פ.ס.ז' ניצחה ברן אחרי חמש שנים, שוער קלרמון נפגע מחזיז

אמבפה שוב לא כבש, אבל ויטיניה, חכימי וקולו מואני סידרו 1:3 ומקום שלישי. אירוע החזיז גרם לפיצוץ המשחק במונפלייה, דגלי פלסטין ביציעי מארסיי בניצחון הבכורה של גאטוזו

(גודל טקסט)

פריז סן ז'רמן התאוששה הערב (ראשון) מהתבוסה בניוקאסל וחתמה את המחזור השמיני בליגה הצרפתית עם ניצחון חוץ 1:3 על רן, יריבת מכבי חיפה בליגה האירופית והקבוצה היחידה שניצחה אותה פעמיים בעונה שעברה. מארסיי הביסה 0:3 את לה האבר במשחק הצהריים ואילו סגנית האלופה לאנס סיימה ב-1:1 מול ליל בדרבי של הצפון. ניס עלתה הערב לפסגה עם 0:1 במץ, אבל מונאקו חזרה לשם בזכות 1:3 אצל ריימס. חזיז גרם לפיצוץ המשחק בין מונפלייה לקלרמון.

רן – פריז סן ז'רמן 3:1

בעונה שעברה כאמור ניצחה רן פעמיים, ובאופן כללי האלופה התקשתה מאוד מולה ולא ניצחה ברואזון פארק מאז ספטמבר 2018, אבל אחרי חמש שנים הגיע הזמן לשינוי. למרות ההצהרות, לואיס אנריקה ויתר על ה-4-2-4 שקרס בתבוסה בניוקאסל כשהוריד לספסל את רנדל קולו מואני והחזיר את ויטיניה, שבדקה ה-32 סובב בימין אל החיבורים הרחוקים וחגג שער בכורה העונה. ארבע דקות לאחר מכן מצא ווארן זאיר-אמרי את אשרף חכימי שנגח פנימה, והשער אושר למרות נגיעת יד מוקדמת שלו. רן, שההפסד לוויאריאל בליגה האירופית היה הראשון שלה העונה בכל המסגרות, צימקה מנגיחה של אמין גואירי בדקה ה-56, אבל מיד לאחר מכן נכנס קולו מואני ותוך דקה הוא הרשית מקרוב אחרי הכנה של חכימי. קיליאן אמבפה לא היה מעורב באף אחד מהשערים ורשם משחק רביעי ברציפות בלי כדור ברשת, כשהפריזאים כעת במקום השלישי ושוב מרחק שתי נקודות מהפסגה. המארחת במקום השמיני.

ויטיניה שחקן פריז סן ז'רמן חוגג שער
שער ראשון העונה, ועוד איזה שער. ויטיניה | רויטרס

מארסיי – לה האבר 0:3

אחרי הפסד למונאקו ותיקו מול ברייטון בליגה האירופית, לג'נארו גאטוזו יש סוף סוף ניצחון כמאמן מארסיי. הקבוצה מדרום צרפת שהחלה רע את העונה ולא ניצחה מאז אוגוסט ניצלה את הביתיות כדי לחגוג על העולה החדשה, כאשר על השער הראשון היה עצמי של ארונה סנגארטה בדקה ה-18. פייר אמריק אובמיאנג הכפיל את התוצאה כעבור שלוש דקות, ראסול אנדייאי השאיר את האורחת בעשרה שחקנים בדקה ה-40 ואיסמעילה סאר סגר סיפור בדקה ה-84. ביציע אוהדי מארסיי נצפו מספר דגלי פלסטין.

דגל פלסטין ביציע אוהדי מארסיי
דגל פלסטין ביציע אוהדי מארסיי | אימג'בנק GettyImages, CLEMENT MAHOUDEAU/AFP
ג'נארו גאטוזו, מאמן מארסיי
ניצחון ראשון. גאטוזו | אימג'בנק GettyImages, CLEMENT MAHOUDEAU / AFP

מונפלייה – קלרמון 2:4 (פוצץ)

המארחת עמדה לחגוג ניצחון שני ברציפות ולהשאיר את נועלת הטבלה עם שתי נקודות בלבד, אבל בתוך תוספת הזמן החליטו אוהדי מונפלייה שישבו מאחורי שערה של קלרמון להשליך חזיז למגרש והוא נחת לרגליו של השוער מורי דיאו, שהתמוטט ונזקק לטיפול. לאחר מכן הוא פנה על אלונקה וחבריו ירדו מכר הדשא, כשהמשחק הופסק ועלול להיות מוכרע בבית הדין עם ניצחון טכני לאורחת.

מורי דיאו שוער קלרמון מפונה על אלונקה
מורי דיאו שוער קלרמון מפונה על אלונקה | אימג'בנק GettyImages, PASCAL GUYOT/AFP

לאנס – ליל 1:1

"נכנסנו לעניינים, עכשיו אף אחד לא יוכל לעצור אותנו", התלהב אלי ווהי לאחר ה-1:2 המפתיע של לאנס על ארסנל בליגת האלופות, אבל בדרבי לא הצליחה סגנית אלופת צרפת להאריך את רצף הניצחונות בליגה לשלושה. בדרבי של הצפון היא לא הצליחה לנצח בעונה הקודמת (הפסד 1:0 בליל ו-1:1 בבית) ובתוספת הזמן של המחצית הראשונה נקלעה לפיגור בעקבות נגיחה של הקפטן בנז'מן אנדרה, אך המגן דייבר מצ'אדו השווה בנגיחה משלו בדקה ה-70, פחות מדקה לאחר שנכנס.

דייבר מצ'אדו שחקן לאנס חוגג שער
הציל נקודה עבור לאנס מיד לאחר שנכנס. דייבר מצ'אדו | אימג'בנק GettyImages, DENIS CHARLET/AFP

ריימס – מונאקו 3:1

הקבוצה מהנסיכות הבטיחה לעצמה עוד שבוע נוסף בזכות ניצחון על המדורגת רביעית. פולארין באלוגון, שכיכב במדי ריימס בעונה הקודמת וכבש גם ב-0:1 במונאקו, עשה את זה הפעם מהצד השני. מונאקו סיפקה בליץ של שבע דקות עם שערים של איסמעיל יקובס (42), באלוגון (46) והקפטן וויסאם בן ידר (49) ולריימס נותר רק לצמק מפנדל של טדי טאומה (57).

מץ – ניס 1:0

המאמן האיטלקי בן ה-34 פרנצ'סקו פאריולי ממשיך להצליח עם ניס, שעדיין לא הפסידה העונה ובילתה לכמה שעות במקום הראשון. ההגנה הטובה בליגה שוב לא ספגה (ארבעה שערי חובה עד כה) והאלג'יראי הישאם בודאווי קיבל מקום בהרכב והחזיר בדקה ה-14 עם שער ראשון העונה שהספיק לניס כדי להשיג ניצחון. מץ עם הפסד שלישי ברציפות על האפס.

משחקים נוספים

ליון – לוריין 3:3 לליון: ארנסט נואמה (21), אלכסנדר לקאזט (22 ו-41 בפנדל). ללוריין: אלי קרופי (16 ו-54), דרלין יונגווה (79)

ברסט – טולוז 1:1 לברסט: מרטין סטריאנו (90+3). לטולוז: פרנק מאגרי (27)

המחזור השמיני בליגה הצרפתית החל עם ניצחון החוץ של נאנט 1:2 על שטרסבורג בשישי בערב. המנצחת עלתה למקום השמיני, נקודה מעל יריבתה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי