פריז סן ז'רמן התקרבה לעוד אליפות, 4:5 משוגע לליון בדקה ה-100

play
קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן חוגג שער | רויטרס
שחקן פריז סן ז'רמן קיליאן אמבפה 01:01

אמבפה, ויטיניה ורואיס הגדילו את הפער בפסגה ל-6 נקודות עם 1:3 על טרואה שירדה. לקאזט חגג רביעייה והפך פיגור 4:1 לניצחון

(גודל טקסט)

בצל השעיית ליאונל מסי, ההתנצלות וההתנצחות סביב הפרשה, פריז סן ז'רמן התאוששה הערב (ראשון) והתקרבה לאליפות ה-11 בתולדותיה עם ניצחון 1:3 בחוץ על טרואה החלשה שירדה רשמית. 24 שעות אחרי שלאנס גברה על מארסיי, הפער בפסגה גדל שוב לשש נקודות כשלסיום העונה בליגה הצרפתית נותרו ארבעה מחזורים בלבד.

מונאקו הרביעית פתחה את יום המשחקים עם 1:2 אצל אנז'ה, שכבר ירדה רשמית לליגת המשנה בשבוע שעבר. ליון ניצחה 4:5 את מונפלייה בדקה ה-100 אחרי מהפך מ-4:1 ושתי רביעיות. הסתבך מצבה של נאנט, שהפסידה בביתה 2:0 לשטרסבורג בקרב תחתית.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן חוגג שער
קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן חוגג שער | רויטרס

טרואה – פריז סן ז'רמן 3:1

אחרי שישה הפסדים ב-2023 ולאור היכולת העלובה לאחרונה, בפריז סן ז'רמן נלחצו בשבת כאשר לאנס צימקה את הפער לשלוש נקודות, אבל למזלו של כריסטוף גאלטייה הלו"ז שנותר הוא די נוח ואין סיבה לאבד את האליפות. לפ.ס.ז' היו רגעי דאגה אפילו מול טרואה החלשה, שלא ניצחה ב-17 משחקיה האחרונים ולא גברה על האלופה מאז נובמבר 2001, אבל היא בכל זאת הסתדרה ללא מסי המושעה, אשרף חכימי המורחק ורשימת הפצועים הארוכה.

קיליאן אמבפה שמע שירד למקום השני בטבלת מלך השערים, עלה עם מוטיבציה נוספת והשתווה לאלכסנדר לקאזט בעזרת נגיחה קלילה מקרוב בדקה השמינית אחרי משקוף של ויטיניה, שהרגיע עם השער השני בדקה ה-59. הוגו אקיטיקה, שבהיעדרו של מסי זכה להזדמנות נדירה בהרכב, לא הצליח לקטוע בצורת של ארבעה חודשים ויצא, פ.ס.ז' ספגה מראשו של קסאבייה שבאלרן (83) ופביאן רואיס סגר עניין שלוש דקות לאחר מכן. התוצאה הזו הפכה את טרואה באופן רשמי ליורדת השנייה, כשהיא רחוקה 12 נקודות מאוקזר שמעל הקו האדום ונמצאת בנחיתות מולה במאזן ראש-בראש כשיש רק 12 נקודות בקופה.

הוגו אקיטיקה, ויטיניה שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים
אחד כבש, השני לא. ויטיניה, משמאל, עם הוגו אקיטיקה | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 8: גול! אמבפה המתין על קו השער לכדור שחזר מהמשקוף אחרי ניסיון של ויטיניה ונגח פנימה את ה-24 שלו העונה בליגה כדי להשתוות ללקאזט בראש טבלת המבקיעים. 0:1 לפריז סן ז'רמן.

דקה 29: כמעט השוויון של טרואה. דונארומה יצא והדף לא מספיק טוב, הכדור הגיע לאוגבו שבעט לעבר השער ומרקיניוס הציל את פ.ס.ז'.

דקה 51: אקיטיקה השתחרר לבעיטה מחוץ לרחבה ונעצר אצל השוער גאלון. מיד לאחר מכן הוא הכניס כדור עומק לווראטי, שמקרוב בעט חזק, אל מבושיו של גאלון שנזקק לטיפול.

דקה 59: גול! וראטי הקפיץ כדור מעל ההגנה לעבר ויטיניה, השוער גאלון הדף את הנגיחה הראשונה, אבל על הרגל של הפורטוגלי שכבש בלי להתכוון. 0:2 לפריז סן ז'רמן.

דקה 83: גול! יאדה המחליף הרים משמאל, דונארומה יצא לא מספיק טוב ושבאלרן הקדים אותו ונגח פנימה. טרואה צימקה ל-2:1.

דקה 86: גול! אמבפה נשלח לרחבה ונעצר אצל גאלון, אבל הכדור נהדף לעבר רואיס שבעט לקורה ופנימה. 1:3 לפריז סן ז'רמן.

אבוקות של אוהדי טרואה
יורדים ליגה עם מופע אבוקות. אוהדי טרואה | אימג'בנק GettyImages, FRANCOIS NASCIMBENI/AFP

אנז'ה – מונאקו 2:1

אחרי שתי תבוסות צורמות (3:0 בלאנס ו-4:0 ביתי למונפלייה) שהרחיקו אותה מליגת האלופות, הקבוצה מהנסיכות ניצלה את הביקור אצל נועלת הטבלה שכבר ירדה ליגה כדי לחזור למסלול הניצחונות. בדקה ה- 45 אלכסנדר גולובין הבקיע את שערו השמיני העונה עם בעיטה נפלאה לחיבורים, ובדקה ה-60 הכפיל מירון בואדו את היתרון. עבדאללה סימה צימק ארבע דקות לאחר מכן, אך הקבוצה שתיפרד השנה מהליגה הבכירה אחרי שמונה שנים ספרה הפסד שביעי ברציפות למונאקו. האורחת התבססה במקום הרביעי, והיא רחוקה שש נקודות ממארסיי שמחזיקה במקום השלישי המוביל למוקדמות ליגת האלופות.

אלכסנדר גולובין שחקן מונאקו חוגג שער
שער רביעי העונה. אלכסנדר גולובין | אימג'בנק GettyImages, VALERY HACHE/AFP

ליון – מונפלייה 4:5

לורן בלאן אירח את הקבוצה בה החל את הקריירה המפוארת כשחקן, והמשחק המשוגע הזה סיפק מהפך מ-4:1 ל-4:5 בדקה ה-100 ושתי רביעיות תוצרת חלוצים גדולים. אלי ווהי כיכב במדי מונפלייה עם הרביעייה הראשונה בחמש הליגות הבכירות בעונת 2022/23, ועשה את זה תוך רבע שעה (דקות 40, 41, 53 בפנדל ו-55) ומנגד אלכסנדר לקאזט שכבש ראשון (31) הוביל קאמבק אדיר כשצימק בדקה ה-70, נעזר בנגיחה של דיאן לוברן (70) ואז השווה (82, מבישול שלישי של בראדלי ברקולה) והשלים מהפך עם פנדל בדקה ה-10 של תוספת הזמן, אחרי נגיעת יד ברחבה של כריסטופר ז'וליאן. קפטן ליון עלה בכך ל-24 שערים העונה ועקף באחד את קיליאן אמבפה, כאשר קבוצתו במקום השביעי ורק שתי נקודות פחות מליל החמישית שמחזיקה בכרטיס למוקדמות הקונפרנס ליג.

זו הפעם השנייה ב-75 השנים האחרונות ששני שחקנים כובשים רביעיות באותו משחק בליגה הצרפתית הבכירה. הפעם הקודמת הייתה במאי 1974, אז ריימס ניצחה 4:8 את מונאקו עם חמישייה של קרלוס ביאנצ'י למנצחת ורביעייה של דליו אוניס למפסידה.

אלכסנדר לקאזט שחקן ליון חוגג שער
אלכסנדר לקאזט שחקן ליון חוגג שער | אימג'בנק GettyImages, OLIVIER CHASSIGNOLE/AFP

משחקים נוספים

נאנט – שטרסבורג 2:0
לשטרסבורג: חביב דיאלו (26 בפנדל), חביב דיארה (47)

לוריין – ברסט 1:2
ללוריין: איברהימה קונה (32 ו-51). לברסט: רומן דל קסטיו (69 בפנדל)

אוקזר – קלרמון 1:1
לאוקזר: סולימאן טורה (36). לקלרמון: סייף-עדין חאווי (54)

אז'קסיו – טולוז 0:0

אלי ווהי שחקן מונפלייה חוגג שער
רביעייה ראשונה העונה בחמש הליגות הבכירות. אלי ווהי | אימג'בנק GettyImages, OLIVIER CHASSIGNOLE/AFP

המחזור ה-35 ייצא לדרך ביום שישי עם המשחק בין לאנס לריימס. פריז סן ז'רמן תשחק בשבת מול עוד קבוצה שמתחת לקו האדום, כשתארח את אז'קסיו.