מכן ניימאר נפצע ופונה באלונקה ובדקה ה-69 הושלם המהפך, אלא שהפתעת ענק נמנעה עם שער נוסף של קיליאן אמבפה בדקה ה-87 וכדור חופשי יפהפה שסובב ליאונל מסי בדקה ה-90+5, שתי דקות לפני תום תוספת זמן.

בסיבוב הראשון פריז סן ז'רמן מחצה 1:7 את ליל ולאור היתרון הכפול והמוקדם שקבעו היום אמבפה וניימאר, נראה היה שאנו מתקרבים לתסריט יחסית דומה, אבל בשורה התחתונה עשתה האלופה את המוטל עליה וחזרה למסלול הניצחונות – גם אם בדרך הכי דרמטית שיש. ועם זאת, גאלטייה וצוותו כעת מוטרדים מפציעותיהם של נונו מנדס וניימאר, שאף פונה באלונקה בפתיחת המחצית השנייה אחרי שנפגע בקרסול כשדמעות זולגות מעיניו.

מאמן פריז סן ז'רמן כריסטוף גאלטייה עם קיליאן אמבפה
מרוצה מהתמיכה. גאלטייה | רויטרס

בפריז סן ז'רמן הודו מיד אחרי המשחק שעוד מוקדם מדי כדי לאבחן את חומרת הפגיעה של ניימאר, שנאנק מכאבים ופונה מכר הדשא באלונקה, אבל ההערכה היא שמדובר בנקע וכמובן שמטרתם תהיה להחזירו לגומלין נגד באיירן מינכן בשמינית גמר ליגת האלופות ב-8 במרץ.

ואם לא די באירועים הדרמטיים, רגע לא אופייני גם נרשם בדקה ה-76, כשפ.ס.ז' עוד בפיגור 3:2, אז תועד במצלמות הטלוויזיה המנהל המקצועי לואיס קמפוס יורד לאיזור הטכני ונוזף בשופטים ובמספר שחקנים. בסיום נשאל גאלטייה על כך, בייחוד לאור דיווחים שפורסמו תוך כדי המשחק, בפיגור 3:2, על התערערות מעמדו: "יש לי את תמיכת ההנהלה. כל מאמן שמפסיד ארבעה משחקים רצופים נמצא בצרה, אין על כך ספק, אבל יש לי את תמיכת כולם, כולל הנשיא, וזה דבר שמאוד חשוב לי".

קיליאן אמבפה, חלוץ פריז סן ז'רמן
עשה היסטוריה. קיליאן אמבפה | רויטרס

אמבפה, שבמהלך המשחק נצפה גוער בחבריו להגנה "אתם ארבעה על אחד!" בעקבות שער המהפך של במבה בדקה ה-69, פתח לראשונה מאז נפצע בחודש שעבר ומיד חגג שער פנטסטי כאשר עבר דרך שני שחקנים בתוך הרחבה והכניע את לוקא שבאלייה. אמבפה הפך היום לשחקן הצעיר ביותר מאז ג'ימי גריבס ב-1962 שמגיע ל-150 שערים בחמש הליגות הבכירות של אירופה, וגם חתום על עוד נתון נדיר – בכל 52 משחקי הבית בהם כבש, פריז סן ז'רמן ניצחה.

בסיום אמר אמבפה: "המשחק לא היה גדול, עשינו הרבה טעויות, אבל הוכחנו שאפילו כשהמצב לא לטובתנו, אנחנו יכולים לצלוח אותו. אנחנו קבוצה אחרת, אנחנו יכולים להסתדר ולצאת מזה כל הזמן".

אמבפה גם התייחס לפציעת ניימאר ולדיווחים הרבים הנוגעים לחייו ועל אורח חיים לא מקצועני שהוא מנהל, ונשאל אם התכוון לבקר אותו כשאמר ש"אנחנו צריכים לאוכל טוב ולישון טוב": "ראיתי שאנשים מדברים על זה וזה ממש לא מה שהיה, ממש לא עקצתי אותו. מה שאמרתי תקף לגבי כולם, זו רק עצה שנתתי כי כשכולנו בריאים ונמצאים פה, הקבוצות האחרות צריכות לחשוש מאיתנו. אני מקווה שניימאר יחזור מהר לשחק, הוא מאוד חשוב עבורנו".

ניימאר, חלוץ פריז סן ז'רמן
נקע בקרסול, ככל הנראה. ניימאר נאנק מכאבים | רויטרס

הבלם פרסנל קימפמבה, שענד את סרט הקפטן בהיעדרו של מרקיניוס למרות שגם אמבפה היה על הדשא, סיכם: "זה היה משחק משוגע. כבשנו שני שערים מהירים, נרגענו לאחר מכן וליל הצליחה לחזור, אבל בסופו של דבר ידענו להרים ראש ולהשיג את הניצחון".