בגלל שהלך למשחק רוגבי: גרוסו ניפה את אלוף העולם מסגל ליון

play
הפסד שני בתפקידו החדש. גרוסו | אימג'בנק GettyImages
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 23.10 06:45

טגליאפיקו צפה בארגנטינה בחצי גמר אליפות העולם שנערכת בצרפת, וכעבור יומיים מאמנו שלח אותו הביתה לפני קלרמון. אחרי ארבעה משחקים: "שחקנים לא יכולים לראות יותר את גרוסו, ותיקים אומרים שהוא מהמאמנים הגרועים שהיו להם בקריירה. אם הם משאירים אותו, הם גמורים"

קבוצות: ליון
(גודל טקסט)

ליון חווה את אחת מפתיחות העונה המסויטות בתולדותיה, כאשר אחרי תשעה מחזורים היא במקום האחרון עם שלוש נקודות בלבד. גם פיטורי לורן בלאן ומינוי פאביו גרוסו לא עזרו, ונדמה שגם כלפיי האיטלקי הסבלנות בחדר ההלבשה אוזלת. שיא השפל מבחינת ליון הגיע ביום ראשון, כאשר היא הפסידה בביתה 2:1 לקלרמון שעקפה והורידה אותה אל המקום האחרון.

מי שנעדר מאותו המשחק היה ניקולאס טגליאפיקו, ולפי דיווחים בצרפת הסיבה לכך מוזרה במיוחד. המגן שהיה שותף לזכייה של ארגנטינה במונדיאל לפני כשנה נסע לפריז בשישי בערב, יומיים לפני המשחק מול קלרמון, כדי לצפות במשחקה של ארגנטינה בחצי גמר אליפות העולם ברוגבי. על אף שעבר מספיק זמן בין משחק הרוגבי לכדורגל, גרוסו החליט לנפות את המגן מהסגל.

מאמן ליון, פאביו גרוסו
עוד פיטורים בדרך? גרוסו | אימג'בנק GettyImages, FRED TANNEAU

אחד מגיבורי הזכייה של איטליה במונדיאל 2006 שיחק בליון בין 2007 ל-2009, אך גם ההיכרות המוקדמת שלו עם הליגה הצרפתית והמועדון לא מסייעת ליציאה מהמשבר. בתקשורת הצרפתית כבר מצהירים כי פיטורי מאמנים שניים העונה הם דבר הכרחי, ובכיר המבקרים היה שחקן העבר ז'רום רותן, שידוע כדמות ביקורתית מאוד בתקשורת הספורט הצרפתית.

"לקחו מאמן שכביכול מכיר את ליון, ועכשיו הוא כבר על הכיסא החם", אמר רותן, "השחקנים כבר לא יכולים לראות אותו. לא אציין שמות, אבל שחקנים ותיקים אמרו לי שהוא אחד המאמנים הגרועים שהיו להם בקריירה, הוא מנוכר מכולם. אם הם משאירים את המאמן הזה, הם גמורים. המצב רק ידרדר".

רותן שיתף גם בסיפורים ששמע על הנעשה מליון, שרק המחישו את התסכול שקיים במועדון: "בזמן הפגרה, השחקנים שלא נסעו בנבחרות התאמנו פעמיים ביום ואלה היום אימונים פיזיים ללא כדור".

אמנם יש עוד זמן רב לעונה, אך בצרפת כבר נזכרו בירידת הליגה הקודמת אי שם ב-1983. לורן פורנייה, שהיה שותף לאותה הירידה, התראיין ל"לאקיפ" ושיתף: "ליון יכולה לרדת ליגה. המועדון מכר יותר מדי שחקנים חשובים. נראה שלחלק מהשחקנים אין מספיק חשק, חלק לא שיחקו ברמה הדרושה לליגה הראשונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי