אובמיאנג כיכב ב-2:4 של מארסיי, שלושער ללקאזט, ניס במקום השני

play
פייר אמריק אובמיאנג שחקן מארסיי חוגג שער | GettyImages, LOIC VENANCE/AFP
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.12 07:22

החלוץ בישל וכבש צמד מול לוריין, קפטן ליון הוביל ל-0:3 על טולוז וניצחון בית ראשון העונה. סגנית המוליכה גברה 1:2 על ריימס וצימקה את הפער מפ.ס.ז' שוב לארבע נקודות

קבוצות: ניס ריימס ליון
(גודל טקסט)

המחזור ה-15 בצרפת נמשך היום (ראשון), כשניס ניצחה את ריימס 1:2 ושבה למקום השני בטבלה. ליל הרביעית הסתפקה ב-0:0 אצל קלרמון, בעוד מארסיי כבר במקום השישי אחרי ניצחון חוץ 2:4 על לוריין עם עוד הצגה של פייר אמריק אובמיאנג. נועלת הטבלה ליון הביסה 0:3 את טולוז וחגגה ניצחון ביתי ראשון העונה.

ניס – ריימס 1:2

במפגש בין שני המאמנים הצעירים בליגה, ניצח פרנצ'סקו פאריולי בן ה-34 את וויל סטיל בן ה-31, ובכך עקף בחזרה את מונאקו בדרך למקום השני בטבלה. ניס התאוששה מה-1:0 מול נאנט בשבוע שעבר, כשגאטן לאבורד חדר לרחבה והפגיז לרשת העליונה (56), יוניס עבדלחמיד בן ה-36 השווה בדקה ה-78, אך המילה האחרונה הייתה שייכת לז'רמי בוגה, שהכריע בדקה ה-82 עם דרדל'ה שהשוער איבן דיוף שמט לשערו. הפער מפריז סן ז'רמן המוליכה צומק לארבע נקודות.

שחקני ניס חוגגים עם גאטן לאבורד
לאבורד וחבריו חזרו למסלול הניצחונות | אימג'בנק GettyImages, VALERY HACHE/AFP

ליון – טולוז 0:3

את מה שלא הצליחו לעשות לורן בלאן ופאביו גרוסו, עשה המאמן השלישי פייר סאז': ליון סוף כל סוף עם ניצחון ביתי ראשון העונה. גם סאז' התחיל עם שני הפסדים, אבל הפעם הקפטן שלו אלכסנדר לקאזט שבר בצורת בת חודשיים עם שלושער שצימק את הפער של נועלת הטבלה מטולוז שמעל הקו האדום לשלוש נקודות. הבלם ג'ייק אובריאן, שכבש בעצמו פעמיים מול לאנס, בישל בראש ללקאזט בדקה ה-25 ובחלוף ארבע דקות הכפיל החלוץ את התוצאה. תייס דאלינחה ההולנדי יכול היה לצמק עבור מחזיקת הגביע, אבל אנתוני לופס עצר את הפנדל החלש שלו בתוספת הזמן של המחצית הראשונה ולקאזט חתם מתוך הרחבה בדקה ה-80. טולוז, שמעולם לא השיגה שלוש נקודות בליון, סופרת שמונה משחקי ליגה ללא ניצחון.

אלכסנדר לקאזט שחקן ליון חוגג שער
אלכסנדר לקאזט שחקן ליון חוגג שער | אימג'בנק GettyImages, OLIVIER CHASSIGNOLE/AFP

לוריין – מארסיי 4:2

אחד המפתחות מבחינת ג'נארו גאטוזו כשהגיע למארסיי היה לעורר את פייר אמריק אובמיאנג, והמעבר ל-3-5-2 מוציא את המיטב מהחלוץ שהבקיע שבעה שערים בארבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות. בכולם, אגב, קבוצתו ניצחה. הסילון מגאבון גם מוביל את טבלת המבשלים בליגה הצרפתית עם שישה: בדקה השלישית החל בהצגה עם הכנה לבלם שאנסל אמבמבה, שאחרי עוד שש דקות החזיר לו בישול. הבלם לאונרדו באלרדי נגח את השלישי בדקה ה-33 ושבר בצורת של שנתיים ושמונה חודשים בליגה, כשמנגד רומן פבר צימק בדקה ה-41 ואחרי דקה ראה את אובמיאנג מקדים את השומר שלו ומשלים צמד. בנז'מן מנדי, שחזר לליגה הצרפתית אחרי הזיכוי במשפט האונס במנצ'סטר, צימק בדקה ה-52 מול האקסית, במדיה כבש את שערו הקודם בליגה (בספטמבר 2015). ג'ונתן קלוס הורחק בדקה ה-80, אך מארסיי שמרה על היתרון והתקדמה למקום השישי. לוריין עם שתי נקודות מ-18 האחרונות וניצבת במקום ה-16 שמוביל לפלייאוף נגד הירידה.

פייר אמריק אובמיאנג שחקן מארסיי חוגג שער
קצב הסלטות מתגבר. פייר אמריק אובמיאנג | אימג'בנק GettyImages, LOIC VENANCE/AFP

משחקים נוספים

קלרמון – ליל 0:0

שטרסבורג – לה האבר 1:2 לשטרסבורג: עמנואל אמגה (21), אבקאר סילה (90+7). ללה האבר: יואן סלמייה (49)

מץ – ברסט 1:0 לברסט: ז'רמי לה דוארון (75)

לוריין – מארסיי (21:45)

המחזור ה-16 ייצא לדרך ביום שישי ב-22:00, כשמונאקו תארח את ליון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי