אחרי פתיחת העונה הגרועה בתולדותיה: ליון ניצחה 0:1 ברן

יריבת מכבי חיפה בליגה האירופית הייתה זו שסידרה לנועלת הטבלה ניצחון בכורה. ליל הרביעית סיימה ב-1:1 ביתי מול טולוז, 0:1 ללאנס על מארסיי

(גודל טקסט)

המחזור ה-12 בליגה הצרפתית נמשך היום (ראשון) עם כמה מהנציגות האירופיות. ליל סיימה ב-1:1 ביתי מול טולוז, רן הפסידה 1:0 לליון האחרונה שקטעה את פתיחת העונה הגרועה בתולדותיה ובמשחק המרכזי ניצחה לאנס 0:1 את מארסיי בדקה ה-90.

ליל – טולוז 1:1

הרביעית בטבלה לא הצליחה לצמצם פערים מניס ומונאקו, וכמוהן הסתפקה בנקודה. אדון ז'גרובה, שנמצא בכושר מצוין ולא שוחרר לטובת המשחק של נבחרת קוסובו מול ישראל, בישל בדקה ה-30 לבלם הכישרוני לני יורו, שהעניק לעצמו מתנה לכבוד יום הולדתו ה-18 שיחול מחר. אלא שחברו לנבחרת הצעירה של צרפת, השוער גיום רסטס בן ה-18, מנע מג'ונתן דייויד ומז'גרובה להגדיל את התוצאה, ובדקה ה-65 העניש תייס דאלינחה עם נגיחת השוויון עבור מחזיקת הגביע, שהמשיכה את השבוע המוצלח אחרי שהדהימה את ליברפול בליגה האירופית. לקראת הסיום, הקורות באו לעזרת טולוז מול ניסיונות של רמי קאבלה (82) וטיאגו סנטוס (89).

אדון ז'גרובה שחקן ליל לפני מוסא דיארה שחקן טולוז
לא שוחרר למשחק מול ישראל וסיפק עוד בישול. אדון ז'גרובה | אימג'בנק GettyImages, SAMEER AL-DOUMY/AFP

רן – ליון 1:0

יריבת מכבי חיפה בליגה האירופית עשתה צעד משמעותי לשלב הבא בזכות 1:3 ביתי ב-10 שחקנים מול פנאתינייקוס, אבל בליגה מקרטעת עם נקודה אחת בלבד מ-15 האחרונות. ברונו ז'נסיו היה זה שסידר לאקסית שלו ניצחון בכורה העונה, וראשון ברואזון פארק מאז מרץ 2019. אז מרטן טרייה כבש עבורה והפעם הוא פתח בהרכב של רן ולא הצליח להכניע את אנתוני לופס. פאביו גרוסו הפתיע כשהשאיר את הקפטן אלכסנדר לקאזט על הספסל, ולשמחתו גאלה דואה ספג כרטיס אדום כבר בדקה החמישית ואפשר לליון לשלוט כמעט לאורך כל המשחק. האורחת באה על שכרה בדקה ה-67, אז הבלם האירי ג'ייק אובריאן נגח מקרוב פנימה וחגג שער בכורה. ליון עדיין במקום האחרון, אך כעת רק ארבע נקודות מהמקום ה-16 שמוביל למבחנים.

ג'ייק אובריאן שחקן ליון חוגג שער
ג'ייק אובריאן שחקן ליון חוגג שער | אימג'בנק GettyImages, SEBASTIEN SALOM-GOMIS/AFP

לאנס – מארסיי 0:1

בעונה הקודמת ניצחה לאנס פעמיים את מארסיי והשיגה על חשבונה את הסגנות. הפעם הן נפגשו כשתי קבוצות מרכז טבלה, ובסיום משחק חלש היה זה הבלם ג'ונתן גראדי שנגח פנימה אחרי קרן של אנג'לו פולג'יני והעניק למארחת ניצחון דרמטי ומחזור שביעי רצוף ללא הפסד. מארסיי רושמת הצלחות בליגה האירופית, אבל בליגה ניצחה רק פעם אחת בשמונת משחקיה האחרונים ובחוץ לא עשתה את זה מאז ה-1:2 בליון ב-23 באפריל. היא ניסתה לנקום בלאנס על שני ההפסדים בעונה שעברה, אבל ויטיניה לא סיפק את הסחורה וגם פייר אמריק אובמיאנג שחזר מפציעה ונכנס כמחליף לא עזר. עוד הפסד לג'נארו גאטוזו.

פקונדו מדינה שחקן לאנס מול ז'ופרה קונדוגביה שחקן מארסיי
לאנס שוב הראתה את הגב למארסיי. פקונדו מדינה מול ז'ופרה קונדוגביה | רויטרס

משחקים נוספים

מץ – נאנט 1:3 למץ: קווין ואן דן קרקהוף (3), סימון אליזור (28). לנאנט: מוזס סיימון (12)

קלרמון – לוריין 0:1 לקלרמון: שמאר ניקולסון (69 בפנדל)

המחזור ה-12 יושלם רק ב-7 בדצמבר, כאשר ברסט תארח את שטרסבורג. המשחק נדחה לחודש הבא בשל הנזק שנגרם לאצטדיונה של ברסט במהלך סערת קיראן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי