לואיס אנריקה מונה למאמן פ.ס.ז', אל חלאיפי עקץ את אמבפה

play
לואיס אנריקה מאמנה החדש של פריז סן ז'רמן | רויטרס
הפתעת ענק: אוקראינה בחצי גמר היורו אחרי 1:3 גדול על צרפת 03:06

המאמן הספרדי יחליף את גאלטייה, הבוס התייחס לכוכב הגדול: "הוא יישאר רק אם יחתום על חוזה חדש. הוא אמר שהוא 'לעולם לא יעזוב בחינם'"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

זה היה צפוי ועכשיו זה רשמי: לואיס אנריקה, מאמנה של נבחרת ספרד, רומא וכמובן ברצלונה לשעבר, הוא מאמנה החדש של פריז סן ז'רמן. המינוי הרשמי הגיע לאחר שגאלטייה פוטר באופן רשמי וכעת הקבוצה תוכל סוף סוף לצאת לדרך חדשה. בלי מסי, ועם ספק גדול לגבי קיליאן אמבפה וניימאר שלא בטוח שיישארו במועדון.

לואיס אנריקה זכה בטרבל ב-2015 עם ברצלונה, אז ניימאר היה אחד הכוכבים הגדולים שלו כך שזה אולי ישכנע את הברזילאי להישאר. הספרדי התייחס לתקשורת המקומית ואמר: "הכול יהיה בסדר עם העיתונאים כי אני לא מבין כלום. אז אתם יכולים להגיד מה שאתם רוצים".

לואיס אנריקה, מאמן נבחרת ספרד
המועמד החדש והמעניין. אנריקה | אימג'בנק GettyImages, Stu Forster

לואיס אנריקה למעשה חוזר לאמן קבוצה אחרי שש שנים שלא עשה זאת. המאמן בן ה-53 בימיו ככדורגלן כיכב בריאל מדריד ובברצלונה עד שפרד בתום עונת 2003/4. את קריירת האימון החל במחלקה הצעירה של ברצלונה וביולי 2011 עבר לרומא, אבל אותה עזב כעבור שנה.

אחרי שנה שלמה בה לא אימן, ביולי 2023 מונה למאמן סלטה ויגו וגם אותה עזב בתום עונה, אבל אז הגיעה קפיצת המדרגה והוא סגר מעגל כשחזר לברצלונה מהדלת הראשית. הוא אימן את הקטלאנים במשך שלוש שנים וזכה עם הקבוצה בשתי אליפויות, שלושה גביעים וגם בליגת האלופות – ב-2015 נבחר למאמן השנה בעולם – אך עזב ביולי 2017 ושנה לאחר מכן מונה למאמן נבחרת ספרד.

ביוני 2019 הוא הודיע על עזיבת "לה רוחה" בעקבות מאבק של בתו הקטנה במחלת הסרטן, אבל חזר כעבור מספר חודשים – זמן קצר אחרי שבתו הלכה לעולמה בטרם עת – ועמד על הקווים ביורו, בו נעצרה ספרד בחצי הגמר. מ"לה רוחה" פוטר בדצמבר האחרון בעקבות הכישלון במונדיאל בקטאר, שעבור ספרד הסתיים בהפסד למרוקו בשמינית הגמר והדחה בבושת פנים.

גאלטייה הגיע בקיץ שעבר וחתם לשנתיים, אבל לא זכה להמשיך בעקבות עונה מאכזבת ולא מרשימה של הפריזאים חרף העובדה שהתקפת הקבוצה הורכבה מקיליאן אמבפה, ליאונל מסי וניימאר. הקבוצה זכתה באליפות בצורה לא משכנעת ובליגת האלופות שוב הודחה בשמינית הגמר וגם בגביע הצרפתי לא זכתה בעקבות הדחה על ידי היריבה המושבעת מארסיי, גם כן בשמינית הגמר. מכיוון שהיה תחת חוזה לעונה הקרובה, על פי הדיווחים יפוצה גאלטייה בכשישה מיליון יורו.