מרבית התנאים סוכמו, לואיס אנריקה ימונה למאמן פריז סן ז'רמן

play
לואיס אנריקה | אימג'בנק GettyImages, Shaun Botterill
תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 18.6 04:27

דיווח בלאקיפ: הספרדי בן ה-53 צפוי להגיע לצרפת ולחתום עוד השבוע, יחליף את גאלטייה וידריך קבוצה לראשונה זה שש שנים

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

פריז סן ז'רמן תמנה את לואיס אנריקה כמאמנה החדש בימים הקרובים, כך הוכרז היום (ראשון) באתר של העיתון "לאקיפ". יממה אחרי שדווח כי בעלי המועדון נאסר אל חלאיפי מעוניין בלואיס אנריקה, חרף רצונו של המנהל הספורטיבי לואיס קמפוס לנסות למנות את מיקל ארטטה, הפור נפל ולואיס אנריקה יחליף את כריסטוף גאלטייה שכבר פורסם לא אחת שסיים את דרכו בקבוצה ויפוצה בכשישה מיליון יורו עבור התחת החוזה לעונה הבאה.

לפי "לאקיפ", המו"מ עם לואיס אנריקה מתקדם מאוד וסיכום צפוי בימים הקרובים, במטרה להכריז עליו כמאמן החדש עוד השבוע. לואיס אנריקה אף עשוי לנחות בעיר האורות ביממה הקרובה לצורך האצת השיחות וחתימה. הספרדי בן ה-53, שהוזכר בשבועות האחרונים גם כמועמד לצ'לסי, טוטנהאם ונאפולי, חוזר לאמן קבוצה אחרי כשש שנים – לראשונה מאז ברצלונה שאותה עזב ביוני 2017.

לואיס אנריקה, מאמן נבחרת ספרד
לואיס אנריקה | רויטרס

כידוע, לואיס אנריקה, בן ה-53 היה כוכב בריאל מדריד ובברצלונה בימיו כשחקן – הבלאנקוס רכשו אותו מספורטינג חיחון ב-1991 וכעבור חמש שנים הוא עבר ללא תמורה לברצלונה, במדיה פרש בתום עונת 2003/04. הוא החל לאמן במחלקה הצעירה של ברצלונה וביולי 2011 עבר לרומא, אבל אותה עזב כעבור שנה.

אחרי שנה שלמה בה לא אימן, ביולי 2023 מונה למאמן סלטה ויגו וגם אותה עזב בתום עונה, אבל אז הגיעה קפיצת המדרגה והוא סגר מעגל כשמונה למאמן ברצלונה. הוא אימן את הקטלאנים במשך שלוש שנים וזכה עם הקבוצה בשתי אליפויות, שלושה גביעים וגם בליגת האלופות – ב-2015 נבחר למאמן השנה בעולם – אך עזב ביולי 2017 ושנה לאחר מכן מונה למאמן נבחרת ספרד.

ביוני 2019 הוא הודיע על עזיבתו בעקבות מאבק של בתו הקטנה במחלת הסרטן, אבל חזר כעבור מספר חודשים – זמן קצר אחרי שבתו הלכה לעולמה – ועמד על הקווים ביורו, בו נעצרה ספרד בחצי הגמר. מ"לה רוחה" פוטר בדצמבר האחרון בעקבות הכישלון הגדול במונדיאל בקטאר, שעבורה הסתיים בהפסד למרוקו בשמינית הגמר והדחה בבושת פנים.