בזכות שער עצמי בדקה ה-92: מארסיי חזרה למקום השני עם 1:2 בליון

play
שחקני מארסיי חוגגים מול ליון | אימג'בנק GettyImages, OLIVIER CHASSIGNOLE/AFP
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 23.4 06:49

מאלו גוסטו היה הגיבור הטרגי עם גול אומלל שקירב את קבוצת החוץ הטובה בצרפת לליגת האלופות. שטרסבורג מעל הקו האדום, ברסט מתחתיו

(גודל טקסט)

המחזור ה-32 בליגה הצרפתית הגיע לסיומו הערב (ראשון) עם קרב האולימפיות שבו מארסיי ניצחה 1:2 בתוספת הזמן בליון ושבה למקום השני. ראן הפסידה 1:0 במונפלייה ולא שבה למקום החמישי. בתחתית, שטרסבורג השיגה 0:2 חשוב במגרשה של ריימס ועלתה מעל הקו האדום על חשבון ברסט. שישה ימים לפני גמר הגביע ביניהן: טולוז ניצחה 0:1 בחוץ את לוריין ואילו נאנט חילצה 2:2 ביתי מול טרואה בדקה ה-96 ונותרה מעל הקו האדום.

שחקני מארסיי חוגגים מול ליון
שחקני מארסיי חוגגים מול ליון | אימג'בנק GettyImages, OLIVIER CHASSIGNOLE/AFP

ליון – מארסיי 2:1

רצף שמונת ניצחונות החוץ של מארסיי נעצר לפני שבועיים עם 0:0 בלוריין, אבל הערב קבוצת החוץ הטובה בצרפת חזרה למקום השני עם ניצחון ראשון בליון מאז נובמבר 2007. בדקה ה-44, המארחת ביצעה כדור חופשי ברשלנות וזה הוביל למתפרצת בצד השני, כשאלכסיס סאנצ'ס נעצר אצל אנתוני לופס והטורקי ג'נגיז אונדר עט על הריבאונד והרשית. ליון לא ויתרה ובדקה ה-68 קורנטן טוליסו הרים מצד ימין ואלכסנדר לקאזט שלח רגל ארוכה והרשית בדקה ה-68 את שערו ה-227 בקריירה. יחד עם 73 בישולים, הקפטן הגיע למעורבות ב-300 שערים. פאו לופס מנע מהפך ממאלו גוסטו, שבתוספת הזמן הפך לגיבור הטרגי עם שער עצמי מביך אחרי שחברו סינאלי דיומאנדה פספס בניסיון הרחקה.

אלכסנדר לקאזט שחקן ליון מעל סיאש קולאשינץ שחקן מארסיי
מעורבות ב-300 שערים בקריירה. אלכסנדר לקאזט | אימג'בנק GettyImages, OLIVIER CHASSIGNOLE/AFP

ריימס – שטרסבורג 2:0

אם שטרסבורג תישאר בסופו של דבר בליגה, מניות רבות בכך יהיו לחביב דיאלו. החלוץ חזר מהרחקה ותוך 16 שניות כבר נגח פנימה. הוא המתין יותר זמן לאישור מה-VAR, אבל זה הגיע ובדקה ה-37 הבקיע את השני במשחק וה-17 שלו העונה, אחרי מבצע גדול של שותפו להתקפה, חביב דיארה בן ה-19 שהכין לו גם את הראשון. צמד החביבים הקפיץ את שטרסבורג מעל הקו האדום והנחיל לריימס הפסד שני רצוף, אחרי תקופה ארוכה שהייתה בלתי מנוצחת עם וויל סטיל על הקווים.

חביב דיאלו שחקן שטרסבורג חוגג שער
17 שערי ליגה העונה. חביב דיאלו | אימג'בנק GettyImages, FRANCOIS NASCIMBENI/AFP

משחקים נוספים

מונפלייה – ראן 0:1
למונפלייה: סטפי מאבידידי (84). טז'י סבאנייה הורחק (53)

ניס – קלרמון 2:1
לניס: גאטן לאבורד (41). לקלרמון: מוחמד שאם (37), סייף-עדין חאווי (83)

נאנט – טרואה 2:2
לנאנט: ניקולא פלואה (25), אוון גסאן (90+6). לטרואה: מאמה באלדה (64 בפנדל), ווילסון אודובר (90+2)

לוריין – טולוז 1:0
לטולוז: זקאריה אבוחלאל (68)

אז'קסיו – ברסט 0:0

המחזור ה-32 החל ביום שישי עם ניצחון החוץ של פריז סן ז'רמן המוליכה 1:2 במגרשה של אנז'ה האחרונה. בשבת סיימה ליל ב-1:1 אצל אוקזר ואילו לאנס הביסה 0:3 את מונאקו בקרב על מקום בליגת האלופות.