הרצף נמשך, בקושי: 2:3 דרמטי לפריז סן ז'רמן על ברסט

play
קיליאן אמבפה, חלוץ פריז סן ז'רמן | רויטרס
תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט 27.10 07:10

אלופת צרפת שמטה יתרון כפול מול הקבוצה שלה לא הפסידה 38 שנה, אבל אמבפה השלים צמד דרמטי אחרי שהחמיץ פנדל בדקה ה-89. מונאקו הפסידה 2:0 בליל, עוד תיקו לרן

(גודל טקסט)

אחרי ניצחונה של ניס בפתיחת המחזור ה-10, פריז סן ז'רמן השיגה היום (ראשון) 2:3 דרמטי במיוחד על ברסט, במשחק בו שמטה יתרון כפול ונזקקה לפנדל גבולי ומאוחר בהמלצת שופטי המסך כדי להשיג את שלוש הנקודות – פנדל שאמבפה אגב החטיא, אבל הבקיע מהריבאונד. מונאקו ירדה למקום השלישי אחרי הפסד 2:0 אצל ליל הרביעית. רן, יריבת מכבי חיפה בליגה האירופית, הסתפקה ב-1:1 ביתי מול שטרסבורג. את המחזור אמור היה לחתום מפגש האולימפיות בין מארסיי לליון, אך הוא בוטל לאחר תקיפת האוטובוס של האורחת ופציעתו של המאמן פאביו גרוסו.

ברסט – פריז סן ז'רמן 3:2

פריז סן ז'רמן לא הייתה קרובה מדי להפסד ראשון מול ברסט אחרי 38 שנה, אבל היא כן הייתה קרובה לאיבוד נקודות מפתיע במיוחד. האלופה שמטה יתרון כפול במשחק החוץ והייתה רחוקה דקות ספורות מתיקו דרמטי שהיה יכול לאפשר למונאקו לברוח בפסגה, אבל פנדל גבולי שניתן בהמלצת שופטי המסך איפשר לקיליאן אמבפה להשלים צמד, להכריע את ההתמודדות והוביל את קבוצתו לניצחון הרביעי שלה ברציפות בכל המסגרות.

אריק רואה עושה חיל העונה בברסט וגם ההפסד הביתי הראשון של הקבוצה היה הכי דרמטי שיש. ווארן זאיר-אמרי בן ה-17, שכיכב גם נגד מילאן באמצע השבוע בליגת האלפות, שוב הבריק והיה הראשון למצוא את הרשת בדקה ה-16. בחלוף 12 דקות קיליאן אמבפה הכפיל את היתרון, אבל עוד לפני ההפסקה צימקה ברסט משער של סטיב מונייה. השוויון המקומי הושג כאשר בדקה ה-52 היה זה ז'רמי לה דוארון שנגח את השוויון אחרי כדור קרן, אבל עבירה גבולית על רנדל קולו מואני בדקה ה-87 הובילה לכך ששופטי המסך המליצו לפסוק פנדל, אותו אמבפה אמנם בעט לאמצע והשוער מרקו ביזוט הדף, אבל הוא לא יכול היה להושיע מול הכדור החוזר שהכוכב גלגל לרשת החשופה בדקה ה-89, הנחיל לברסט את הפסדה ה-14 ברציפות לפריז סן ז'רמן ובסך הכל 26 משחקים רצופים ללא ניצחון שלה על פ.ס.ז'.

קיליאן אמבפה, חלוץ פריז סן ז'רמן
ישוב ל-11? לי קאנג-אין | רויטרס

ליל – מונאקו 0:2

הקבוצה מהנסיכות לא מצאה פתרון לאדון ז'גרובה ובמקום לחזור לפסגה, ירדה למקום השלישי. ליל הפסידה בביתה רק פעם אחת ב-14 החודשים האחרונים (2:1 לריימס לפני כחודש) ובעונה שעברה גברה על מונאקו 3:4 עם שני מהפכים וצמד של רמי קאבלה, אבל הפעם זהות המנצחת לא הוטלה בספק. שחקן הכנף של נבחרת קוסובו, שאמור לפגוש בעוד כשבועיים את נבחרת ישראל במוקדמות היורו, להטט בצד ימין, הכין לפורטוגלי איבן קאבליירו את שער הבכורה שלו (32) ואחרי 10 דקות בישל גם למגן באפודה דיאקיטה. משחק שני העונה בו מונאקו לא כובשת, וגם הוא מסתיים בהפסד (אחרי ה-1:0 הביתי לניס).

שחקני ליל חוגגים עם אדון ז'גרובה (משמאל)
גם ליל חזק בצמרת | אימג'בנק GettyImages, DENIS CHARLET/AFP

משחקים נוספים

רן – שטרסבורג 1:1 לרן: אדריאן טרופר (23). לשטרסבורג: לבו מותיבה (81)

מונפלייה – טולוז 0:3 למונפלייה: אקור אדמס (13 ו-72), חליל פייאד (63)

מץ – לה האבר 0:0

משחקי שבת:

ריימס – לוריין 0:1 לריימס: ג'וש ווילסון-אסברנד (84)

לאנס – נאנט 0:4 ללאנס: פלוריאן סוטוקה (27 ו-72 בפנדלים), פקונדו מדינה (58), ניל אל איינאווי (89)

המחזור ה-11 בליגה הצרפתית ייצא לדרך ביום שישי עם משחקה הביתי של פריז סן ז'רמן מול מונפלייה, כאשר למחרת תתארח סגנית האלופה לאנס אצל לוריין ואילו מארסיי תפגוש את ליל. המחזור ייחתם עם המוליכה ניס שתארח את רן בראשון בערב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי